dinsdag 23 maart 2021

23 maart 2021

 

Dag van:
De dag voor zijn verjaardag en er valt geen land met hem te bezeilen...
De dag voor zijn verjaardag en mijn mobiel blijft maar ratelen op mijn bureau in de klas....
-Niks zeggen... maar ik kom morgen...
-Er komt een pakket maar hij mag het niet open maken hoor...
-Is hij morgen thuis... hou m thuis hoor....
-Wil je mijn cadeau even apart houden...
Ja... ja... ja... ja... ik zorg ervoor... ik doe het allemaal... en nee...ssssst.... ik zal niks zeggen...

En tussendoor geef ik een les..... werk met de kinderen in groepen en laat ze schapen met watten bekleden.... en volleybal en kwartiertje met een collega.... en dat lucht op....

En gaat de telefoon.... 
Een etentje... vrijdag... ja hoor.... ook leuk!....

En gaat de app... 
Zingen?..... ja natuurlijk... regel ik....


En loop ik maar buren om overal pakketjes op te halen...

Doe ik boodschappen;.... taart... bier... chips.... limonade...

Regel ik zulke tijden dat er steeds maar eentje langskomt...

Word ik stapel gek...

Je zult maar een partner hebben die graag in het het middelpunt staat....
Die oh zo geniet van aandacht...
Die het hele huis doorzoekt naar zijn cadeautjes...
Die je kop gek zeurt om een hint...
En weer zeurt....
En doorzeurt....

Ik heb een fonkelende nieuw idee voor een tv programma.... HELP MIJN MAN IS BIJNA JARIG!!!!

En welkome tegenhanger is de saaie langspeelplaat van de corona persconferentie...
Weer zonder cliffhanger.....
Hoe zat ik het allemaal ben, kan ik gewoon niet meer vertellen....
Afgestompt ben ik...
Lockdown blijft.. ow oké...
Avondklok blijft ook.... ow ook goed....
Geen reisje in mei...ow nou dan niet....
Het gevoel van bah... gatverdamme.... nee!..... klaar nu... potverdorie.... kak..... het is allemaal inhoudsloos... afgestompt.... vlak....


Dan toch maar die jarige man morgen....
Ach ja... doe ook maar.....
Tenminste nog één joelende, jodelende,  jubelende mens om me heen....

Je blijft toch wel wakker hè tot 12 uur....
Nee niet vroeg slapen gaan nu.....
Ik wil écht mijn cadeautjes om 12 uur...
En een kus...

Nou oké en een beetje ergernis dan..... omdat het voor een goed doel is vanavond....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten