donderdag 19 december 2019

19 december 2019

Dag van:
(Mijn kleinkinderen en hun kerstviering en gala)
Zoveel energie gegeven de afgelopen maanden....
Met veel plezier en verve...
Het gaat goed....
Maar ik merk dat het laatste restje eraan zit te komen...
Hoognodig bijtanken heet dat...
Ik geeuw in de auto op weg naar mijn werk...
Ik ben vroeg merk ik...
Vast in de onderstroom bang geweest anders de flow te verliezen....
In te kakken op een niks te doen momentje...
Doorgaan is vaak het beste medicijn...
Ik ben zelfs zo vroeg dat ik niet in het bos hoef te parkeren...
Een aantal malen per jaar moet dat namelijk...
Als er feesten zijn waar veel ouders komen en de parkeerplaatsen beschikbaar moeten zijn voor de ouders.....
Vandaag en morgen zijn van die dagen... omdat we in tweeën kerst vieren...
Maar ik ben vroeg...
Zal ik zo flauw zijn om gewoon naar de parkeerplaats te rijden...?
Nee... ik doe het niet...
Maar wachten op de mannen die het staatsbosbeheer hek opendoen, doe ik ook niet....
Ik zet de auto vooraan op het terrein...
Het scheelt in ieder geval een stukkie lopen....
En daar heb ik gniffel gniffel, best schik van....
(Het laatste restje creativiteit)
Van....oh Denderboom... oh Denderboom.... wat zijn je takken wonderschoon...
Ik kijk mijn leerlingondersteuner aan en lach...kedengedeng kedengedeng....
Het zullen zo'n beetje de laatste verbasteringen van traditionele liedjes zijn die we zullen horen....
Eerst sinterklaas en nu kerst...
Straks na de vakantie... in het nieuwe jaar... wordt alles weer normaal...
Maar ik geef het je ook te doen als kleuter.... nu zijt wellekome (binnenkomen)... gloria in Excelsis Deo (in de gloria....).....
Laat de citer slaan laat de beltrom (beltoon) horen....
Woordenschat oefenen oké.... maar dit is een beetje veel van het goede...
Van... ik geef echt het laatste restje vandaag merk ik...
Ik ben moe... ik geef het toe...
Morgen zal ik nog even naar school gaan voor de kerstviering maar officieel zou ik nu vakantie hebben...
Het voelt dus nog niet als 14 dagen niks....
En ik zit om half zes dan ook jaloers bij mijn vriendinnetje, die net vakantie heeft gekregen,  te gapen en te geeuwen...
Zij wel....
Straks thuis Willem ook....
En Babeth evenzo....
Ik voel elk spiertje in mijn lijf...
Mijn hersens draaien nog halfvolle toeren....
Nog even volhouden....
Morgen mag ik ook zeggen dat ik vakantie heb...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten