maandag 8 maart 2021

8 maart 2021


Dag van:
Half twee s nachts....
Mijn spieren kwellen me...
Als ik op mijn rechter zij lig dan protesteren mijn schouder en bovenarm...
Mijn linker achillespees lijkt wel ontstoken...
Het is geen corona... maar dan wel een rare griep.... Al mag ik het geen griep noemen volgens de kranten want er is nog geen enkel griep geval in Nederland geconstateerd...

Kwart voor drie s nachts....
Mijn darmen spelen op...
Ach, dat kan er ook nog wel bij...
Rustig blijven liggen helpt niet...
En alle goede buikademhaling raad ten spijt,  dat is evenmin een optie
Mijn buik lijkt te willen buikdansen in plaats van ademhalen....

Half vier s nachts....
Heb ik nou geslapen of niet....
Mijn neus zit zo dicht...
Mijn arm protesteert...
Mijn achillespees steekt...
Die laatste vind ik toch zo'n vreemde plek om griep te hebben....

Vijf uur 's nachts....
Dit noemen ze nou gebroken nachten....
En ik ben er allerminst blij mee...

Krijg de scherven niet meer bij elkaar geraapt ....
Ik hoor Willem naar de wc gaan....
Oude mannen kwaal dat s nachts naar de wc moeten...
Maar alles beter dan hier naar adem snakken door een veel te droge mond....
Slokje water dan maar...
Je moet veel drinken als je griep hebt, zeggen ze.....

Kwart over zes s morgens...
Net ochtend dan...
Heb ik die wekker wel uitgezet....?
Stel je voor dat ik straks wakker word van de wekker....
Het zou toch te gewoontjes zijn....

Kwart voor negen....
Zonder wekker word ik ook wakker...
En ik word op mijn mobiel en de radio meteen plat gegooid met de kreet "internationale vrouwendag"...
Jeetje, is mijn eerste gedachte, moet dat nu nog...?
Ja voor de buitenlandse vrouwen in bepaalde culturen zeker....
Maar voor ons bedoel ik.....
Nou, daar kom ik dan achter lopende de dag...
In een beroep waar man en vrouw dezelfde werkzaamheden uitvoeren... of dezelfde functie bekleden... verdienen de mannen nog steeds meer...
Oeps, da's wel een dingetje ja.....
Al geloof ik niet dat een meester meer verdient dan een juf gelukkig....

En dan s avonds en stukje debat kijkend... heel toepasselijk tussen twee dames.... en vooral het Twitter commentaar volgend...
Schandalig....

Ja vrouwendag is nog steeds nodig dus... 
Lees:

Ik hoorde vandaag op tv een hele mooie quote...
We hebben dan wel niet de macht.... maar we kunnen wel invloed uitoefenen....
En ja dat kunnen we... als we ons samen sterk maken...
Misschien als ik me weer beter voel oké...??
Nu nog even niet...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten