zondag 9 augustus 2020

9 augustus 2020

 Dag van:

Laten we weer eens gezellig ons bed uitzweten.... het went...

Van.... laten we dan toch ook maar de warme kop koffie tot ons nemen.... niet binnen op te drinken maar buiten.... waar voor mijn neus de appelboom zwoegend haar appels torst.... de takken bijna de tegels rakend... de appels rood maar nog niet groot....

Hoe dan ook... appeltaarten genoeg als ik zo de

komende oogst bekijk.... de buurt kan weer gelukkig zijn....

Ook mijn bramen struik neemt aardige vorm aan... alsmede mijn cherry tomaatjes struik... al bereiken die tomaatjes eerder de grond dan mijn mond...

En wat te denken van mijn druiven struik die weliswaar nog in haar pot vertoeft... maar toch ook al leuk groeit.... nog geen druif te bekennen natuurlijk... mijn hoop is gevestigd op volgend jaar....

Ooooh en de pruimen boom.... ze leeft nog.. maar dan

verscholen onder klimop blad... dit belemmert haar groei terwijl ik zo trots was op haar groei tempo.... die klimop moet eerdaags gesnoeid... maar ja.... vraag Willem en je moet geduld hebben.... misschien toch eerdaags eens zelf aan beginnen....

Van... alles wat ik aanpak vandaag levert zweet op.... nagels lakken... het gutst.... was in de machine.... het loopt in straaltjes.... aanmaak limonade in flesjes maken die in de koelkast kunnen koelen voor gebruik.... ik transpireer die flesjes zo zelf vol... douchen... zelfs afdrogen helpt niet... haar föhnen... domste idee ooit.....

En een Willem die van minuut tot minuut roept "Wat is

het heet... tjonge jongen wat een hitte.... het is toch niet normaal zo warm.... heb jij het ook zó heet...."

En dan te weten dat hij met zijn kop voor de ventilator zit... zo'n klein ronddraaiend ding... die niet ronddraait dus... maar op zijn heethoofdig brein gericht blijft staan.... geen mens heeft er verder plezier van behalve hij... en dan nog klagen... dat dus...

Van... honden in bad.... verkoeling... voor die beesten met zo'n vacht moet het moordend zijn...

Willem die zelf in het badje gaat zitten... en als dan eindelijk de honden erin kunnen.... een Blitz die het bad van enthousiasme in 20 tellen kapot heeft....

Van... formule 1.... nou Willem heeft het eindelijk ontdekt hoor... nadat ik zelf al jaaaaaren met mijn kinderen fan ben.... mijn kleinzoon heet niet voor niks Michael (Schumacher).....

En jaaaaaaaa Verstappen wint... wat een race... wat een spanning.... wat een banden....!

Van.... eten Willem???...... wie denkt er met dit weer aan eten.... oh ja Willem natuurlijk.... zet er trouwens 'zw' voor en je valt in herhalingen....

Nou schat... een soepie en wat tapas en daar doe je het maar mee.... en hij is notabene enthousiast over het idee en smult....

Van... avond visite.... op een camping in de Steeg....

mini camping heet zoiets.... bij mensen van Willems kerk... Friezen.... die daar neergestreken zijn met de camper...

Mensen met verhalen.... een zoon verloren.... voor de tweede maal borstkanker.... maar zó positief in het leven....

Het doet me denken aan vanmorgen... uitzending van 'de verwondering'... met dichter Benno Barnard.... over het verlies van zijn dochter....."Ga heen met die therapeuten....laat mij rouwen"....

Van... het is al donker als we thuiskomen...."Nog één wijntje dan?"...... en node toezien dat er weer een fles overheerlijke Dornfelder een half uur later leeg in de krat glaswerk verdwijnt...

Het is maar goed dat wij donderdag naar Cochem vertrekken.... voorraadje weer aanvullen.... sorry John en Marike... jullie 4 meegebrachte flessen zijn op 1 na op.... er valt tegen een Willem niet op te bestellen....




1 opmerking: