donderdag 27 augustus 2020

27 augustus 2020

 

Dag van:
Vanmorgen zo goed als alle stoplichten op groen...
Dat kan twee dingen betekenen...
Of vandaag zit ALLES mee....
Of vandaag zit ALLES tegen....
En dat dit natuurlijk onzin is had je zelf al wel begrepen want of het nou het één of het ander is.... het is er altijd één dus ik heb altijd gelijk....
Behalve dan dat er nog een tussenweg of grijs gebied tussen had kunnen zitten maar pffft....


Van..... en dan nog hè... wat betekent dan mee zitten of tegen zitten....
Enfin... vandaag werd dus zo'n dag van alleen maar regelen....
Spoed verslag van dit.... formulieren uitzoeken voor dat....
Lijsten die bijgewerkt móésten worden... en liefst snel....
Kennismaken met de nieuwe ene en de nieuwe andere....
Systemen die nog niet geregeld en geupdate waren....
Kun je me even helpen.....?
Heb jij voor mij.....?

Nou ja.... dat dus....
Het mee zitten, zit m in het feit dat het dan ook maar gedaan is....
Het tegen zitten zit m in het feit dat dit er allemaal even bijkomt

En tussendoor wil je toch ook nog wat met je leerlingen doen....
Wat gelukkig ook nog gelukt is....

Van... denk je na schooltijd nog tijd over te hebben....
Welnee..... zoektocht naar het bordsessie bord....
Gesprek over een leerling....
Een belangrijk document bijwerken...
En dan tussen neus en lippen door de overdracht...
Maar.... een goede terugblik op die eerste week...

Van.... wat je dacht dat mee kon vallen, viel tegen.... wat je dacht dat tegen zou vallen, viel mee....
En die gedachte was dan eigenijk wel zo'n beetje het enige normale van de afgelopen week....


Van.... nu nog niet naar huis want...
Cadeautje voor zoonlief halen die zaterdag jarig is...
Cadeaupapier halen voor Willem die een cadeau voor de bruiloft morgen moet inpakken...
Een gek klein cadeautje halen waar de ceremoniemeester om vroeg....
En de boodschappen....

Van... thuiskomen...
Gegriefde Willem.....
Waarom ik zo laat ben....
Veel te laat het eten op tafel....
Ik weet toch dat...
Ik kan toch wel rekening houden met....


Van... wat ben ik toch  blij dat de batterijen van mijn gehoorapparaat meestal op het juiste moment ermee stoppen en vervangen moeten worden....
Naar nu effe niet....
Wat ben ik toch blij ook dat ik me kan afsluiten voor dingen die ik er even niet bij kan hebben...
Toedeledokie dus.... ik sta achter de pannen....

Van .... na het eten het besef dat mijn weekend is begonnen...
Zit ik net weer lekker in het werk ritme... voel de energie weer bruisen .... staat het weekend voor de deur..... en ben ik er zo overheen gewalst toen ik binnen kwam....

Van.... een berichtje in mijn messenger...

Ik ken de mevrouw niet...
En waar ze vandaan komt ligt niet hier om de hoek....
Ze heeft van mij gehoord en dingen gezien en wil graag raad en advies betreffende haar zoon met down middels mijn down syndroom expertise....
Dat zijn nog eens aangename berichtjes....
Op haar account zie ik een overgelukkige en vrolijke zoon die down  syndroom heeft....
Hij danst op een tiktok filmpje met zijn zusje.....
En als ik zulke dingen zie dan denk ik vaak vooral:...

lieve moeders... dat er zorgen zijn begrijp ik zó goed... maar vergeet ondanks dat toch vooral niet te genieten van dit speciale kind die net zo normaal gevonden wil worden als alle andere kinderen!!....
Dan schrijf ik een lang bericht terug.....
Over heerlijk eigenwijze, eigenzinnige bijzondere kinderen en hopelijk een net iets eigenwijzere, eigenzinnigere maar minstens zo bijzondere moeder...!....

Nee Willem... dit valt niet onder werk....!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten