donderdag 11 maart 2021

11 maart 2021

 

Dag van:
Ik moet zeggen... ik begin eraan te wennen...
Misschien nog wel erger.... ik begin me er kostelijk mee te vermaken....
Of ik nou lui ziek hang in mijn stoel, niet in kan slapen in bed door de hoest, op de wc zit....want die dingen blijven gewoon doorgaan.... in de keuken sta om met een restje energie te gaan staan koken.... of waar dan ook, op welk willekeurig moment dan ook.....
Ik vermaak me uitstekend.....
Ik vind het zelfs nog fijner dan een uur door de Action banjeren....
En dat wil wat zeggen....
Och.. ik vergeet te zeggen wat er dan zo leuk is....
Nou dat online shoppen dus....
Ik heb het écht ontdekt nu....
Ik deed het al een beetje.... het hoogst nodige...
Maar nu heb ik ook dát ontdekt dat ik dénk nodig te hebben.....
Wat natuurlijk iets heel anders is dan het écht nodig te hebben...
En het bevalt me...
Nog sterker uitgedrukt... ik wil nooit meer wat anders....
(Zeg ik nu.... en je kent me....)

Geen mede shoppers die geen afstand weten te houden... of spullen voor je neus weg graaien....
Tot mijn grote frustratie...hun spullen niet bij de juiste maat terug hangen....
Geen geërger omdat er geen prijsjes op artikelen staan.... of de verkeerde spullen op de verkeerde plek in het schap staan....

Geen muts die aan mijn arm trekt of ze me misschien kan helpen... en vervolgens op mijn "Nee dank u" toch niet van mijn zijde wijkt.... en zich óveral mee bemoeit....
Niet dat ze geen verstand van de spullen heeft hoor....
Nee, dat zeg ik niet....
Maar ze heeft geen verstand van mij...!!!!
Daarbij is de keuze aan winkels reuze.... hier kan geen shopping centre aan tippen....
Ik hoef dus niet voor dit naar het winkelcentrum, voor dat naar de woonboulevard, voor zus naar de stad en voor zo naar de markt....
Ik heb alles binnen handbereik in één mobieltje...
Het enige dat je nodig hebt is dat fingerspitzengefühl.....
Swipe naar links en rechts.... klik een beetje hier en daar.... kijk nou .....ze vertellen uit zichzelf dat er nog meer producten ,winkelketens etc zijn....
Het winkelgemak in één hand....!!
En geen zware boodschappenmandjes....
Welnee... gewoon een virtueel mandje in je linker bovenhoek die gezellig aangetikt....
En heb je teveel dan geen gezeul terug naar de schap of het rek waar je het vandaan had,  om iets (wél netjes) terug te brengen...
Welnee.... je klikt op het kruisje en fffrrt weg is je artikel....
Hoe simpel kan het zijn....
Zelfs het vergelijkend warenonderzoek vind je in de pop ups......
En geen ellenlange rijen voor de kassa want de Ideal app loodst je binnen een paar seconden naar je pinnetje....


Dit noem ik nou rustig winkelen...
Intussen weet ik ook wel welke maat ik heb, hoe iets valt, welke kleur me staat, en welke pasvorm af kleed.... en kan ik kwaliteit van troep onderscheiden... lang leve mijn levensinkoopervaring....
Ik breng dus niks terug want dat vind ik dus weer wel lastig...
En trouwens ik koop ook geen echt dure dingen.... dus is er eens een miskoop dan is óf een ander er blij mee.... of de prullenbak....

Ik ben ook een trouwe klant...
Dat merk je... want inmiddels worden mijn naam en adres al automatisch ingevuld....
Geen gepriegel op dat kleine toetsenbord... nu hupsakee kant en klaar in het systeem.... welk systeem dan ook....
Er staan zelfs lijstjes klaar met dingen waarvan internet denkt dat ik ze leuk vind...
En raad eens wat.... dat vind ik ook...!
Wat kennen ze me toch goed....
Ik loop ook niet meer met winkel pasjes, bonus kaarten of apps waar die kaarten instaan te zeulen of te zoeken....
Nee hoor... alle sites verzamelen automatisch je punten, zegeltjes, bonussen, kortingscodes..... tralala....

Nog prettiger... ik sta niet te hannesen in een te klein krap pashokje waar de gordijnen natuurlijk weer eens niet geheel van sluiten of waar mijn eigen kleding zo voor de spiegel hangt dat ik niet kan zien hoe het staat... of nog erger... de kleding van de vorige passer nog hangt....
Nee... niks van dat al... ik duik mijn eigen slaap of kleed kamer in en sta voor mijn eigen spiegel...
Een spiegel die niet vervormd en me dus niet dikker of dunner doet lijken dan ik in werkelijkheid ben....
Ik hoef geen speurtocht te ondernemen in onderrokken... plooien.... naden.... naar wasvoorschriften of een label waarop staat waar de kleding van gemaakt is...
Scroll.....scroll nog een beetje verder... en ja hoor... daar staat het...

Ik hoef ook niet te hannesen om dozen te keren en te

draaien om te kijken waar het prijsje staat.... als het er al staat... en wat de specificaties van de inhoud van de doos zijn... nee... heerlijk... alle specificaties staan overzichtelijk op de pagina van mijn gewenste artikel....
Hoe duidelijk en makkelijk wil je het hebben...
Dat scheelt weer een slijmbeursontsteking.....
Zelfs door virtuele boeken kan ik bladeren om een eerste indruk te krijgen....

En...... je man hoeft niet meer uren te wachten voor pashokjes, winkelruiten, etalages, gangpaden enz...

Zijn er dan totaal geen nadelen...?
Euh..... nou ja... je moet wel zorgen dat je buren veel thuis zijn...
Want ben jij er niet, dan wordt het daar afgeleverd....
Of je hebt een man die je met een lang gezicht vertelt "er ligt alweer een pakketje voor je"!!!!....
Voor dat laatste heb ik een goede tip...
Zorg dat er af en toe ook wat voor hem bij zit...
Hoeft niet veel te zijn...ook niet vaak...
Af en toe eens een onderbroek.... sokken... tshirtje.... boekje of iets te eten.... en ze zijn al tevreden....

Nee echt... ik heb het ontdekt....
Morgen komt de alpaca silk wol,  ik hoop de gezichtscrème ook.... en dat handige schilmesje.... en vandaag had ik de bordenset binnen....
Dat laatste was dan weer wel zo iets van écht nodig hebben als je een man hebt die in een week twee borden laat kapot vallen....
In dit geval ook niks voor hem bestellen dus...
Gewoon zeggen "Kijk eens schat, nu kun je weer eens wat breken... wat zijn ze mooi hè...?!"....

En wat er verder nog komt... tja...euh..... dat ben ik effe kwijt.... die scharen we onder de categorie.....
VERRASSING!!!!!!!!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten