woensdag 12 augustus 2020

12 augustus 2020

 Dag van:

Oké... oké.. terwijl de mussen dood van het dak vallen... wil ik het best even over Piet hebben.... je weet wel, die Piet van Sint.... hij mag met een bepaalde kleur niet met op Facebook of instagram geplaatst worden....

Oké... oké... ik begin te wennen aan een regenboog Piet... dat mag dus wel... homo's en lesbiennes voelen zich niet aangesproken... Chinezen niet... indianen niet... iedereen die een blauwtje liep niet... alcoholisten met paarse neuzen niet.... dragqueens niet... als kleuren mogen... ik vind het ook prima...

Maar dan.... open ik Facebook en instagram.... zie de vreselijkste beelden over dierenmishandeling....

verkrachtte schapen... besneden paarden.... geschopte honden... hanen en stieren gevechten....

Ik lees de meest grove taal die er maar bestaat over de regering.... over tasjes- en winkeldieven.. de buren.... exen... verloren vriendschappen...scheldpartijen..... opruiing...waardeoordelen... veroordelingen.... en wat wordt daaraan gedaan...???

Ik weet van misbruik van kinderen die, door zich anders voordoende profielfoto's, worden geïndoctrineerd.... ingepalmd... loverboy praktijken dus.... en hier wordt amper wat aan gedaan... Oplichters praktijken zijn aan de orde van de dag.... en ook niks niemendal verbetert...

De kookooksclan heeft verkapte berichten... hooligans hebben een open platform... drugsdealers kunnen van alles op Facebook...

Bedrijven verdienen goud geld aan onze gegevens... wordt ook niks aangedaan... maar Piet mag niet....

En voor de zoveelste keer denk ik... wat leven we toch in een doorgeschoten maatschappij....

Natuurijk ben ik tegen discriminatie.... en ik ben zover dat Piet elke kleur mag hebben... maar jongens... de verhoudingen zijn zoek.....(Je zal trouwens maar Piet heten in deze tijd.... of wordt dat nou het volgende strijdpunt???)....

Van...... en ik heb nog een puntje... Je moet je vooral niet druk maken met dit weer maar dit geloof je toch niet....

Willem gaat vrijwilligerswerk doen... in een verzorgingshuis voor demente bejaarden... Hij wordt daar activiteitenbegeleider... iets met muziek en de honden.... maar.... nu moet hij eerst getest worden op corona.... geen ramp denk je... nee dat dacht ik ook....

Buurman zei "je kunt er zo heen rijden, naar die teststraat hoor "..... ik zeg " Nee Willem bel nou maar eerst want je moet een afspraak maken"...

Gelukkig luistert de lieverd zo af en toe ook eens naar mij dus hij belt en legt de situatie uit....

Nee meneer dat kan niet...u moet klachten hebben en andere kost het u €150.00..... Willem belt zijn vrijwilligerswerkgever..... Nee zegt zij...150 euro is teveel.... zeg maar dat je milde klachten hebt en dan is het gratis...

Ik begin het lijk te zien drijven .... Willem belt.... Ja hij heeft milde klachten.... wat verkouden  en keelpijn.... Och meneer toch... nou u kunt morgen komen hoor... om half tien... Komt morgen slecht uit???.... maar u had toch klachten... welke klachten ook alweer zei u....

EN MORGEN GAAN WE NAAR COCHEM..... NEE

HÈ!!!!!.....

Ik word hier soms zo hopeloos van hè.... Waarom kan  hij niet gewoon maandag bellen....? Ik snap wel dat hij het geregeld wil hebben hoor maar tjonge... Want het ergste komt nog... hij moet 48 uur in quarantaine tot de uitslag binnen is... Ja maar dat ga ik niet doen Wampie...

En dan 's middags op tv dat debat hè.... het quarantaine debat.... waar halen we ons op de hals...

Enfin... ik zeg maar niks.... en ga (na dit akkefietje dus hè) zo'n bewijs van goed

gedrag online regelen bij de gemeente want dat heeft hij ook nodig....Van mij had ie het niet gekregen hoor hahaha!!!!!

Trouwens binnen tien minuten geregeld zoiets en nog eens tien minuten later al via email binnen....

Van..... twee extra zwembaden voor de honden beesten.... toch wel beter dan die strijd om één badje... Ze plonzen er weer op los.... 

Willem waar is die sproeidop?......"Je gaat de sproeier

toch nu niet doen?".... Jawel leuk joh...."Daar is de tuin te klein voor"..... Huh, hoe bedoel je?..... ik snap echt niet waarom de tuin te klein zou zijn...."Nee we doen het niet Wampie'..... Ik eigenwijs zoek die sproeier dop.... niet te vinden.....

"Zo'n ding past toch ook niet in een laadje Wampie".... Willem het is zo'n piepklein dun dopje......"Oh je bedoelt dat dopje?"..... ja dat bedoel ik niet alleen dat zeg ik ook!!!!

"Oh ik dacht dat je zo'n sproeiding bedoelde die heen en weer gaat op het gras...." Willem... die hebben we niet eens... en gras ook niet!!!! "Oh nee da's waar".... Hij staat op en pakt de dop....,(let op).... uit het kastje waarin twee mandjes strak tegen elkaar staan, één met handdoeken en één met theedoeken.... en dan daartussen.... en dan de opmerking...."Die ligt altijd op de vaste handige plek, dan kan ik hem altijd vinden...." HELLUP!!!!!...Mijn man is een handige opruimert....

Nou ja... zo'n dag dus.... en ik moet de koffer nog

pakken en stofzuigen.... Ach, morgen zeeën van tijd denk ik.... zo'n test duurt wel even... en Willem kennende moet hij dan ook nog even bijkomen.... Ik vrees dat het slechts één avondje Cochem gaat worden....

En in bad bedenk ik me.... het zal me niet gebeuren zoiets..... laat ik iets erbij verzinnen wat wel eens goed zou kunnen gaan lopen.... eventueel... misschien... je weet maar nooit in dit huishouden....

Ik regel twee concerttickets Ellen ten Damme in de Kom in Nieuwegein 22 augustus om half tien......en daarvoor tapas eten bij la Cubanita..... Ben benieuwd wat daar nou weer tussen kan komen.... Waarschijnlijk niks want Ellen ten Damme wil hij voor hem goud missen..... maar we zullen zien...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten