vrijdag 14 augustus 2020

14 augustus 2020

 Dag van;

De grootste klacht over sociale media is dat mensen vaak alleen maar berichten plaatsen dat als zo goed gaat... zo mooi is.... voorbeeld gezinnen.... geen vuiltje aan de lucht relaties.... maar natuurlijk de gebruikelijk shit alleen die komt dan weer niet van de 'vrienden zelf....

Het feit dat wij naar Cochem gingen was zomaar...

maar ook een beetje niet voor niks.... Willem zei ooit aan het begin van de relatie "1000 doden zullen we sterven"..... Na deze korte break samen was mijn vraag aan hem..."zijn we dan nu bij 999?"....

Soms kun je elkaar even niet bijbenen.... soms is het even genoeg.... zit je vast.... Niks ernstigs... wij weten inmiddels dat we er samen altijd weer uitkomen.... maar niet zomaar.... Daar zijn gesprekken voor nodig...

Gesprekken zonder afleiding van wie dan ook... van wat dan ook...... geen honden.... geen telefoontjes (nou ja behalve die van de corona uitslag dan).... Gewoon wij twee.... En gelukkig zijn wij in de omstandigheid dat we er dan even samen tussenuit kunnen knappen....

De richting van ons reisje was dus... samenkomen.... samenzijn....

Van.... vanmorgen samen heerlijk uitgerust wakker

geworden.... misschien wel dankzij de wijn of het zakje slaap schaapjes snoep op het dekbed.... misschien wel dankzij de ventilator of de afkoeling buiten, die door het open raam naar binnen waaide... misschien ook wel door de gründlich gute Deutsche Better..... misschien wel door de aanzet gister van goede gesprekken... Gesprekken van:.... waar sta jij nou?..... hoe sta jij erin.... wat kan er eventueel anders.... of gewoon 'het is wat het is'.... en dus een soort aanvaarding en acceptatie...

Van... het ontbijt is monsterlijk uitgebreid en lekker.... je kunt het zo gek niet bedenken of het is er....10 soorten worst....12 soorten kaas.... veel fruit en yoghurt of kwark....8 soorten zelfgemaakte jam..... op drie manieren eieren.... en ik weet niet hoeveel soorten brood en broodjes.... Willem kan zijn geluk niet op.... We zitten ook nog eens romantisch aan het open raam voor de Moezel.... maak me gek!!!!!.......

Alleen die mondkapjes hè.... overal moet je binnen die krengen aan.... in winkels... openbare gebouwen....

vervoer.... behalve als je eenmaal aan je tafel zit, dan mag ie af.... maar loop je dan weer.... hup dat ding op.... Ik geef het je te doen met die hitte....

Van... we checken uit... brengen de koffers naar de auto... we hebben nog lekker een paar uur.... Zullen we met het toeristen treintje gaan... lekker ouwe lullen 60+ decadent een rondrit maken met uitleg over de geschiedenis... We doen het....

"Wampie... we gaan de bergen in".... Nee Willem rustig maar... we moeten ietsje omhoog voor de brug...."Wampie we gaan echt de bergen in" Nee Willem heus niet... kijk we stijgen een klein eindje en gaan daar al weer zakken.... Willem en bergen... sterker nog... zelfs met heuveltjes heeft hij niks....

We maken een mooie tocht en ik kan heerlijk foto's schieten van al het moois dat Cochem te bieden heeft.... Net op het moment dat je dreigt te stikken in je mondkapje ben je weer terug op het startpunt....

Van..... nu gezellig het stadje in.... het is net een sprookjesstadje uit de Efteling..... Het kerkje moeten we natuurlijk in... prachtig die glas in lood ramen.... het haalt het niet bij Gaudi van de Sagrada en toch doet het er aan denken.... En het is een kerkje in al zijn eenvoud... geen prots en praal maar gewoon een kerk om even tot rust en bezinning te komen....

Van.... we lopen naar ons stekkie van gisteravond... Wij hebben altijd van die plekken waar het goed voelt en

waar we dan terugkomen.... Wijn heb ik inmiddels genoeg gehad.... ik koop geen wijn meer en drinken doe ik het ook niet.... ik ga voor de druivensap... Willem voor de cola zero.... we hebben immers straks weer een ritje voor de boeg...

Van..... en weer openen we de gesprekken... de laatste angels uit je relatie halen noem ik dat.... We hebben het over de kinderen.... over pensioen en werk... de honden.... vriendschappen.... onbegrip van elkaar en anderen.... je aanpassen of juist niet.....

Kortom alle angels zijn er nu uit... en dat zien we dan... samen in tranen in wat hervonden is en om wat in alle veiligheid weer komen mag.....997 doden zijn we vast al wel gestorven en die drie die er nog komen zullen, gaan we overleven.... Één ding is zeker... wij kunnen en willen niet zonder elkaar..... en houden van kent vele gezichten waaronder die van onze liefde.... Maak van angels je angels (spreek die laatste op z'n Engels uit)...

Van...... we kunnen weer verder... letterlijk en figuurlijk.... We stappen dus op en verlaten deze heerlijke weinstube en deze betoverende stad.....

"Ik doe niet mijn navigatie aan hoor... ik vertrouw alleen nog Google op jouw telefoon.... Nu is vannacht mijn lader ter ziele gegaan dus ik betwijfel of we het eind va de rit gaan halen......

Zowel op de heenreis als nu ook op de terugreis hebben we file..... Dat betekent dus weer een rit van zo'n vier uur.... Maar alleen al het feit dat Google aangeeft dat het eraan komt en Willem dus voorbereid is, maakt het

minder erg..... Uiteindelijk komen we dus toch thuis.... via "Oh Wampie een haarspeld bocht"...."Oh Wampie wat is het steil "....."Kijk even wat Google zegt"...."Ik wil nu de airco aan"...."Yessssss..... ik heb geen corona"....." Welke afrit was het nou?"..... en nog meer loze en nuttige kreten.....

Van.... Willem is thuis en verzand na het halen van de honden in de spanning van de halve finale snooker...."Kijk dan Wampie hoe spannend".... maar ik zie in die ballen zooi de spanning niet...."heb je het filmpje al af over de honden voor mijn preek zondag?"...... nee Willem ga ik doen..."staan de Cochem foto's al op Facebook?"...... oh help... heb je ook 997 en een kwart doden die je sterven kunt....? Pffft.....

Van..... wat een heerlijke twee dagen.... wat een kluns kanjer van een lieverd..... wat een niet te beschrijven heerlijke relatie hebben we toch..... steeds weer.... altijd weer.....

Van....."Wampie... ik hou van jou"....

Ik ook van jou lieverd....



1 opmerking: