woensdag 19 augustus 2020

19 augustus 2020

 Dag van:

Willem die zijn kleinkinderen in alle vroegte op gaat halen....
Gespannen ook nog want het is de eerste keer dat ze komen logeren...
Ik die mijn kop wakker schudt en direct een waslijst moet onthouden:
- Vergeet je geen groene siroop te halen 
- Vergeet je Babs niet in het halletje te doen als je weggaat
- Niet de stekkers vergeten eruit te halen
- De tuindeur dicht hoor
- Niet te lang boven blijven hè 
- En niet in slaap vallen weer
- Doe je voorzichtig
Oké... ik ben wakker geloof ik... de dag dendert binnen....
En als de voordeur dichtgaat... ik even tevergeefs wacht tot die weer opengaat omdat Willem wel vaker wat vergeet... dendert als vast ritueel Blitz de trap op....
Vrouwtje kom nou want ik vertrouw het beneden niet....

Van.... wakker dus...
Niet voorzichtigjes ....maar BAM..... de dag ingeknald....
Mag toch hopen dat de rest van de dag wat meer smoothie verlopen zal....

Van....... de waslijst ten spijt... ik zit waar ik zit ... op mijn stoel in de kamer... met breiwerk (jawel) op een rondbreinaald, als Willem met de twee binnenkomt...
Gepaard met koffers, regenjassen, bodywarmers,  snoetendoekjes, maar met slippers aan... je weet maar nooit in Nederland wat voor weer het wordt....
En raadt eens wat... Willem heeft zelf aan de groene limonade siroop gedacht... en de nodige berg snoep... alsof er dat nog niet in huis hadden gehaald gister...

Van... hondenbegroeting .... en aanval op de nieuwe stiften met bijbehorende nieuwe kleurboeken..... en zoals altijd de vraag "Wampie wil je ook kleurplaten uitprinten"......
Dit is een vast ritueel behorende bij mijn bonus omaschap.....
Aansluitend willen ze ook graag weten wat we de rest van de dag van doen.... alleen kleuren kan natuurlijk niet...

Van... één ding is duidelijk.... ze willen poffertjes eten...
En nu heb ik van alles op ouderwets kookgebied in huis.... maar geen poffertjespan....
Die zal ik dus moeten halen....
"Ik ga even Willem "...
"Neeeeeeeee..... ik snap het niet.... slechte programma's... zo onduidelijk...."....
Wat wil het geval... Willem moet online tickets bestellen/ reserveren voor de binnen speeltuin...
En Willem en online... enfin...
" Hij vult het automatisch in Wampie... hoe komen ze aan die informatie?"....
Tja Willem.... niets is meer privé in dit digi tijdperk....
"Ik heb geen qr code op mijn bank app"....
Misschien tijd om eens te updaten Willem.... half Nederland betaalt al zo online... als het niet driekwart is....
"Hoe kan ik nou bij mijn mail als ik de website van die speeltuin open heb?"....
Laat mij maar even Willem....
Waar het bij Willem 90 van de 100 keer aan schort is geduld....
Vijf minuten later heb ik de E tickets....
Kan ik nu die pan halen....?
Het kan....

Van....Blokker beleid....
Men zoekt een poffertjespan.....
Men gaat naar de afdeling pannen....
Men vindt geen poffertjespan....
Wie weet in het magazijn... ik vraag het dus even....
Wazig kijkt de verkoopster mij aan...
Magazijn...???
Ja.. daar waar je wellicht een voorraad hebt die nog niet in de winkel uitgestald is...
Ze kijkt me aan of ik niet wijs ben....
"Mevrouw de poffertjespannen  liggen bij het keukengerei...."
Daar was ik al.... maar er hangt niets bij het pannen rek...
"Nee mevrouw... het keukengerei!!!!..."
Ik geloof dat ik nu wazig kijk....
Ik loop achter haar aan....
Krijg nou wat... bij de pollepels en deegrollers dus....
Natuurlijk... wat dom van mij.....
Daar zou ik hem in mijn keuken ook opbergen...
NIET DUS!!!!!.....

Van... de binnen speeltuin.... heet... plakkerig...
schreeuwerig.... lawaaiig.... maar ik heb mijn breiwerk... Willem z'n mobiel... en de kinderen veel lol....
Corona maatregel:.... de kinderen moeten tegenwoordig sokken aan....
Alsof je je kinderen sokken aandoet als de mussen dood van het dak vallen....
"U kunt ze hier ook kopen meneer"....
Tuuuuuuuuuurlijk....!
Twee paar sokken dus...
"En kijk eens... met nopjes... dan kunnen jullie ook makkelijk omhoog klimmen...."
Pffft alsof  blote zweetvoetjes dat niet kunnen....
Maar goed.... na twee uur zijn opa en Wampie het zat....
De kinderen nog niet...
Toch naar huis... met..... sokken in de slippers....
" Die gaan nooit meer uit opa en Wampie...."
Daar is dus het laatste woord nog niet over gesproken...!

Van.... thuis in het opblaasbad.... afkoelen....
Zonder sokken....!!!!
Met opa in een 1.22  bij 47 cm badje....
Wampie niet...
Die staat boven een pokke heet fornuis poffertjes te bakken....
Ik wil niet veel zeggen.... maar er zijn 375 poffertjes gebakken...
Het was niet aan te slepen....

Van.... bij opa slapen is andere koek...
Vreemde kamer... andere geluiden... gaan jullie niet weg....
Opa......!!!!
Wampie....!!!!!
Wampie....!!!!
Opa....!!!!
Ik val af.... trap op, trap af....
Dan de dikke tranen....
Heimwee....
Kijk eens... mama hangt boven je... en ik wijs naar de foto...
" Maar ik wil mijn echte maaaahhhhaaaaammmmaaaa!"....

Van... hier helpt maar één ding.... voorlezen...!!
Wie heeft er op mijn kop gepoept....?
De gekke stemmetjes doen het goed bij het tweetal....
Het snikken is over.... het sippe lipje niet....
Boek 2.... de viespeuk.....
Het lipje lacht weer....
"Nog één verhaaltje dan Wampie... dan kunnen we zeker weten slapen..."
Jip en Janneke doen de afwas....
Nu nog een dun fleecedekentje.... een dekbed is nu veel te warm....
Wampies snappen dat....
Oogjes dicht en snaveltjes toe....
Ze slapen....

Van.... nog één toe op die verhipte lastige
rondbreinaald..... overal markeer puntjes....
(Help Marike!!!!!.....)
Maar toch maar vroeg naar bed....
Morgen de eerste werkdag...
Zonder leerlingen... dat wel... maar veel voorbereidingen....
Ondertussen heeft Willem zijn jongste dochter al ingehuurd voor morgen....
Het komt vast goed....
Euhm..... denk dat ik toch het geluid van mijn mobiel naar aan zet morgen....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten