donderdag 13 augustus 2020

13 augustus 2020

 Dag van:

Half zeven... wakker... geen nood, ik was redelijk vroeg naar bed gegaan.... Ik krijg nog net een glimp van het ochtendrozerood mee....

Zeven uur... Willem wakker.... wel nood.... hoge nood.... hij ziet geen rozerode ochtendlucht maar tegeltjes van de wc....

"Ik moet me zo laten testen op corona Wampie..." Ja schat, dat weet ik... ik voel allang dat hij er erg tegenop ziet..... "En ik moet de honden naar het pension

brengen...." Ja lieverd ook dat weet ik..... ik voel allang dat hij het vreselijk vindt om vooral Benji voor het eerst achter tralies te zetten....

Een kwartier later hoor ik hem met zijn koffertje de trap afgaan.... hij heeft in ieder geval ook aan inpakken gedacht...!

Van... honden in het pension en de test overleefd.... eigenijk is ie best stoer die Willem van mij...!

Van.....hup in de auto... Cochem it is..... half elf erg... komen we toch nog leuk op tijd aan...

"Het is daar vast mooi weer" oppert Willem...Oh ja schat..???.... "Ja want in het zuiden begon de regen".... En waar denk jij dat Cochem ligt liefie?....."Geen idee.... in Duitsland ergens...." Ja... onder Maastricht nog zelfs slimmerd!..... "Oh...oeps..."

Van... de file... en nog één.... en dus maar broodjes eten bij een raststätte..... Dit is nou wat ik letterlijk troost eten noem Willem... Het interesseert hem niks.... het is gewoon lekker....

Willem en benzine.... hij maakt er een sport van om zo lang mogelijk door te rijden... Ik dus niet!!!.... Het mooiste vindt hij het als de piep gaat dat hij nu echt moet tanken.... En dat in Duitsland dus.... en niet aan de snelweg dus want meneer wil nog goedkoper... De

binnenlanden in dus... en geen tankstation vinden.... Willem zoek op je navigatie naar tankstation...."Ja, ja zo".... En niet zoeken dus hè..... tot ik bij de derde piep schreeuw EN NU KIJK JE!!!!.... Dan op een zijweg gaan staan om zijn navigatie te bedienen en op 20 meter en tankstation ontwaren.... Pffft.... Maar oké, volle tank vooruit....

Van..... dus weer een file.... ik ben er wel klaar mee... onzinnig lang onderweg... maar.... het haalt het niet bij een Willem in de bergen...."Oh dit is steil Wampie.... een haarspeld bocht Wampie.... wat een stijgingspercentage.... ik vind dit niet leuk Wampie.... Oh ik moet niet op de rem afremmen, dat kost me mij remblokjes...." ..... Waarmee dan wel Willem...?....

Van... eindelijk Cochem... half vier.... en nergens een parkeerplek... Cochem zit vol.... bomvol....! Dat wordt dus even lopen naar het hotel....

Van mondkapjes.... overal mondkapjes.... en waar het niet hoeft (terrasjes) zit het vol... Mondkapjes en corona regels... in het hotel wel drie verklaringen moeten tekenen .... winkels eerder dicht.... Maar..... regel nummer weet ik veel over pinnen lappen ze aan hun laars.... in Cochem is bijna als contant betalen....!.... dat wordt dus een pinautomaat zoeken.... fuut hoor boekt dat cash geld ook alweer....?

Van... mondkapjes... mondkapjes... en mijn

gehoorapparaten die dat niet accepteren en elke keer van mijn oor fladderen.... en Willems bril die meer van zijn neus dan op zijn neus zit....

Van... wijn.... bier.... wij bier.... Waarom kom je anders hier....

Van douchen... omkleden en een eettent opzoeken.... Willem wil veel voor weinig.... en dat krijgt hij... Zal ik zelf runderlever nemen of dat gerecht met sauerkraut...(Ik ben er dol op)... toch mat de peppersteak....

Van... doorhalen in een weinstube.... waar komen we anders voor.... gesprekken.... gesprekken... wijn en jägermeister.....

En je bed in tollen......


Geen opmerkingen:

Een reactie posten