zondag 9 augustus 2020

8 augustus 2020

 Dag van:

Een dagje op pad met Annet.... nog voor haar verjaardag omdat ik toen op de camping zat....

Meestal wordt dat zwerven maar vandaag gaan we rechtstreeks door naar Bocholt.... moet leuk zijn... en er zijn winkels...

Van..... in Bocholt valt niks te beleven... de Duitsers

houden zich of strikt aan corona regels of ze zijn allemaal op vakantie..

Die laatste optie is plausibel want toen we naar Duitsland reden was er een file aan de andere kant aan de vangrail....van de grens tot aan... pak 'm beet... Scheveningen...

Van... Annet is er gauw klaar mee in Duitsland... niks aan....

We rijden terug via de Achterhoek... mooie natuur... pittoreske plaatsjes... maar ook al weinig te beleven....

Annet is er gauw klaar mee... niks aan... 

Maar wat wil je dan...?....

Ja iets leuks.  . 

Help.... wat zal ik doen... het is haar feestje...!

Wil je naar de molens... naar Kinderdijk...?...

Ze begint te glunderen.... Kinderdijk wordt het dus... ben ik blij dat ik net getankt heb ik Duitsland...

Van... om half zeven aankomen op de Kinderdijk.... het is er niet druk op dit tijdstip...

De molens staan er nog zoals we ze een jaar of vijftien geleden hebben achtergelaten..

Toen waren we er op kerstavond... en kwamen een verloren Chinees tegen die ons de weg vroeg en daarna merry Christmas wenste...

Nu in de zomer oogt het iets anders... de bermen zijn begroeid met hoog gras en pluimen van lisdodde... maar het is er nog even mooi...

Van... mijn nieuwe camera uitproberen... standje zus en standje zo....

Nooit geweten dat als je met zo'n camera rondloopt half de toeristenwereld je vraagt of je ook een foto van hen met hun mobieltje wil maken...... ik doe het gedwee.... met molentje op de achtergrond...

Van... Alblasserdam in... Annet wist toch zeker dat ze daar een vis tentje zag... ze wil vis...

"Ik weet zeker dat het hier was... met stoeltjes eromheen..."

Ik vrees dat het een vis kraampje was Annet... op wielen... want het vis tentje is nergens te zien.... teleurstelling dus....

Van... op naar Gorinchem dan maar.... ook een leuk stadje... en vast restaurantjes...

Dat vindt de halve omgeving daar ook dus Gorinchem is druk..... 

Hier eten...?.... nee te druk.... hier dan?.... nee te ver lopen....

Van... op naar Woudrichem dan maar.... mijn dok

ter Tinus stadje.... en och wat is het toch lieflijk daar....

Bij de kerk zet ik de auto.... het is al laat... bijna 9 uur... vast als keukens sluiten al.... maar we ploffen neer bij 'jasmijn en kruiden...

Wij zitten.... de obers lopen.... maar wel ons voorbij... rare bedoening... euh Nee... rare bediening...

Door het stadje rijden.... wil je mosselen...?... nee ze wil geen mosselen.... wil je even daar kijken... nee ze wil niet daar kijken.....

Gelukkig kent Woudrichem een shoarma tent.... ze wil een pannenkoek... dat heet durum Annet..." ja zo'n wrap "..... 

Van... buik weer vol...."jammer dat het nu donker is... ik kan er juist weer tegenaan".....

Dat snap ik maar nu gaan we echt naar huis... volgende keer weer....

Van... rondrijden om de terugweg te vinden.... en een navigatie die je totaal anders stuurt dan eerst.... het doet ons aan iets denken...

Goh Netje... weet je nog met dat pontje ooit... dat Tomtom ons steeds maar weer naar dat pontje leidde.... waar we niet op durfden...

Dit nog niet gezegd hebbende of op het navigatie scherm verschijnt een pontje en veel water....

Ik heb niks met pontjes... ik vind ze eng... maar ik heb weinig te willen wil ik op een christelijk tijdstip thuiskomen zonder rond te dolen op eigen gevoel...

Van... met de pont over dus.... alsof je een donker gat in vaart....

Een boot die voorrang heeft en zorgt dat wij wel erg dobberen en golvend moeten oversteken... ook dat nog...

Wel een heel stuk afgesneden zeg....

Van..... en dan eindelijk thuis.... Willem die alles wil horen... ik die geen asfalt meer kan zien na een volle dag rondrijden..... er ook niet over wil praten... nou oké eventjes dan.... en wil slapen...

Tot de ontdekking komen dat WordPress de totale lay-out heeft veranderd en zelf alinea's aanmaakt... foto's anders geplaatst moeten worden... weet je wat... ik zie het morgen wel....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten