maandag 15 maart 2021

15 maart 2021

Dag van:
 Koop je één keer in je leven dure wol... en je denkt nog als je naar bed gaat: 'laat ik dat breiwerk en de wol goed wegstoppen achter mijn stoel want met de honden weet je het met nooit'.... kom je 's morgens beneden..... al je wol en aangevreten rondbreinaald door de kamer...
Goedemorgen.... nou euh nee....
Hoe zijn ze daar in hemelsnaam bij gekomen...?
En waarom...????
Neem de wibra of zeeman wol... maar NIET die alpaca silk uit een echte wolwinkel... die twee keer zo duur is als die andere die je niet te grazen neemt....
Oooooh.. je bedoelt het zijn hondjes met smaak...
Nou... ik wou dat ze sambal door het verfbad hadden gemikt....
Dat had ze geleerd van mijn spullen af te blijven....
Wat voor toeren moeten ze wel niet uitgehaald hebben om achter die stoel te komen...?
Dan moet je eerst ook nog door de spijlen van het bureautje dat ervoor staat....
Ik ben er ziek van .... oh ja... dat was ik toch nog....
Nou ja... zieker van dan....

En dan gaat ook nog eens de Koningsdag niet door..

Zat erin natuurlijk.... en heel verstandig... maar vandaag kan ik dat er even niet bij hebben...
Mijn lievelingsdag van het jaar nog wel....
Zou er een alternatief zijn...?
Iets met defilé of zo... net als op de verjaardag van Sinterklaas afgelopen jaar...?
Of wordt het weer een digitaal gebeuren...?
Allemaal het Wilhelmus spelen op potten en pannen op een daarvoor bestemd tijdstip...?
Het gebeuren vindt wel plaats in Eindhoven... op een geheime plek...
Oh leuk.. we spelen oud Hollands verstoppertje op koningsdag....
Willem Alexander buut vrij...!!!!!
Je mag alleen niet naar Eindhoven om hem te zoeken...
Dat maakt het dan wel weer lastig....
"Raad waar hij staat" dan...?
Ook zo'n gouwe ouwe... maar dan van de radio... via aanwijzingen op zoek naar de boodschappenmand...
Koning in dit geval....
Maar dan nu via een Bluetooth, GPS, of livestream verbinding of zo...
En wie hem vindt mag 'm houden....
Al vraag ik me daarbij weer af wat ik met een koning in huis moet....
Ja... jullie hebben vast wel weer ideeën daarover...
Nou ik niet...
Ik denk dat ik hem dan maar in een vitrinekastje zet of zo.... en over twintig jaar meeneem naar "tussen kunst en kitsch"... kijken wat hij dan waard is...


Tjonge... toe maar... het is wel de dag van de dompers....
Nou weer een vaccin op no go.... blijft even in de vriezer tot nader order...
Astra Zeneca.... bijwerkingen met een vraagteken...
En dan niet de hoofdpijn, koorts en pijn die we al kenden... nee trombose dit keer....
Een collega van me heeft vrijdag de prik gehaald...
Zaterdag had ze er behoorlijk last van... de bijbehorende last dan wel te verstaan....
Maar wat gebeurt er nu met haar tweede prik?.....
Mag je eigenijk twee vaccins door elkaar gebruiken?...
Vast niet...!
Nou ja.... we zien het wel... wordt vast vervolgd...
En wat vind ik toch dat Hugo de Jonge een verstandige beslissing nam toen hij zich terugtrok als lijsttrekker...
Dat had hij met dit allemaal erbij immers nooit getrokken....!

Vandaag las ik het nieuwe woord kuchscherm....
Je wilt niet weten hoe lang het duurde voor ik door had waar het over ging...
Weil...wass ist ein kuchscherm?....
Ben ik de enige die dit woord in het Duits las?...
Een koek- scherm... Waarom..... waarvoor...?
En waarom dan niet "ein kuchenschirm".....
Het duurde heus 5 minuten voor ik door had dat het om een hoest scherm ging....
Zo'n plexiglas ruit die ervoor zorgt dat je niet in het gezicht van de ander hoest of kucht.... voor het geval je zou vergeten dat je daarvoor je elleboog moest gebruiken...
Die schermen staan dus tussen jou en de mensen die aan de tafel zitten waar je je stembiljet haalt .....
Werkelijk waar.... al jaar en dag zit er zo'n scherm tussen de kassamedewerker van het benzine station en mij of bij menig loket in een bank- of postfiliaal...
Ter beveiliging van de medewerker bij een overval....
En nu pas hebben ze er een naam voor bedacht... kuchscherm.....

Wat dus niks met taart (kuchen) te maken heeft... maar met aërosolen..... wat ik dan weer een toepasselijker naam had gevonden... aërosolenscherm.....
Had me in ieder geval minder hoofdbrekens bezorgd...

Enfin... mijn dag kabbelde weer voort....
Ik wilde vandaag sinds 11 dagen weer boodschappen gaan doen maar toen Willem aankondigde dat er een grote zak hondenbrokken moest komen, heb ik hem zelf toch maar weer laten gaan...
Vier keer zo'n zak in en uit je karretje dat trek ik nog niet...
Ik ben dus wéér.... of nog steeds... niet buiten geweest...
Och gut... hoor zou mijn Peugeottertje het maken...?
Zou die het nog doen na anderhalve week stilstand?....

Oh ja... mijn wol heb ik nu maar in de kast gezet...
Deurtje dicht....
Knappe hond die daar bij komt.....
Ik zie trouwens ook ineens taken voor een koning in de kast....wolbewaking.....!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten