dinsdag 24 december 2019

24 december 2019

Dag van:
Willem banjert door het huis....
Willem fluit...
Willem ijsbeert door het huis...
Willem fluit...
Willem gaat met de honden lopen....
Willem maakt zijn hoofd leeg...
Willem pakt zijn versterker, microfoon...
Willem controleert...
Willem fluit...
Willem mailt de organist...
Willem fluit...
Willem zoekt toonsoorten...
Ofwel....
Waarom bestaat er een kerstnacht met een nachtdienst...en niet gewoon een ochtenddienst... liefst een hele vroege....
En waarom heb ik een relatie met een muzikant...?
En niet met een.... euh... kantoorklerk....
Waarom zijn artiesten 'gezond' (ahum) gespannen....?
Wie heeft ooit plankenkoorts bedacht....?
Van.... ik knip de navelstreng draad van het monster breiwerk door...
Nu de afwerking nog....
Maar Willem loopt.... zit.... staat weer... fluit... zet de tv aan.... zet de tv uit... dus ook mijn concentratie is ver te zoeken....
Willem belt....
Willem ijsbeert maar weer een keertje....
Vertel mij weledele lezer.... waarom helpt nu juist Netflix niet....?
Vertel mij weledele lezer.....waarom valt die man nu niet in zijn stoel in slaap....?
En nogmaals checkt hij sound... checkt hij versterker... fluit hij...
Van... boodschappen... ik heb het...BOODSCHAPPEN....!!!
Kom Willem we moeten kerst boodschappen doen...
Nu eten we beide kerstdagen buiten de deur...
Eerste kerstdag Willem met zijn kinderen bij zijn oudste dochter....
Ik ga uit eten met mijn jongste dochter en gezin....
Maar er is ook nog een tweede kerstdag...
Weliswaar gaan Willem en ik dan sámen uit eten maar dochter 5 en vriendje willen bij ons thuis zijn nadat ze bij hun oma geluncht en zijn ouders gegourmet hebben....
Dus moeten er hapjes komen....
Al zitten ze propvol..... wíj halen hapjes... omdat er boodschappen gedaan moeten worden... omdat Willem' gezond ' gespannen is....
Dat vind ik....
Van..... en dus verzet Willem zijn zinnen in de supermarkt...
Maar Willem is Willem en dus hebben we daar de boodschapper stress...
En oh guttegut  ..... ga nooit om half 5 nog boodschappen voor kerst halen want de schappen zijn leeg....
En dat wat er nog ligt... als er nog wat ligt.... zijn de dure merken....
Roombrie van President....
Chocolade kerstkransjes a 3.99... schap van 1.99 leeg....
Cake en boterkoek mix... alleen nog van Koopmans....
Broodjes op... wel croissants of dure bolletjes...
Kerststol... alleen nog de luxe...
Mij valt dus op.....
Nederland let op de kleintjes.... nog steeds...
En zij die na half 5 komen zijn de pineut maar.... de helden van de supermarkt....
Verhoogde de meute de omzet.... wij zijn er voor de winst....
Maar oké... met een minimum aan boodschappen en een maximum aan afrekening, verlaten wij even later de winkel alwaar we dan wel weer een gratis kerstboom me kunnen krijgen....
De overgeblevenen.... het uitschot... de iele...
Je zou van medelijden bijna 'Ja hoor geef maar mee' gezegd hebben...
Maar we houden ons in...
We hebben thuis fauna en daar past geen flora bij...
Een boom is om tegenaan te piesen zou Borre kunnen denken...
Een boom is om uit te graven zie je in gedachten Blitz al denken.... en weg parket....
Een boom daar zitten takken aan zie je Babs denken...'APPORTEER'....
Ballen ... engeltjes.... klim en krabpaal vol speeltjes zijn de kattengedachten...
Nee lieve winkel mevrouw... hou je boompje maar....
Van ....
Willem ijsbeert...
Willem fluit...
Willem checkt de versterker....
Willem telt zijn fluiten...
Ik sop de kamer... zeem van ellende de ramen....
Zeem de ramen.... ook zo'n 'dag voor kerst' klusje...
Willem fluit...
Willem eet.... mondjesmaat.... ja zo val je wel af Willem...
Willem pakt de auto in....
Willem poetst de autoruit....
Willem loopt... naar binnen... naar buiten... naar binnen... naar buiten...
Ik kijk op de klok... please laat het half negen zijn...
Willem gaat plassen....
Willem gaat omkleden....
Willem is niet zuinig met de aftershave geweest....
Hier kan geen wierook tegenop straks....
Kun je meteen ook de wc mee  verfrissen....zeg maar een compleet toiletblok....
Willem checkt nog één keer of hij alles heeft....
Willem gaat naar het groot optreden... kerstnacht....
RUST....!!!!!
Robert ten Brink....
All you need is love....
En hoe mooi ik het verhaal van Jezus in het stalletje ook vind... er gaat nu niks boven mensen met vreugde tranen om herenigde liefdes....
Er is weer liefde geboren op aard...
U zijt meer dan wellekome....
Geliefden lagen bij nachte...
Oh dennenboom oh dennenboom wat is de liefde wonderschoon...
Ik heb je laatst nog in Egypte.... Amerika... Tasmanië...zien staan
Nu kan ik mijn armen om je heen gaan slaan...
Laat de bel laat de trom laat de beltrom luiden...
Het is tijd voor heel veel bruiden ....
Stille nacht.....neeeeeeej geen heilige nacht... dat snap je zeker zelf ook wel... het begint met g en eindigt wel op eilige.....
Van... Willem komt thuis...
Natúúrlijk......tevreden....
En klaar voor morgen nog een optreden...
Maar in Excelsis Deo... gelukkig is hij dan al om kwart voor 7 s morgens weg...
Zo kan het dus ook....!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten