vrijdag 19 maart 2021

19 maart 2021


Dag van:
Nationale pannenkoekendag...???
Niks geen nationale pannenkoekendag pannenkoek...!!!
Hele andere dingen aan ons hoofd... letterlijk aan ons hoofd...
Ik ben mijn sliederharen beu..... 
Ik wil het weer eens fatsoenlijk gewoon zo in de plooi kunnen brengen zoals ik dat zelf wil... en niet zoals mijn sliederhaar dat zelf in gedachten had....
Met andere woorden... ik laat mijn haar vandaag weer eens ouderwets permanenten....
Zooooooooo 2000.... maar het kan me niks schelen....

Ik pak dus de zak permanent rollers uit het jaar 0 en ga richting mijn vriendinnetje...
Want ondanks dat ze nu in de voeding zit in een ziekenhuis..... is en blijft ze ook gediplomeerd kapster....
En daarbij helpt ze me altijd uit de brand als ik haar eens nodig heb...

"Ik heb zelf rollers "...
Ja maar weet je nog van ooit.... deze waren de juiste maat... ik wil namelijk geen krul krulletjes maar gewoon een ondergrondje....
"Nou vooruit dan".....

En DAT hebben we geweten....
Nou ja... met name mijn kap vriendin....
Want die rollers blijven misschien wel goed..... MAAR DIE ELASTIEKJES NIET!!!!!!!!!!!!....
Heeft ze er met een rij strak inzitten hoor ik... knap... pang.... pok.... en vliegen er drie van die elastiekjes om de oren...
Opnieuw dus maar... .. aan de tweede rij beginnen...
Knap..... pang... pok.... ploing... dat gaan er weer vier...
En dan moet je net mijn perfectionistische Annet hebben.....ooooooh die heeft het er moeilijk mee...
En dan moet je net mij hebben.... ik lig over de tafel gebogen van het lachen...
Hierin verschillen wij twee nogal...

Enfin... ik mag me niet meer bewegen... hiklach... slik....weg....
Maar dan moet er uitgespoeld worden...
Plof hoor ik in de wasbak... en weer... plof.... en plok, plok....
En ik hang druipend boven die bak.... en Annet hangt ontredderd over mij.... te redden wat er te redden valt...

Maar goed... de fixatie vloeistof zit erop...
Nu tien minuten wachten....
Ik voel.... ik voel er weer eentje gaan....
Ik kijk schuin naar vriendinnetje....
Zij kijkt op haar mobiel....
Goed zo... ik zeg niks....
Ploing.... pang....sssssst


Het spul mag eruit... de elastiekjes mogen los...
Laat maar Annet... dat zijn ze al...
Ik schud een keer met mijn rollerbol.... en achter elkaar vallen de rollers op de grond.... de elastiekjes in stukken verspreid er omheen....
Mij kun je wegdragen maar Annet neemt dit heel serieus...

Toch zit de krul erin....
Uitspoelen en föhnen maar...
En zowaar zit daar de Wampie van 21 jaar geleden...
Alleen wat de krul betreft dan hè...
Het grijze haar, de rimpels en plooien niet meegerekend....

Nu samen nog wat boodschappen doen...
Mijn kleindochter morgen jarig...
Die van haar overmorgen maar ze viert het morgen bij oma Annet....
Daar gaan de twee oma's met hun tassie.....

Op de app krijg ik een foto binnen...
De oudste kleindochter is ook naar de kapper geweest...
Ze heeft een regenboog kuif...
Echt zó gaaf....

Niks geen nationale pannenkoekendag dus...
Het lijkt meer nationale kappersdag....


De avond loopt zo nog frustrerender dan de dag...
Voor mij niet... ik lig alweer in een deuk....
Maar voor Willem bij het zien van the Voice.... is het een drama
Hij is woest als er een sukkel in blijft maar de beste zangeres door het Nederlands publiek eruit wordt gestemd....
Nu zie je op alle blikken van de jury, het orkest en de presentatoren wel ongeloof en onbegrip maar bij Willem is het hilarisch....
"Die tv moet uit"...
Nou dat dacht ik niet Willem....
"Ik kan dit niet meer aanzien!"....
Willem.. dit is de stem van het Nederlandse volk... wou je imigreren soms....?
En ik geloof werkelijk dat hij dat op dat moment het liefst gedaan zou hebben...
Ben benieuwd naar welke bestemming....
Vergeten te vragen....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten