woensdag 5 augustus 2020

5 augustus 2020

Dag van:
Nou dat was dus even knudde vannacht...
Kronkel de kronkel in bed...
En ik kan niet de aanleiding vinden...
Maar er scheurt dus een stukje slijmvlieswand en dan komt dat fijne goedje  .. maagsap... dat bestaat uit zoutzuur, pepsine en resine.... tegen je rauwe maagwand aan....
Laat ik het zo zeggen... dat is geen feestje...!
Van... de volgende dag ben je zo brak als wat... en vandaag kwam mij dat niet fijn uit...
Ik heb immers afgesproken om naar Haarlem te gaan om EINDELIJK de kleinkinderen te bezoeken, die ik al zeker 5 maanden niet live gezien heb....
Wat er dus ook gebeurd... ik ga naar Haarlem...
Ik neem geen koffie... slik de medicijnen rustig 1 voor 1 in plaats allemaal tegelijk... gooi er een extra maagbeschermer tegenaan... en ga...
Van... en dan achter een grote norit tankauto terecht komen....
Die had gister mijn kamer wel binnen mogen komen rijden....
Ik wist niet eens dat norit in een tankauto vervoerd werd...
Tjonge... een tank vol actieve koolstof.... je zal nu maar aan de diarree zijn ook....
Van.... Haarlem... altijd weer een pittig ritje...
Maar wel langs Schiphol...
En corona of geen corona... de vliegtuigen vliegen weer achter elkaar lekker laag over...
Veel KLM trouwens....
En dan moet je nét gehoord hebben dat ze daar zoveel personeel gaan ontslaan....
Welke dan..... toch niet die piloten???
Van... het Spaarne over en ik ben er....
Omaaaaaaaaaaaaaaaaa
Oma Bikkel is er....!!!!
Grappig... en heerlijk... dat ik nog steeds oma Bikkel genoemd wordt...
En wat het zo leuk is, is dat het vandaag op de kop af Bikkels 14e verjaardag zou zijn geweest...
Oh oma... dan gaan we een dood feestje vieren....
(Benieuwd hoe dat eruit ziet)....
Van... maar ze zijn alweer te druk...
Te druk met knuffelen...
Te druk met spelen....
Michael heeft waanzinnig leuk speelgoed van zijn gespaarde zakgeld gekocht...
Lego maar dan van Nintendo....
Je eigen Mario parcours bouwen met echte geluidjes en écht punten verdienen...
Je kan het nog koppelen aan een app op je mobiel ook...
En aangezien oma dit wel héél leuk speelgoed vindt... en gezien het feit dat de andere kleindochters ook regelmatig verwend worden.... mag Michael van oma natuurijk een setje extra bestellen....
(Het is trouwens ook zéér betaalbaar)....
Binnen no time zitten Michael en ik te bouwen aan de lego...
"Nee oma .... dat moet niet zo... en je moet niet die hebben"...
Zeg kleine aap... je oma bouwde al met lego toen papa nog een kleuter was...
"Dat was dan zeker ouderwetse lego oma...."
Nou euh.... je kon er ook mee bouwen hoor...
" geeft niet als je dat vergeten bent hoor oma.... dat mag wel als je oud bent"....
Van..... we zitten even buiten mijn schoondochter en ik...
In de tuin staat een mega zwembad....
Een deel van de tuin is gereserveerd voor Semmie het konijn....
De stoelen zijn dus tijdelijk aan de kant gezet...
Mijn schoondochter zit bij de keukendeur...
De keukendeur waar Michael af en toe uit rent om de volgende stap lego te laten zien...
"Kijk mama en oma"....
(Schoondochter met pijnlijk gezicht) je staat op mijn teen Michael....
Luna komt de hoek om zeilen....
(Schoondochter met pijnlijk gezicht).... au Luna je loopt over mijn teen....
Zoonlief die een computer op een tuintafel staat schoon te maken, laat een onderdeel zien...
(Schoondochter trekt wit weg).... AU Robbert mijn teen.....
Michael rent nog een keer langs....
AAAAAUUUUUU Michael... weer mijn teen......
"Goh mam... je hebt niet veel geluk hè "... oppert Michael....
Van... tegen de namiddag wordt het wel erg warm...
Het zwembad wordt in gebruik genomen...
"Kom oma..... je mag wel in je onderbroek hoor...."
Van... zoonlief haalt een zoomlens voor mijn camera....
Waarom heb ik dat ding vergeten...!!
Michael: "Zie je wel oma dat je oud wordt"...
Nou wel verdikkeme... ik heb nog geen grijs haar hoor...
Luna: "welles want jij verft uit een verfpotje...."
Van... kortom een heerlijk dagje kleinkinderen....
En weer dat rotgevoel als je weggaat.... 'woonden ze maar wat dichterbij'....
Van.... Willem kijkt een film....
Een drama....
The fault in our stars....
Hij zit er helemaal in...
Ik even later ook...
Een tranentrekker...
Aanrader ook... met z'n 18 prijzen....
Van... ik voel waar mijn maag zit...
Maar een dag niet eten en alleen water drinken heeft wel wat geholpen....
Met frisse moed door naar morgen dus....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten