donderdag 4 maart 2021

4 maart 2021


 Dag van:
Ik heb dus die tic hè....
De Euro Songfestival tic....
Ik vind het bijna jammer dat ik niet in 1956 geboren ben...
Het jaar van het eerste Songfestival....
Er waren er al vier geweest voor ik kwam...
En notabene een jaar voor ik geboren werd wij Nederland... hoe cru is dat....
Voor de vierde uitzending kwam ik notabene net anderhalve maand te laat op de wereld....
Zijn die festivals nu altijd in mei  toen nog in maart....
Maar goed... de vijfde zag ik dan toch...
Vanuit de kinderstoel denk ik...
Mijn ouders maakten ons altijd wakker voor bijzondere gebeurtenissen... met name mijn vader...
"Dat moet dat kind zien"....
Hij moet een aanhanger van Rousseau geweest zijn....
Die had het over de 'volwassenen in zakformaat' als hij het over kinderen had...
Nou dat was ik wel.....
Al had het liedje dat won de kinderlijke titel Tom Pillidi....
Wat zal ik daar dan als baby weer lekker op geslapen hebben die nacht......
Pillidi pillidi pllidi pompidom pillidi... snurk....

Vandaag werd het lied dat ons vertegenwoordigt dit jaar gelanceerd...

Dat weet je dan al een tijdje.... en daar slaap je al slecht van...
Wat zal het worden... hoe zal het klinken.....
En de ochtend dat je dan de betreffende dag wakker wordt, heb je al de kriebels in je buik...
Nou ja.... ik dan...
Hoe het met jullie zit weet ik natuurlijk niet.... 
Maar ik hou dus al overal rekening mee...
Ik weet dat het een drukte dag gaat worden....
Dat ik laat thuis zal zijn ook...
Willem ook want zijn moeder zou vandaag jarig zijn en hij gaat naar zijn zussen in Hengelo....
Babeth komt ook nog...
En ik wil op tijd eten om om zeven uur klaar te zitten voor die Nederlandse inzending voor het Songfestival nummer....

En dat dan als tegenzit hè...
De witlof wil maar niet koken...
De gebakken aardappeltjes worden maar niet bruin....

Willem komt veel te laat....
Maar.... ik red het op tijd....
Nét op tijd....
De euro sound....
De spanning stijgt....
De aankondiging....
Voorstukje....
Maar daar start Jeangu dan toch....
Hij zet in...
Het koor zet in...
Kippenvel tot op mijn tenen...
Willem ook....
Wat een pracht nummer...
Birth of age....
Gezien zijn haardracht had het ook bird of age kunnen heten...
Ik dacht ook eerst dat hij dat zong als ik eerlijk ben...
Dan die verweving van de Surinaamse taal erdoor....
Zo mooi...
Yu no man broko mi....
Vrij vertaald: Ik ben niet kapot te krijgen....
En dan is het alweer afgelopen....
Zo jammer....
Maar ach.... wat zullen we het nog vaak gaan horen de komende tijd....
En graag zelfs.....



1 opmerking:

  1. Ik heb er werkelijk niets van mee gekregen hihi, maar nu geluisterd, prachtig lied. Wel benieuwd hoe jij m inschat qua eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen