vrijdag 12 maart 2021

12 maart 2021


Dag van:
Eigenijk moet je soms een dokter toch meer vertrouwen dan jezelf...
Of in mijn geval... misschien moet ik dat juist vaker doen....
" Uitzieken mevrouw.... dat is écht veel beter dan weer een kuurtje antibiotica en een prednison shotje"....
Maar school....
Maar ik heb geen tijd om ziek te zijn....
Maar ik zit juist in een drukke periode...
Maar ik heb nog zoveel besprekingen...
Maar de rapporten moeten af...
Maar ik zou nou juist net een weekendje weg en dat gebeurt al niet zo vaak....
Maar mijn kleinkind is dit weekend jarig....
Maar het komt nu zo slecht uit....
Ik heb altijd wel een smoes om niet ziek te kunnen zijn, laat staan ziek te blijven....
En ik heb altijd wel een middeltje...
Is het geen paraceramolletje, dan wel een ibuprofennetje, een antigrippine, een stoom capsule, een lik menthol zalf,  een ui naar mijn bed, een naproxennetje, aspirientje, neusspray en nog één en als het echt niet anders kan dan de antibiotica...
En nu heb ik niks....
(Jarige Jip)

Nu moet ik dus uitzieken....
En stel dat ik zou weten hoe afkicken voelt dan zou dat vast zoiets gelijkwaardigs als afkicken zijn....
Je overgeven en de ellende over je heen laten komen...
Maar dat het werkt is zeker...
Vanmorgen komt er een kleur snot uit mijn neus waarvan ik het bestaan niet eens wist....
Dat moeten een heleboel opgehoopte, vastgeroeste bacteriën van zeker wel twintig jaar niet uitgeziekte verkoudheidjes en griepjes zijn geweest....
Ik schrik er gewoon van....
Maar de schrik neemt af bij de gedachte dat dit misschien ook wel het begin van het ziek zijn einde kan betekenen....
Uitzieken is heus beter geloof ik nu dus ook.....

Het verraderlijke in mij ligt echter op de loer....
Oooooh dan kan ik maandag ook wel weer beginnen...
Het verstand in mij.... gelukkig ook aanwezig.... zegt daarentegen.... dat lijkt me niet verstandig... je rochelt en piept en proest nog genoeg... maar wees blij dat het einde in zicht is....

Het verradelijke in mij zegt... jij kan best vandaag de kamer soppen...
De werkelijkheid vertelt mij dat ik na het pakken en aansluiten van de stofzuiger alweer doodmoe in de stoel plof....


Een levendige tweestrijd moet ik zeggen....
En de werkelijkheid wint de strijd...
Nog geen knip voor de neus waard....
Ziek uit.... ziek uit... ziek uit...
Maar het verradelijke blijft wel touwtrekken.... je hebt nog twee dagen te gaan voor het maandag is....
Begin..... begin..... begin.....

We zullen zien wat het weekend brengt....
Voorlopig ben ik nog thuis.... gesetteld in mijn stoel.... en begin weer enigzins de moed te krijgen weer wat politieke inzichten op te doen....
Mede ook omdat de tv, radio, huisgenoten en familie me daar natuurlijk ook van op de hoogte houden...
Het weinige politieke dat ik nog dacht was... hoe sleep ik me naar daar stemhokje de 17e......
Toch volg ik wel wat debatten... en vind ze dit jaar erg creatief...
Volg ik de promotie filmpjes.... en vind ze op hun manier behoorlijk overtuigend, grappig, slecht, knap, duidelijk etc....
Volg ik wat gesprekken en appjes.... van politiek doorgewinterde vrienden familie en de jong beginnende stemmer... en ik vind ze behoorlijk geïnteresseerd en kritisch dit keer....
Grappig ook dat ik zoveel hoor dat de stemwijzer gebruikt wordt...
Mensen lijken door de versplintering van partijen en partijtjes het hout niet meer te kunnen onderscheiden...
Nog grappiger vind ik dat zoveel mensen de partij 50+ allemaal zo hoog hebben staan als ze de stemwijzer invullen...
Velen ook op nummer 1 terwijl ze toch behoorlijk 50- zijn....
Slimme truc van 50+ wellicht?......
En allergrappigst vind ik dat juist de rest partijtjes ook zo hoog staan als de stemwijzers worden ingevuld...
BBB of VOLT bijvoorbeeld....
Het aller aller fijnste is dat bij een ieder die ik ken géén PVV of FVD voorkomt....
Yes, yes yes....!!!!!
Dit zegt iets over mij familie en vriendenkring... en daar ben ik trots op....!

-Wat ik stem....???

Daar laat ik me immers nooit over uit....
-Kwam de partij die ik stem wel in mijn stemwijzer voor...?
Jazeker.... op plaats 2....
-Heb ik deze partij eerder gestemd....?
Euh.... nou je het vraagt.....nee......
-Stem ik die partij omdat die toevallig in de stemwijzer stond dan...?
Nee... ook niet... maar het was wel een fijne bevestiging....
-Ben je het met alle programmapunten van deze partij eens....?
Nee.... maar wie is dat bij zijn keuze partij wel dan...?
En gelukkig weet ik dat er genoeg splinters in die kamer zitten die op die punten waar ik het niet mee eens ben, tegengeluid laten horen.....
- Dacht ik bij mijn keuze aan onderwijs....?
Ook... en aan nog veel meer dingen....
- Is het een partij die nu regeert...?
Dat gaat jullie geen donder aan....
Nog één vraag dan.....
-Is het een partij die we bij mij kunnen verwachten....?
Lang nadenken...... nee, dat denk ik niet.....!

Ach... het belangrijkste is dat we gaan stemmen woensdag....
Weer of heb weer....
Corona of geen corona...
Met of zonder mondkapje....
Links of rechts...
Groen of rood....
Op de mens of op het programma.....
Enneuh......
Griep of geen griep...









Geen opmerkingen:

Een reactie posten