zaterdag 13 mei 2023

13 mei 2023


Dag van:
Jarig zijn...ach, ik heb er niet zoveel mee...
Terwijl ik het wel leuk vind om anderen blij te maken....
Daarom neem ik mijn kinderen en kleinkinderen morgen mee naar het Avifauna.... Moederdag en verjaardag in één....
Daarom ook bedenk ik vandaag een grappige traktatie voor maandag bij de kinderen in de klas...
Wat een gefröbel zo'n gezonde snoep vlinder maken.....
Daarom ook vind ik zomaar Willems in het

Belgische Ieper gevonden favoriete biertje mee.... Tongerlo bier....
En daarom ook koop ik lekkernij voor mijn collega's maandag en voor morgen in het vogelpark...
En voor mezelf....????
Hihihihi....voor mezelf schaf ik me vandaag zo'n boodschappentrolley op wieltjes aan....
Je denkt toch zeker niet dat ik morgen met tassen door zo'n vogelpark ga sjouwen....

Nee, nee....63 jaar en gemak dient het oudje....
Het is ook niet een saaie zwarte maar een gezellige mintachtige met witte stippen....
Ja inderdaad.... zoiets als een beschimmelde paddenstoel want ook kabouter Spillebeen is immers inmiddels ouder nietwaar....?!
En die paddestoel heeft zijn rode kleur nu wel zo'n beetje gehad....

Of ik nou mezelf moet verwennen op zo'n dag....???
Welnee, tuurlijk niet....
Vannacht om twaalf uur kwam Willem al met een kaart en jaarlijks gedicht....
Lieve schat 
Samen: 
koffie drinken
televisie kijken
eten
praten

lachen
knuffelen
wandelen
reizen
genieten
werken
helpen
Gewone
alledaagse dingen
Maar zo bijzonder
en uniek
omdat het met jou is
En nu hebben we Samen een feestje
want jij bent 63 geworden.
Ik hou van jou
Willem

Mijn tuinset had ik al een paar weken geleden gehad...
En s middags nam hij zelfs een pracht bos bloemen mee....waar zelfs de buurvrouw jaloers op was....


Nee, aan visite doe ik niet vaak....
Vandaag ook rustig aan dus...
Beetje boodschappen doen.....lekker haken in de zon....en nou vooruit dan maar....de buurtjes een uurtje op bezoek....
(Ik had niet eens taart....oeps).....
Ondanks dat....toch erg gezellig....

Dat zonnetje was sowieso al een cadeautje....
Wat een heerlijke dag was het vandaag....

En stiekem genieten, van toch ook al die kleine energie injecties aan berichtjes op sociale media, WhatsApp,

LinkedIn....etc....., lieve cadeautjes die ik in de brievenbus ontvang zoals het boek van mijn zusje....doe ik ook....
Kleine momentjes van aandacht die mensen even voor je hebben....
Hoe lief is dat....
Hoe goed doet je dat....
Meer verlang ik niet van of op mijn verjaardag....
Ik geniet liever heimelijk dan openlijk...
Behalve dan natuurlijk als mijn kleinkinderen beeldbellen en tot drie keer toe hun lied opnieuw moeten inzetten omdat oma, a) haar gehoorapparaat nog niet in heeft....en b) niet meer weet op welke Bluetooth ingang ze de telefoon heeft staan....
Maar oké, dat bezorgt ons allen alleen de slappe lach...
Zeker ook als mijn dochter ook nog eens tegelijkertijd probeert te bellen....
Chaos compleet....
Ja sorry hoor jongens....deze mama oma heeft toch iets van 63 jarige weg nu....

Tot na twaalven, als ik allang niet meer

jarig ben, gaan de felicitaties door...
Wij zijn helemaal in de ban van het euro Songfestival....
En dit jaar zijn we het er samen over eens dat slecht ook ronduit slecht is maar goed ronduit goed....
Het is nu de persoonlijke smaak die telt....
Tuurlijk weet ik wel dat Zweden de beste kwaliteit in huis heeft....maar ik vind Estland, Zwitserland en België ook zo leuk...
Tja en die Italiaanse man met stem...oh nee het is een song contest..... stem met man dus, is ook wel heel prettig...
"Je móet een keuze maken" zegt Willem....
Hij vindt Kroatië muzikaal gezien sterk en is helemaal fan van Australië en ook Oostenrijk, maar uiteindelijk kiest hij voor Zweden...
Mijn stem gaat naar Estland....
De stem, de tekst, de melodie, de performance...voor mij klopt het allemaal....


Ik ben ook allang niet meer jarig als de uitslag bekend is...
Zweden is de winnaar...en terecht natuurlijk...!

Enfin...vandaag was ik dus jarig ... morgen vier ik mijn feestje....en Moederdag....
Met een concert als afsluiter...
Benieuwd wanneer ik mijn blog moet schrijven dan ...















Geen opmerkingen:

Een reactie posten