zaterdag 1 augustus 2020

1 augustus 2020

Dag van:
We gaan de achtste maand in....
De ACHTSTE alweer....
Ik geef je op een briefje dat de pepernoten deze of volgende week in de schappen liggen...
"Oma.... het is een prima maand om te beginnen met logeren bij jou"....
Goh Britt.... wat een lumineus idee...
"Het wordt tijd oma/Willem dat ik me weer op de honden concentreer"...
Goh Britt.... lijkt ons gaaf....
En dus staat Britt met papa en mama rond 11 uur op de stoep...
Laptop, mobiel en ander game achtig spelcomputer ding onder de arm...
Heb je ook kleren bij je Britt...?
"Ja ik geloof van wel"....
Beduidend minder belangrijk dus...
En je tandenborstel Britt?....
"Ja ik geloof ook ergens".....
Ze ploft op de bank.... opent de laptop... en gamet.....(schrijf je dat zo?)....
Papa en mama moeten toch eerst kletsen.... en oma's camera op WiFi fixen....
Gelukkig voor Britt blijven ze niet lang......
Papa en mama gaan ook heerlijk relaxen....
De deur zit nog niet in het slot of...."gaan we nu met de honden wandelen?"....
Britt en Willem zijn twee handen op een buik....
Willem springt op.... Britt ook.... en oh ja..."Oma ga je ook mee?"....
Oma komt ook....
Van.... in het bos is het zeker 4 graden koeler.... heerlijk....!
Britt leeft zich uit met honden training....
Die domme beesten luisteren beter naar haar dan naar mij....
Maar goed.... het zij zo.... ik zie er twee genieten en de honden genieten mee....
Zit.... ZIT.... af.... blijf....bliiiiiiijjjjjf....... ja toe maar.....
Maar helaas... alles lukt... tot het laatste commando....
'Ja toe maar' lukt alleen als Willem het zegt....
Van.... er wordt weer gegamed....
Ik krijg termen om me heen waar ik nog nooit van gehoord heb....
Roblox, robux, free models, bloxy awards....
En vooral...."Eigenijk heb ik robux nodig maar ja....."...
"Eigenijk kan ik niet verder zonder robux... ach ja"....
Weet je wat... we gaan boodschappen doen...
Oma heeft nog wat lens doppen nodig en lekkers voor jou...
Wat wil je eten....?
En zonder enige aarzeling komt daar 'SPAGHETTI' uit haar mond....
En Willem juicht..."yes spaghetti!!!!"....
Ik zei het al.... twee handen op één buik....
Van.... terwijl we wachten in de camera winkel blijft Britt ratelen over haar spel...
Het klinkt allemaal heel interessant maar waar ze het over heeft.....?????...... geen idee....
De jonge knullen achter de toonbank wel....
Maar ze kijken en luisteren vol aandacht naar die kleine kaai van 11 jaar... die er wel heel veel van af weet....
" Heeft u nog meer nodig mevrouw?"...
Nou nee,  laat maar.... ik denk dat deze jongedame me vandaag nog genoeg geld gaat kosten als ik het zo hoor....
De mannen lachen....
"Ik wil ook zo'n oma" grapt hij tegen Britt....
"Je kan haar wel leasen hoor.... zegt mevrouw bijdehandje.....
Van.... bij de Lidl ben ik iets meer boodschappen dan anders kwijt....
Smarties..... chips naturel..... natuurijk donuts (altijd goed als ontbijt).... feta kaas want dat is zo lekker tussendoor...
"Oh oma.... en chocolade ijs als toetje. ..
Joh dat is ook al Willems lievelingstoetje.....
" Tja.... we lijken wel veel op elkaar hè........
Maar lust hij spruitjes....?"
Jazeker zeg ik....
"En ik haat dat.... dus er is verschil...."
Van.... Willem.... we hebben chocolade ijs.....
Yeahhhh.... wij lijken op elkaar Britt...
"Nou....euhhhh..... maar jij lust spruitjes..."
Van....."Goh..... zucht.... ik wou toch zo graag dat ik robux had hè...."
Ik kook rustig verder....
"Tjonge jonge.. daar heb je ook al robux voor nodig...."
"Pffft.... als ik nou robux had dat kwam ik veel verder"...
Ik geef het op....
Ik loop naar Britt en kijk....
Robux dat is dus Roblox geld.... en daarmee maak je avatars.... die je aankleed...."
Aha... ik begin de opmerking van de heren achter de toonbank te begrijpen....
Roblox geld.... de robux dus.... die kosten oma geld....
Klinkende euro's.....
En dan die glimlach op dat gezichtje....
En wat kost dat dan....?
"Ik hoef niet hoor oma... ik wil je geen geld af troggelen...."
"Kijk oma..... dit kost het.... maar niet de duurste hoor.... ik heb aan 800 robux genoeg...."
Van... een oma overstag....
800 Robux voor 9.99....
"Het is gelukkig net geen tientje hè oma...."
Duh.... slim wicht....
Ik betaal en op de site zie je in de bovenhoek de teller omhoog gaan....
Op de bank zit een uitzinnig van vreugdevolle op een neer wippende kleindochter...
Ze joelt... ze zingt... ze juicht.... ze rollebolt over de bank....
Willem geniet....
Kan ik nou weer verder met koken...
"Oh ja oma....... unlimmited keer bedankt....."
Ik kook.... Britt speelt... zingend en wippend op de bank....
"En ik heb niks gevraagd... ik heb het gewoon gekregen... ik ben zo'n  blije kip.... hip hip hip...."
"Zeg oma... hoor ik Willem zeggen....
Knap hè dat Britt niks gevraagd heeft....?"
Ja Willem heel knap gniffel ik...
"Zeg oma.... hoor ik Willem vervolgen....
Vind jij ook niet dat Britt daarom nog meer robodinges verdient heeft....
WILLEM....!!!!!!
Maar hij meent het......
En het heet robux Willem....
"Ik vond het zo knap hè oma... dat ze niks gevraagd heeft..... ik betaal wel mee...."
Zie dat kind op de bank glunderen....
Zie haar helemaal bijna uit elkaar spatten....
"Nou oma.... koop nog eens wat robodinges...."
Robux Willem...!!!
En daar loop ik weer.....
En daar ga ik weer....
Gegevens.... bedrag.... email....
En ja hoor... daar gaat de teller ook weer....
En een kleindochter die nu niet meer te houden is....
"Ik heb een record... ik heb een record...."....
Dank jullie.. oh dank jullie... unlimmited... unlimmited bedankt...."
Van... kunnen we dan nu eten....?
Moeilijk hoor.... eten met bijna 2000 robux op je account....
Van.....Zeg Britt... jij wilde toch ook bootje varen....?
"Nou oma.... dat doe ik liever morgen... dan is het wat frisser... het is nu te warm..."
Gek kind... de meeste mensen gaan juist met de hitte het water op...
"Tja... ach hè.... ik ben nou eenmaal anders hè..."
Ik ben maar weer stil....
Willem doucht ... die moet optreden morgen... en naar te mensen van de camping....
Ik luister wat muziek op YouTube....
"Gister ging ik om half twee s nachts naar bed hè oma"...
Ja Duh... deze oma is niet gek ....
Deze hint zonder alweer een vraag heb ik door...
Tjonge Britt... dan zou ik vandaag eens vroeg naar bed gaan.....
Daar had ze niet op gerekend....
" Maar oma... het is pas 12 uur...."
Ik kijk op de klok...
12 Uur ...?
Zeg dame.... en nou heel gauw maken dat je boven komt....
Ik had niet eens door dat het al zo laat was....
Van... ze mag in de hoogslaper....
Feest is dat...
Ze zucht....."Oma.... dit was de mooiste dag van de week"...
"En Willem is nog steeds koekoek hè".....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten