donderdag 25 maart 2021

25 maart 2021


Dag van:
Is het nu al ochtend...?
Jazeker.... 6.31 uur en de zon piept tussen de gordijnen door...
Dat is zondag weer andere koek...
Dan komt de zon pas weer op om 7.24....
Dan ben ik al weer onderweg...
Waarschijnlijk ook met een flinke summertimelag... je weet wel..jetlag maar dan summertimelag....
De zomertijd daar reageer ik nooit zo adequaat op...
Dat duurt altijd even voor die in mijn biologische ritme landt......
Dat gaat met de wintertijd altijd iets beter...
Maar goed die laten we zaterdag dus weer voor een aantal maanden achter ons...

Willem is zijn dochter alweer naar stage brengen en vriendje is op zijn scootertje naar zijn werk...
Heerlijk die rust beneden...

Dat ik die rust had komt me de rest van de dag ten goede...

Wat een dramatisch hectische schooldag wordt het...
Nu kan daar niet over geschreven worden maar och als ik ooit met pensioen ga... nou echt... dat worden boeken vol onderwijs wel en wee...
Praktische handreiking... do's en dont's.... missers en successen... blunders en boffers.... uit onderwijsland...

Om zes uur rij ik de poorten van de school uit...
Ik heb er een dag van 10.5 uur opzitten...
En wat voor dag...
Ik rij net goed en wel de straat uit of mijn handsfree telefoon rinkelt door de speakers...
Toch even wennen zo'n ding...
Dan buldert Willems stem door de auto...
"Ik heb gekookt waar blijf je?"
De schat....
-Nog één kwartiertje, maar begin maar vast als jullie hier hebben....-
Ik krijg na vandaag geen hap door m'n keel...
Eerst even bijkomen....


Thuis is het een gezellige boel...
En die rust kan ik wel vergeten....
De verhalen over foto's van vertrouwelijke documenten van informateurs, vliegen me om de oren....
Oei.... dat moest ik eens proberen met vertrouwelijke dossier gegevens van leerlingen...
Dat kost me mijn baan....
Maar ik begrijp al snel dat ook zij geen informateur meer is...

En bommelding op het Binnenhof...
Toe maar jongens....
Den Haag is wel een Mekka voor hot news items het laatste jaar...

Wat onwennig zit ik vanavond in mijn stoel..
Geen Benji gedichtje op Facebook vanavond...
Waarvan ik dacht dat het een opluchting zou betekenen blijkt een groot zwart gat...

Willem gloeit nog na van euforische verjaardagspret...
Zo'n dagje middelpunt heeft hem weer goed gedaan...
En morgen hebben we een etentje met twee van die vriendenkliek....
Nog een na- feestje ook....!!

Vandaag is.... hoe verzin je het... internationale wafel dag....
Maar ho......
Het blijkt nog een interessant verhaal te zijn...
Van oorsprong is deze dag Zweeds...
De zogenaamde Våffledag..... ooit begonnen als Vårfru (Maria boodschap) dag...
En laat deze dag...25 maart.... nou precies 9 maanden voor Kerstmis vallen...
En laat die dag nou ook toevallig Maria boodschap dag zijn...
En wat was die boodschap van Maria dan...?
Denk na...9 maanden voor kerst....
Maar natuurlijk... dat ze zwanger was...!
Want hoe wonderlijk die bevruchting/zwangerschap/geboorte van Jezus ook was.... hij duurde gewoon net als bij ieder ander 9 maanden....!

Goede reden om daar eens een wafeltje voor te bakken... nietwaar...?
Met slagroom...!
En aardbeien als je dat lekker vindt....
Ook zin in een wafeltje gekregen...?
Hier is het recept:

Recept voor wafels

Mix 200 gram bloem met 75 gram basterdsuiker, een theelepel bakpoeder en een theelepel vanillesuiker. Voeg beetje bij beetje 300 milliliter melk en 90 gram gesmolten boter toe terwijl je met een garde roert. Klop er tenslotte een losgeroerd ei door. Laat het beslag minstens een half uur in de koelkast rusten.

Bak in je hete wafelijzer 4 tot 6 eetlepels beslag tot een goudbruine wafel (ongeveer 2 minuten).

En dat het mag smaken...
De engel Gabriel zou er voor terugkomen als hij al dat lekkers zag...

Zelf hou ik het nog maar op een restje room vlaai....
Van gister overgebleven...
Op een boodschap zit ik immers niet meer te wachten...!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten