maandag 23 december 2019

23 december 2019

Dag van:

Te zot voor woorden natuurlijk.... maar ik ben nog totaal niet bezig met kerst...
Ik heb een vest te breien... een man in toom te houden... een stiefdochter te verzorgen....
Nou ja.... zijdelings hou ik me dan wel bezig met kerst...
Ik wil dat Noorse kledingstuk toch wel graag af hebben vóór eerste kerstdag....
Ik leef samen met een muzikant...
En een muzikant en kerst dat betekent hoogtijdagen...
De fiedeltjes zijn dan ook niet van de lucht gedurende de dag...
Willem pakt zijn oefenmomenten....
Nu zijt wellekome fiedeldiedie.....
Ere zij God fiedeldiedom....
En dan weer druk overleg met organist en dominee.... of pianist en rest orkest....
Zo'n beetje de hele kerst... van kerstavond tot en met de tweede kerstdag heeft hij optredens....
Ik denk dat ik me maar eens ga verdiepen in André Hazes... 'ik zit hier heel alleen kerstfeest te vieren'....
Nou valt dat natuurlijk wel mee want Willem is tussen optredens door naar zíjn kinderen en ik naar de mijne....
Wel even een dingetje....
De hamvraag van vandaag.... dankjewel Marike....."Wat moet je nou na het Noorse vest?"....
Oeps.... da's wel een dingetje ja....
Ik vrees, het zwarte gat induiken....
Maar aangezien ik weinig met vrees heb moet ik wel direct op zoek naar een volgend project...
Komt goed uit....
Als Willem even uit gefiedeld is wil hij shoppen...
Ja die man van mij kan daar wat van...
Wat ik als niet shopper tekort kom heeft hij teveel...
En shoppen met Willem heeft wat voeten in de aarde...
Een winkelcentrum vol prikkels...
Een boom waar hij even een foto wil schieten....
En fout kerst pak dat hij zoekt en niet vindt (uitverkocht... ja ook niet snugger zoiets te willen kopen 2 dagen voor kerst)...
Maar dan dus de foute kerst Rudolph bril inclusief rednose....
En niet te vergeten de foute kerstmuts van de benen van een kerst elf die je op je hoofd moet zetten of de gebraden kip met belletjes....
(Hij neemt de benen)...
Dan alle praatjes met voorbijgangers die spontaan ontstaan...
Oh en niet te vergeten de niet voorbij te lopen boekwinkel...
Want...."ik vergeet die cadeau bon in te leveren bij de kerstmuts Wampie..... en die bon brandt in zijn zak dus die moet alsnog uitgegeven worden...)
Toon Hermans boek en Levi Weemoedt gedichten....(die laatste wil ik ook lezen)...
En kijk aan... mijn zwarte gat probleem ook opgelost want toevallig heeft de Bruna boekhandel heeeeeeeeeeeel veel brei tijdschriften.... en de Wibra, Zeeman en de Singer heeeeeeeeeel veel wol.....
Van... en zie... we vinden en kopen van alles maar kerst boodschappen ho (ho ho) maar....
Het zit op de een of andere manier niet in ons systeem...
Die kerstman suist op zijn arreslee ons huisje voorbij...
Niks ho ho ho.... voort voort voort....
Van.... Willem fiedelt weer... ik brei....
Af en toe blaast Willem nog wat stoom af over gisteren en de enge  sekte ervaring....
En Willems dochter 4 komt met de vraag "stel nou dat we hier zomaar toevallig op aarde gedumpt zijn zonder enige beDOELing?".....
Tja meid... dan moet je er toch maar wat van maken...
Maak van bedoeling je bezieling....
En van DOEL je avontuur....
Oh ja... en vergeet de kerst niet....
Dat doen wij wel voor je...
(Morgen toch maar even wat boodschappen doen....)







1 opmerking: