zondag 16 augustus 2020

16 augustus 2020

 Dag van:

Willem is preken.... Al weken maken we filmpjes van de honden en PowerPoint presentaties van honden met katten.... verzamelen we stukjes van Caesar Milan op tv op een verzamelt Willem fragmenten uit de film Hatchi ... de honden die 9 jaar op zijn baas wachtte die is gestorven.....Willem gaat vertellen over trouw ... over grenzen stellen... over sporen van
God.... Babs gaat mee.... Willem is gezond gespannen...

Van.... en wat zal ik eens doen... In een stoel zitten en niks doen... Één voordeel heeft die hitte... je huid droogt nu niet uit... allemensen nog aan toe, ik heb een constant vochtlaagje op mijn hele veel zitten....

Een nadeel heeft de hitte ook... de buurtkinderen spelen niet meer in de speeltuin aan de voorkant maar in het bos dat voor verkoeling zorgt .... En dat bos staat recht tegenover mijn achtertuin.... Het is dus de hele dag een pleuris herrie van joelende kinderen... krakende takken.... gehak... geschreeuw om kikkers die langs meisjes benen springen......snaterende wegvluchtende eenden die zich ook in de schaduw van het bos verschansten..... Weg rust dus.....

Van... ik laat de badjes van de honden maar weer een beetje vollopen... het is niet te doen voor die beesten... Wat dat betreft doet Babs het beter in een koele kerk...

.

Zus en ik appen wat heb een weer over de liefde.... we proberen inhoud te geven aan het begrip 'houden van'.... Verder dan liefdeskameleon en liefdesrealist komen we niet... Gelukkig maar... liefde moet iets mystieks houden.... Iets waar je de vinger niet op kan leggen....

Van.... Willem komt enthousiast thuis.... Gelukkig had ik al even zulke enthousiaste appjes van kerkgangers gehad die me vertellen dat Willem alweer onderweg was van Drachten naar huis.... Het was een mooie en bijzondere dienst.... Middenin het leven van een ieder.... en veel mensen konden hun eigen verhaal kwijt... Voor mij is dat geloof.... je eigen verhaal hebben zonder dat je je krampachtig naar een vaststaand bijbelverhaal moet conformeren....

Van.... tja en dan weer die biljartballen ellende... de finale.... Ik vind het knap hoor... heus wel.... het lijkt wel hoogste wiskunde als ik zie hoe ze dit ballen niet alleen moeten raken maar ook nog in een netje zien te krijgen om daarna de bal zo te kunnen laten stoppen dat ze de volgende stoot ook weer kunnen maken.... Maar pffft...

het duurt zo lang.... na tien ballen heb ik ze allemaal wel gezien.... Waarom niet gewoon een eerste en tweede helft van ieder die kwartier... dat is tenminste te overzien...

Van.... een donkere lucht..... een druppel..... een zwarte lucht.... heel veel druppels... en onweer.... En Willem die als de sodemieter het driepuntsdoek extra vastzet... Bengel die niet binnenkomt als ik roep.... Willem die in zijn zwembroek naar de buurman loopt om hem op te halen voor een regenwandeling.... een buurman die daar niet intrapt.... Een plas water voor de voordeur van heb ik jou daar, die niet in de grond wil zakken..... Uiteindelijk een zeiknatte

Bengel binnen en ik die me dan direct weer zorgen maak om haar gezondheid.... Filmpjes van mijn kids uit hun regen en onweer woonomgeving.... Nog meer regen.... en dan die stilte.....

Van..... en met de afkoeling komt het slaaptekort van de afgelopen te warme nachten met te weinig slaap tevoorschijn....

Vanaf morgen de laatste halve vrije week in... Donderdag en vrijdag de terugkomdagen op school alweer.... Het is ook weer goed hoor.... Kijken wat het nieuwe schooljaar brengt.... hoe zal de corona zich houden.... Eerst maar weer eens in het ritme zien te komen..

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten