dinsdag 11 augustus 2020

11 augustus 2020

 Dag van:

Nee... ik ga niet in herhalingen vallen... nee... dat ga ik niet doen... puf....puf.... maar mensen mensen waar moet je het anders over hebben....

Ik beweeg mij van lig tot zit houding..... de rest van mijn bewegingen beperk ik tot een enkele stappen.... ik bereken ze bijna.....5 meter en ik sta buiten.. om direct te gaan zitten op een tuinstoel.... IN DE SCHADUW....12 stappen en ik sta in de keuken...(Ik ben nu 250 cc vocht zeker kwijt)

De bewegingen die ik dat maak zijn traag.... uiterst traag.... en betreffen alleen de hoogst noodzakelijke... welke zich dus beperken tot een koffie pad in de senseo... kopje eronder en op een knopje drukken..... om vervolgens weer 12 stappen naar de stoel te zetten...(en hup 450 cc vocht lichter)

Mijn mobiel ligt naast mij.... een herhaal recept aanvragen bij de arts.... Drup... Drup.... het druipt van mijn haar.... haar dat ik toch echt hoog opgeknoopt en vast geklemd heb.... het maakt niet uit...

Weer mijn mobiel pakken.... eens kijken hoe het mijn dierbare vrienden vergaat.... de één zit met een natte handdoek in haar nek in de auto zonder airco vermoed ik... op de bijrijdersstoel.... de ander bevindt zich in een jacuzzi waar het water 33 graden C meet..... nog een volgende ligt nog in bed, voor zover mogelijk... zij had nachtdienst.... de twee oudsten liggen in een stoel binnen met de ventilator op hun snuit en vooral de benen omhoog.. da's tegen vocht in de enkels..... en de jongsten maken een heide wandeling... de hei die net zo paars oogt als hun bezwete hoofden....

Oh ja... mijn kleinkinderen liggen natuurlijk in het zwembad.... in de tuin..... zo'n zwembad van die fabrikant die deze corona zomer vast multimiljonair is geworden want ik kan geen Facebook openslaan of ik

zie zo'n, tuin in beslag nemend, kreng.... en welk huis ik ook langs rijd daar taat er ook één ....
(Deze mensen zijn geen lid van mijn Facebook overigens)....

De pompjes, chloor tabletten, ph goedjes en ander chemicaliën om het bad helder en schoon te houden.... zijn niet aan te slepen... ook al corona zomer winstgevend....

Daarnaast hebben we dan de trieste berichten over mensen die geen zwembad kochten maar in zee, meertjes of rivieren gingen zwemmen en dit niet overleefden.... Niet op vakantie gaan... geen zwembad... en de gemeentelijke zwembaden met beperkt aantal bezoekers en dan krijg je dit.... onderstroming en muien..... ook weer zo'n woord wat ik nog nooit van gehoord had.....Vreemde tijd die corona....

Willem vertrekt weer.... Enschede is de bestemming dit keer.... naar een oude muziek vriend en de dominee van zijn moeders begrafenis...

Gelukkig denken de honden er vandaag net zo over als ik.... niet teveel bewegen... af en toe even een eierdoos uit de oud papier bak kapot bijten.... de kleedjes uit de

katten manden trekken..... aan de klomp van de baas vreten.... hard blaffen naar een voorbijgaande hond.... maar verder maffen ze...... bovenop mijn voet... fijn Benji... helemaal niet warm hoor....

Het water uit hun waterbak is niet aan te slepen.... voor mij dus wel 12 stappen hè... de bakken optillen... kraan openen... vullen... zware bakken terug in de houder... kraan dicht.... teveel handelingen voor zulk weer....

Och.. en dan dat naar de wc gaan.... echt... heus..... ik snap niet dat er nog vocht uit dat gat komt....15 stappen..... je onderbroek op de enkels... bukken dus..... nee hè... de bril die aan je billen plakt.... wc papier dat aan je bezwete vingers blijft kleven.... die onderbroek weer aan.. wat niet lukt met een bril aan je kont.... je kleren fatsoeneren... en inmiddels meer vocht verloren dan je nét hebt uitgepiest....

Of... de honden nat spuiten... Waarom...????? Onzinnige handeling... die honden en jijzelf zijn immers al zeiknat... je kleren plakken al aan je lijf.... dan dat honden vacht vast en zeker ook.... Maar goed... ik douche dus zij ook.... de verfrissing Is van korte duur....

En dan komt de regen.... warme regen... wij geen hagelstenen hier natuurlijk... de rest wel, wij niet.... En die regen koelt niet de temperatuur... nee ho maar niks daarvan.... die regen sist op de tegels die terstond stoom afblazen.... waardoor onze tuin nu gelijk een sauna is... EN IK HAAT SAUNA'S...!!!!!

Ik snap dat echt niet.... mensen klagen steen en been over de huidige temperaturen en dan gaan ze voor de lol in zo'n Zweeds houten kolenhok zitten omdat je daar zo lekker zweet..... ben ik nou gek...???

Enfin... de onweer komt ook... Word ik niet blij van met de wetenschap dat de poezen nog buiten zijn... ik stap die sauna dus in.... krijg een complete shower over me heen terwijl ik blijf roepen..."Bengel... Betsy... Bengeltje... Betsje...".... maar die zijn ook niet gek natuurlijk... die schuilen nu....

Maar daar komen ze dan toch.... en dan komt het volgende... de tuindeuren moeten dicht... dat betekent dus hitte In de kamer.... vier hijgende honden...2 snel ademende katten en een doorweekte ik zei de gek.... Hier word je dus niet vrolijk van....

Maar goed... er is weer een hittegolf dag voorbij... ook weer overleefd... en maak je niet blij... morgen de zoveelste op rij....!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten