zaterdag 6 maart 2021

6 maart 2021

 

Dag van:
Het is midden in de nacht....
Slapen deed ik toch al slecht want die hoofdpijn is moordend...
Zeker voor iemand die zelden of nooit hoofdpijn heeft...
En met een verstopte neus slapen, dus ademend door je mond, is al helemaal niks voor mij...
Daarbij heb ik al tien keer de dekens van me af gegooid... te warm...
En eveneens tien keer de dekens weer over me heen getrokken... te koud....
Een spelletje op mijn mobiel doen werkt niet want mijn ogen branden en open houden lukt sowieso niet...
Als ik mijn arm op til lijkt het alsof er steeds meer scheuren in komen en dat mobiel vasthouden daar moet ik al helemaal niet aan denken nu... voelt aan als lood....
Maar goed.... het is dus midden in de nacht...
Ik hoor een onrustig gestommel.... 
Paniekerige voetstappen...
Ze komen mijn kant op..
"Wampie ik krijg geen lucht... ik heb corona.... ik moet lucht"....
Oh jee... het lijkt erop dat mijn aërosolen zich in Willem genesteld hebben....
Lieverd neem eerst even neusdruppels....
Het werkt...

De paniek zakt....
"Ik ga beneden slapen... op de bank... daar is lucht"....
Ik wens hem met vier honden om zich heen die ook allemaal de zuurstof uit diezelfde woonkamer absorberen, veel succes....!!

De druppels hebben geholpen...
Willem heeft weliswaar verhoging maar.... hij is er nog steeds beter aan toe dan ik....
En we moeten naar de teststraat...
Erg lastig als je amper je ogen open kunt houden...
Vreemde bijwerking van griep overigens...
Het is druk bij de corona test plek...
Twee rijen auto's...
We sluiten bij de tweede rij aan....
Ik loop het gebouw in... paspoort.. ja onderwijs meneer.... oh u wilt mijn geboortedatum.... ook goed....
"U klinkt ziek mevrouw"....
"Ja, zegt de man naast hem achter het andere loket, ze is niet voor niks hier hè "...
Dan kan ik aansluiten in de rij...
Vijf testruimtes... dat gaat snel....
Ik mag naar ruimte vijf...
Wéér een andere want twee en drie heb ik al eens eerder gehad...
Ze hebben het hier goed in ruimte vijf...
Het betreft het keukentje van het gebouw... mét koffiezetapparaat...
Maar goed... ik kom hier niet op de koffie....
Handtas op schoot houden.... die regel begrijp ik niet... ben alleen te moe om te vragen waarom dat zo is....

Neus snuiten....
"U klinkt goed ziek mevrouw"...
Ja die had ik al eerder gehoord....
Zeg maar AAAA.....
En nu de neus...1,2 3 rondjes...
Klaar.... binnen 48 uur de uitslag...
Dat is wel zeer ruimdenkend meneer....
Ik ga er vanuit dat ik de uitslag vanavond heb....
Die kans is er mevrouw... maar ook niet....
De ruime slag om de arm dus....
Prettige dag...
Beterschap....
Volgende...

"Ik had me ook meteen kunnen laten testen zei de parkeerman net" is het eerste dat Willem zegt als ik  weer instap...
"Ja, want hij zei, nu zie ik u maandag weer"....
Nou schat gelukkig zijn parkeermannen geen dokters of corona testers....
"Ja maar ze hebben wel ervaring"...
Tuurlijk lieverd....

Ik heb niet veel te melden verder lieve lezers...
Ik sukkel telkenmale in de stoel in slaap en word ik wakker dan bezoek ik de corona app om te kijken of de negatieve test al binnen is...
Ik heb nog net tussendoor de energie om twee pakketjes met breiwerk klaar te maken voor verzending...
De derde lukt al niet meer...
Die baby moet maar even wachten....
Dan sukkel ik weer in slaap...
Kijk op de app...
Sukkel weer in slaap..
En kijk op de app...

Genoeg energie om flarden van de finale van 'Wie is de mol' te kijken...

Ik had de goede mol....
En nu maar weer een jaar wachten op het volgende seizoen....

Eindelijk om 21.16 uur de uitslag....
Negatief....
Volgende keer misschien toch wel verstandig om toch ook maar die griepprik te halen naast de corona vaccinatie....
En toch ook weer een bevestiging dat wie zich aan de regels houdt er best goed vanaf komt wat corona betreft....
Al blijft school dat risico hè....
Kinderen in de vorm van corona dragertjes....
Nooit kunnen bedenken dat ik ze ook zo nog eens zou zien....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten