donderdag 20 augustus 2020

20 augustus 2020

 Dag van:

Ik kan het gewoon niet.....
Met licht aan slapen dus...
Ik snap dat een lichtje voor logerende kleinkinderen belangrijk is maar na drie uur draaien in bed.... en de wetenschap dat ik nog drie uur en een kwartier heb voor de wekker gaat.... dan een volledige werkvoorbereiding dag weer voor de boeg heb.... stamp ik mijn bed uit en doe dat licht uit....

Van... drie uur slaap en dan je wekker horen... ik zeg je.. geen fijne beleving....
Alleen het feit dat ik weet dat ik naar school kan, maakt dat ik er toch uit kom....
Toch wel weer heerlijk om straks iedereen te zien en het jaar weer op te starten.....

Van.... de bekende route... alles staat er nog....
Niks nieuws onder de zon....
Behalve dan misschien de aanplakbiljetten die vernieuwd zijn en nu geen coronaboodschappen meer vertonen maar aankondigingen voor theaters en dergelijke.....

Van.... ook de school staat er nog zoals ik hem vijf en een halve week geleden verliet....
Het is alleen nu wel wat warmer dan toen...
En dat is binnen ook te voelen... want al staan de ramen en deuren wijd tegen elkaar open.... het is broeierig heet...

Van.... tijdens de corona stop waren onze kleuterklassen al schoon gemaakt en de plafonds vernieuwd... in de vakantie kwamen de anderen aan de beurt....
We konden daarom fijn de laatste schooldag onze klas die klaar was dus achterlaten zoals we hem weer aan wilden treffen....

Ja dikke duh dus.....
Mijn assistente en ik komen in een grote chaos binnen...
Dachten die werklui dus dat ze bij onze klas moesten beginnen met plafonds vernieuwen..... en hebben de hele klas leeg gehaald....
Help..... kunnen we alles weer naar de klas sjouwen en goed zetten....
Behoorlijke klus dus....

Van.... komend jaar een weer andere doelgroep dan vorig jaar... intensiever.... meer zorgvraag..... en behoorlijke gedragsproblematiek....
Dat het goedkomt weten we.... maar we moeten wel het een en ander aanpassen....
Dat kunnen wij!!!....

Van.... veel gezelligheid op de werkvloer.... kletsen over de vakantie.... blij zijn elkaar weer te zien.... samen eten... soto notabene... heerlijk....
Morgen komen de overleggen en start gesprekken met ouders.... nu alle tijd voor de klas en voor elkaar....

Van... help... we moeten op de foto...
Smoelenboek... portrettengalerij.... en we zijn bezweet... verhit.... rood aangelopen....
Gelukkig worden er meerdere pogingen gedaan om de juiste keuze foto te maken...
Ja fijn.... behalve bij mij dus...
Want na de eerste foto is de batterij van de camera leeg....
Tuurlijk heb ik dat....!

De dag vordert en vordert... van zeeën van tijd naar tijd tekort....
Maar de klas is op orde....
De plannen gesmeed...
De roosters aanwezig....
De kasten gevuld...
En de potloodpunten geslepen....

Van... morgen weer een dag....
In de auto voel ik het enthousiasme langzaam overgaan in de man met de hamer...
Willem Babeth en de kleinkinderen hangen moe op banken en stoelen....
Ze hadden een waterpret dag....
Gelukkig... ik hoef niet ook nog te koken... ze willen patat....

Van..... doe jij de kinderen in bad.... dan breng ik Babeth naar huis... ook dat nog....
Vooruit dan maar weer....
"En tien verhaaltjes hè Wampie...!"
Vooruit dan maar weer....
Meester Jaap en kikker is verliefd....en zijn hartje doet boem boem boem..... 
Mijne ook.... van slaaptekort..... en warmte.... en een oh zo tevreden gevoel over vandaag....
De moeheid die ik nu voel is gezonde moeheid...
Moeheid van energie....
Laat mij maar weer beginnen....!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten