vrijdag 6 december 2019

6 december 2019

Dag van:
Sint eruit, kerst erin...
En zo gaat dat dus letterlijk...
Ik verfrommel het laatste stukje Sint inpakpapier.... gooi de Sinterklaas chocolade weg en de, door Babeth vergeten, laatste chocoladeletter..... zwier alle bewaarde bonnetjes om eventueel te ruilen cadeautjes met een jolige zwaai in de vuilnisbak.... snelkoppeling naar de Sint yurl van de computer, profielfoto op Facebook aanpassen.... dag Sint....tot volgend jaar....
Van... dus pak ik mijn priegel werkplank... brei nog twee kerst vingerpoppetjes... rij richting Action.... de kerst mag erin....
En laat ik.... kerstboom hater... nou even twijfelen of ik toch zo'n kreng in de kamer zal zetten...
De twijfel is gelukkig van korte duur......
Ik heb nog een leuk herfststukje op tafel staan dat ik straks wel zal omtoveren tot kerststukje...
En trouwens...20 december workshop kerststuk maken met de vriendenkliek....
Van... ik zie natuurlijk weer van alles bij die Action.... maar hoe dat dan bij mij gaat...
Ik stop van alles in mijn wagen... maar gooi het er net zo makkelijk even later weer uit....
Die lichtbal...ooooh zal Willem mooi vinden....1 pad verder.... bal eruit, stom kitsch ding....
Oooh die houten kaarsenstandaard.... leuk.....1 pad verder... standaard eruit, onhandig gedoe....
En natuurlijk koop ik weer veel te veel voor de klas....
Een kerststal... lichtgevende kerstboom.... kerstmannetje.... sneeuwmannetje... kerstsok.... leuke tasjes....
Vreselijk weertje buiten
Ik zou nog veel meer willen halen maar hou me in....
Van... maar die woondeken voor op de kapotte bank neem ik wel mee.... oh ja... toiletpapier... keukenrollen... vaatwastabletten.... cadeautje voor een jarige leerling maandag.... en natuurlijk shampoo, douche gel, tandpasta.....
Handig ook dat ladenkastje... daar kunnen mooi mijn knutsel spullen in....
Een nieuwe voerbak voor Borre niet vergeten..... oh en dan ook dat kerst speeltje... zo leuk....
Voor de katten een schapenvachtje... dat ligt zo lekker....
Ooooooh en een telefoon oplader... de mijne gaf vanmorgen aan dat ie stuk was....
De Action... écht hè..... die vormt een reeks vervolgverhalen bij mij....
 En als ik zo die rijen bij de kassa zie.... niet alleen bij mij....
Enfin... Dit was dan weer de Action episode....
Nu eerst thuis maar eens opruimen en schoonmaken...
En aan dat kerststukje begi..........
Pats boem.... niks beginnen.... herfststukje aan gruzelementen....
Kerst er alweer uit voor die erin was....
Van... het huis ruikt fris....
De lader doet het...
Willem flikt het om zelf een wma bestand over te zetten naar mp3...
Oké... op mijn aanwijzingen... maar hij doet het toch maar even...
En is zo trots dat hij nu meer bestanden converteert....
Dat scheelt mij weer veel tijd....
Van.... voor de zoveelste keer naar buiten kijken...
Wat een weer... wat een vreselijk weer...
En wekenlang heb ik bij de Jumbo zegeltjes gespaard voor de openlucht museum winterfeest actie....
Eergisteren heb ik de volle kaarten ingewisseld voor 6 entreekaarten....
En nu vandaag... de dag van het winterfeest... dit weer....
Bagger weer...
Regen... Regen.... Regen.... grijs... nat... vies.... koud... grauw.... bah....
Dochter Jocelijne zou met de kinderen meegaan... Willem ook....
We kijken allemaal al steeds door de ramen...
Maar het houdt niet op....
En een uurtje voor we zouden gaan, besluiten we toch thuis te blijven...
Jammer... balen... maar dit heeft weinig zin....
Zeiknat door een park lopen.... naar een schaatsbaan die dicht is.... kou vatten.... en alleen bijkomen van warme chocomelk met poffertjes... nee dat gaan we niét doen....
Dan de volgende keer maar de volledige entree prijs betalen maar wel met warme voeten en droge kleding door het oh zo leuke openluchtmuseum wandelen....
Dit park verdient een goed gevoel....
Ik vraag me trouwens af hoeveel mensen het erbij laten zitten...
Van..... dus dag poffertjes en dan maar boodschappen doen....
Thuis lekker steken op de breipen voor de sjaal voor Michael....
Kleindochter Luna had haar roze sjaal van oma al aan haar broer geleend... hij had het zo koud....schatje....
Maar oma maakt er snel ook eentje voor hem hoor....
Aan het eind van de avond is de sjaal al zo goed als klaar...
Wol van de Action trouwens... was ik nog even vergeten te melden....hi hi....
Van.. op Facebook zie ik toch nog diehards die naar het winterfeest zijn gegaan....
Het park is mooi versierd maar ziet er oh zo verregend uit....
Nee... dan maar the Voice,  Ajax die met 0-2 verliest, dus een gelukkige Willem.... en een groeiende sjaal....
Dat Isa beter dan een verkoudheid oplopen....
Nog even fit de kerst door....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten