vrijdag 21 augustus 2020

21 augustus 2020

 Dag van:

Mijn oren tuteren.....
En de dag moet nog beginnen...
Veel gezellig geklets van twee nét wakkere kleinkinderen van Willem....
En een opa die nog veel wakkerder is dan die twee bij elkaar en de grootst mogelijke ochtend onzin uitkraamt....
Je zou toch blij kunnen zijn dat je naar je werk kan....

Van..... mijn oren tuteren ..... op school beginnen we met teamoverleg....
De meest noodzakelijke organisatorische zaken van een startend schooljaar doornemen....
En dat zijn er nogal wat juist aan zo'n begin....

Van.... mijn oren tuteren ......6 ouderstartgesprekken....
vol met informatie die opgeslagen moet worden...
Zijn er problemen met eten... medicatie.... gezondheid... ongemakken... speciale dingen om rekening mee te houden...
Ouders op hun gemak stellen.... bezorgdheid wegnemen.... eigen informatie doorgeven....

Van... mijn oren tuteren... er gaat van alles mis rond het concert van Ellen ten Damme....
Ze voegt twee concerten samen tot één... of we ook om half acht kunnen nu...
Oh jee... maar ik had net rond die tijd bij la Cubanita gereserveerd....
Antwoord één... ja wij komen wel om half acht...
Gedoe twee.... la Cubanita omzetten naar een andere tijd...
Probleem drie... in mijn email box verschijnen geen E tickets...
Ramp vier... ik kom niet in mijn theater account en bij het aanvinken 'gebruikersnaam wijzigen', krijg ik weliswaar de melding dat de link gemaild is.... maar vervolgens zit er geen mail in mijn mailbox...
Oplossing vijf.... bellen naar het theater....
Hindernis zes... de man mailt terwijl ik aan de telefoon zit...
Opluchting zeven.... ik ontvang nu wel de E tickets...
Blijvend beletsel acht... gebruikersnaam wordt wel gemaild maar komt niet binnen....
Zucht negen... de man regelt het via de software aldaar....
Afsluiting tien... eind goed al goed....


Van... geen tijd om te eten... het gaat maar door... aangrijpende gesprekken... intensieve gesprekken... vrolijke gesprekken....
Geen tijd voor koffie bijna....
Geen tijd....

Van... tot de hoofden vol zitten....
Zoals mijn assistente zo mooi zei "er kan niks meer bij"....
En gelijk heeft ze....
Het tutert in onze oren... het bonst in het hoofd... het waast voor de ogen....
Tijd om af te sluiten... in te laten werken... en maandag vol frisse en blijde moed beginnen....

Van... "mam.... kan Isa bij jullie vanavond... Britt is logeren, papa olaf filmen en ik werken?"....
Natuurlijk kan Isa bij ons.... van kleinkinderen naar kleinpuber.....
En dus staat om zes uur mijn oudste kleindochter voor de deur....
"Waar is de pup?" vraagt ze al rondkijkend.....
Euh... nou daar....!
"Nee... die is groot.... ik bedoel de pup"....
Dat is de pup Isa....
Kleine hondjes worden groot.... maar deze wel erg groot en erg snel....

Van.... oma wat maakt mij zo bijzonder en anders....?
Oma... Waarom werd ik vroeger getest....
Oma.... weet je hoe je onder strafwerk uitkomt.....
Oma.... weet je hoe mijn lerares Duits heet... en ze komt nog uit de tijd dat de DDR bestond....
Oma... als ik iets er niet in krijg (ze bedoelt haar hoofd)... dan hoef ik het niet een tweede keer te proberen want dan krijg ik het er gewoon niet in....
Oma.... als je asperger hebt dan ben je toch anders...
Oma... ik kan niet tegen reclames waar mensen je recht aankijken.... ze hebben niks in mijn ziel te zoeken....
Oma... als je dikke boeken in twee uur kan uitlezen is dat helemaal niet fijn hoor....
Oma... visueel ruimtelijk gezien is dat wel handig....
En zo gaat het maar door....
Uren kletsen we.... en ook Willem mengt zich in de gesprekken....

Van..... mam mijn Smartje kan 140 op de snelweg... maar meer geeft de teller ook niet aan...
Dan laat overigens wel de hitteplaat onder je auto los....
En ja hoor... tussen de twee stoelen start de hitteplaat....
Mam... ik had een soort marter beest onder de auto net... kan jij kijken of dat beest niet in mijn grill vastzit...
Oh en mam... we hebben een robot stofzuiger....El stoffo....
 Ik bekijk het filmpje van het ding op Facebook....
Eronder zie ik de reacties op haar bericht....
Wat schetst mijn verbazing.... je schijnt die robot dingen een naam te moeten geven...
Henriëtta....Rosetta.... en El Stoffo dus....

Van..... mijn oren tuteren.... maar nu snappen jullie waarom...

1 opmerking:

  1. Wat weer een dag zeg.... Tuuutttttttttttttt.... Fijn weekend lieverd ❤️

    BeantwoordenVerwijderen