woensdag 26 augustus 2020

26 augustus 2020

 

Dag van:
Storm storm.... zomerstorm.....
Blaadjes, takken, nog groene eikels, er lag van alles op de weg....
Van de wind had ik iets meer verwacht ....
Geen ruk aan het stuur.... geen duw in de zijkant.... en gelukkig maar ook....
Van de kinderen in de klas had ik ook iets meer verwacht....
Maar ze waren eerder moe dan druk....

Van... toch zit de hitte best nog wel in je lijf...

En in de school dus....
De ramen hebben we toch nog maar lekker open gezet.....

Van... drie dagen zijn we verder....
Nu al zie je de kinderen de eerste structuur oppakken, de eerste regeltjes navolgen.....
Niet allemaal natuurlijk maar wij juffen moeten ook wat te doen houden....


We doen de groep in tweeën... de ene helft gaat met mijn assistente dingen doen en ik neem een groepje mee om te puzzelen....
We hebben een scheerschuim moment en verder wordt er gespeeld en gespeeld....

Van... erg fijn dat er weer eentje tussen zit die alle speelbakken omgooit...
Niet om het spelen maar ook het gooien...
Ik heb dit jaar echter mazzel.... hij ruimt het ook weer op....
Gelukstreffer...

Van... maar een halve dag en dat is naar goed ook...
Ik denk dat het gros de tweede helft van de dag slapend op de bank bij papa en mama thuis doorbrengt....

Van... zouden wij ook wel willen maar de opstart van een schooljaar vergt nogal wat organisatie....
Door buffelen dus maar....


Maar op een toch nog redelijk tijdstip naar huis hoor....
En wat kan je dan qua timing soms het toeval tegenkomen....
Ik ben net de hoek om van het kruispunt bij het winkelcentrum en rij mijn auto het parkeervak in of....
Loeiende sirenes....
Om de hoek die ik net om ben scheurt en zilvergrijze auto het fietspad op.... voor de bushalte schiet hij of zij de weg weer op... met de politie op zijn of haar hielen.....
Het gaat zo snel dat je als doorhebt wat er gebeurd... het alweer voorbij is....
En hoe het afloopt zal ik nooit weten....
Stel nou dat ik een halve minuut later was vertrokken.....
Dat toeval dus....


Van... nog meer schrik.... mijn schoonzoon in het ziekenhuis... hartboezem fibrilatie.....
De boezem van het hart trilt in plaats dat het een goed signaal afgeeft...
Onder narcose en stroomstoot...cardioversie... en even later weer naar huis...
Zo snel gaat dat dus tegenwoordig....
De schrik duurt langer dan de behandeling...
Maar het gaat weer goed nu gelukkig....


Van.... met Borre gaat het best goed... de wond lekt niet meer... en is droog....
Hij loopt weer voorzichtig mee met de baas en zijn vrienden....

Van.... en morgen kan ik alle terugkijken op een eerste werkweek....
Het blijft altijd weer vreemd.... beginnen na een vakantie... en dan na een paar dagen al niet meer beter weten en er weer helemaal inzitten......





Geen opmerkingen:

Een reactie posten