woensdag 25 december 2019

25 december 2019

Dag van:
Eerste kerstdag...
7.45 uur
Willem vertrekt vroeg naar Friesland....
Dit optreden vergt beduidend minder van de zenuwen...
Eerder maakt hij zich druk dat de honden vandaag veel alleen zijn...
En nee Willem ik ga niet eventjes van Didam op een neer rijden... bovendien gaan ze dán helemaal protesteren als ik wegga...
Eerste kerstdag...
8.00 uur...
De familie app trilt af en aan....
Top 2000 koorts...
Ze zitten er klaar voor...
Eerste kerstdag....
8.30 uur....
De telefoon...
Willem heeft ok de opening van de top 2000 geluisterd....
Eerste kerstdag....
8.35 uur...
Ik ga mijn bed maar uit...
Dat kerstdommelen wordt niks meer.....
9.00 uur....
Ik sta in de keuken te worstelen met kneedhaken die telkens uit de mixer vallen....
Meel,eieren en boter zien al in de kom... nu die verhipte kneedhaken nog....
Gelukt...mooi glad deeg....
Nu de tulband vorm die ik deze zomer in een rommel winkeltje bij de camping op de kop tikte voor een prikkie...bij 40 graden Celsius....
Toen dacht ik nog " voor ik het weet is het Kerst en heb ik het weer koud"...
En inderdaad... Kerst kwam voor ook er erg in had...
Sucade door het deeg en in de oven maar.....
Wachten....
Zet ik de rits vast in Willems vest....
De klok van de oven en ik gaan gelijk op....
Maar de tulband wint....
En tulband gaart sneller dan ik handmatig een rits inzetten kan...
Ping.... Tulband klaar... rits niet.....
 Van..... Tulband mee... rits en vest mee.... spelletjes mee.... nieuwe wol mee....
Op naar dochterlief, schoonzoon en kleindochters....
Alwaar... genoegelijk.. knus.... top 2000 addict.... zo vreselijk gelachen....
Nog even snel een muts voor Isa gebreid.... jawel in een uurtje...
Vest  is ook klaar....
Op naar nieuw project...?
Nee eerst uit eten....
La Cubanita..... héérlijke tapas....
Van.... terug naar huis waar Willem ook wel zal zijn...
De honden hebben zich keurig gedragen komt hij trots vertellen als ik de auto uitstap...
Ja ammehoela... hoe kan het anders...
Ik heb het halve huis vastgetaped.. en de huisraad verstopt....
Van... ook Willem had het fijn...
Maar nu HET MOMENT...
Het vest gaat aan....en oooioh wat staat het mooi...
Nu mag ik best trots zijn...
Mag ik nu naar bed....?



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten