woensdag 17 maart 2021

17 maart 2021

 

Dag van:
Viel best mee dat vroege opstaan....
Was best heerlijk weer die kids die op je afvlogen...
Voelde best goed al die collega's weer om je heen....
Ging best goed zo'n dagje werken....

Hop naar het stembureau...
Bureau 92....
Nou ja... bureau...?
De hooischuur van de kinderboerderij waar een cafeetje van is gemaakt...
En ik moet zeggen, we hadden het slechter kunnen treffen....
Wat een heerlijke omgeving om je stem uit te brengen...
Het zou  toch bijna op het laatste moment van invloed kunnen zijn en je stem doen veranderen....
De boerenlucht, de beginnende bloesem in de fruitbomen, de jonge dartelende geitjes, de hooischuur....
Maar nee, ik blijf bij mijn keuze...!

Er heerst een vrolijke stemming in de schuur waarin op

de muren en de houten balken na, je niets meer aan een schuur doet denken....
Er staan kuchschermen, grote bussen die ineens het meest op melkbussen lijken,  drie hokjes ... hadden stallen kunnen zijn, stapels vol stembiljetten en kiezerslijsten,  dozen vol rode potloden, en ontsmettingsmiddel, tafels met de vrijwilligers erachter en een chef ontsmettingspoetser die de potloden en de hokjes elke keer weer desinfecteert..... en en passant oplet dat je het juiste biljet in de juiste melkbus gooit...
Want ja ja, we stemmen ook ja of nee voor het afvalbeleid.... een referendum dus.....

Wat een gehannes met dat grote vel in dat hokje..
En waarom vouw ik hem eigenijk helemaal uit..???
En wat is het donker...
En wat zijn die lettertjes klein...
En waar is mijn bril die ik gisteren aan liet meten en die ik nu nodig hebt....?
En eind van het liedje... ik kan mijn hersens partij niet vinden en stem dus oud en vertrouwd....


Nou oké... de stem is uitgebracht... en dat is het belangrijkste...

Op naar mijn dinnetje...
Impulsieve maar goeie actie...
Zij moet nog stemmen...
Mee dus maar....
En ondanks dat zij dichter bij de hooischuur woont dan wij, moet zij naar een school verder bij haar vandaan....
De logica ontbreekt hier...
Bij gebrek aan leuke uitjes,  samen naar naar het Kruitvat en loempia's halen...
Ook hier ontbreekt elke vorm van logica...
Behalve dan dat we gezellig samen op ons wachtstoeltje in de Chinees gemondkapt en al gebogen over mijn mobiel online kleren kijken op een daarvoor bestemde website...
En dat voelt knus...
Wat hebben we ons toch aangepast het afgelopen jaar....

En hoe dan ook, waar dan ook, blijft een vriendschapsband onvermoeibaar doorgang en uitweg vinden....
Toch bijzonder....!!

De verkiezingsuitslag avond...
Verrassend en soms geschrokken maar ook blij en optimistisch....
Boeiend en soms ontluisterend... van uitroeptekens en vraagtekens....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten