maandag 1 mei 2023

1 mei 2023


Dag van:
Heen naar Griekenland geen centje pijn wat betreft dat je tijdsverschil, maar terug is een ander verhaal...
Gister zomaar vroeger naar bed gegaan en vandaag wakker op een tijd dat ik nooit wakker wordt....en toch het gevoel uitgeslapen te hebben...
Daar in Kos was het opstaan om half acht want Willem wilde natuurlijk op tijd aan het ontbijt zitten, waar je van zeven tot tien terecht kon...

Geen straf natuurlijk om zo lekker vroeg in een zonnetje buiten aan de haven te zitten met een voor jou gezet bakkie koffie zonder dat zelf te hoeven doen....
Vandaag hier in Nederland word ik om half negen wakker maar voor mijn gevoel is het al half tien....
Dus heb ik nou wel of niet uitgeslapen??...
Bengel springt direct op bed zodra ze ziet dat ik mijn ogen open....
Ze lijkt opgelucht dat het vrouwtje weer in bed ligt want ik word bedolven onder het lieve kopjes geven....


Nu niet te lang blijven liggen want ik moet veel regelen...
Verzekering bellen..... audiciën bellen....
Grrrrr en wassen draaien natuurlijk.....

Ook kijk ik nog even de hele livestream van Koningsdag terug...
Toch fijner dan die korte stukjes die ik op een, door de zon verblind telefoonschermpje, volgde in Griekenland....
Kippenvel van al die mooie momenten...en de gedachte 'je zult maar als koning geboren worden en niet gewoon mens kunnen zijn die fouten maakt'...
Wat mij betreft "LANG BLIJVE DE KONING"!!.....

Nu het moment voor een hoop geregel...

Eerst die reisverzekering maar...
Alles kan online; de gegevens, je verhaal van het gebeurde, de foto's enz.....
Ik mis alleen wel heel erg het direct antwoord krijgen...
Al zullen ze live wel hetzelfde gezegd hebben als nu online staat 'we nemen je schade in behandeling, u hoort van ons'....
Afwachten dus maar....


De audiciën bel ik wel gewoon...
Niks geen online gedoe want daar staat in het keuze menu natuurlijk nooit de reden waarom ik een afspraak wil...
Wilt u een test....komt u voor controle...blablabla...
Maar nergens 'bent u uw gehoorapparaat verloren?'....
De vriendelijke Jacqueline aan de telefoon begrijpt meteen de urgentie en is erg meelevend...
Kijk, en dat heb je met zo'n online robot niet natuurlijk....
Maar fijner nog....ze kan voor vanmiddag een afspraak inplannen...
Drie uur mag ik daar acte de presence geven...
Yes....het zit weer mee in het leven....

Aaaaah, niet alleen wat dat betreft hoor...

Want ook de appelboom is in bloei blijven staan toen we weg waren...
En zo kunnen we ook nu nog genieten van de roze bloesem pracht voor ons neus....

En....het is niet waar hè....
Ja, ja....het is wel waar....
Een uur na het indienen van de schade bij mijn reisverzekering van Ohra.....lees dit goed: ÉÉN UUR ERNA......krijg ik bericht dat ik een deel vergoed krijgt....
In de polis staat precies hoeveel dat deel is...dan gaat je eigen risico er nog af maar heeeeeeej.....het scheelt echt een slok op een borrel.....misschien zelfs wel twee slokken....
Hoe is het mogelijk zeg....hulde aan de Ohra!!!!!.....
Vandaag zit het echt mee....
Nu straks de audiciën nog....


Willem komt helemaal blij thuis...
Hij moest vandaag naar een natuurbegraafplaats waar hij een herdenkingsoptreden heeft binnenkort...
Een oude vriendin van vroeger leidt hem er rond....
En Willem die al jaren tobt of hij nou begraven of gecremeerd wil worden, ziet ineens het licht na al haar verhalen over natuur begrafenissen....
Hij wil in een doek gewikkeld worden en op een draagbaar die van de stokken gemaakt is, die door onze vier Herders elke keer meegenomen zijn uit het bos en die hier bij de voordeur verzameld liggen, gedragen worden....
Hij gaat de stokken nu meteen in de schuur leggen....
Willem!!!!!......

Weet je wel om hoeveel stokken dat gaat....??
Die schuur is binnen no time helemaal vol....
Maar het móét..... Willem wil dat zo....
En Willem is zó gelukkig dat hij nu over alle angst rondom dood en daarna, heen is....
Hoe kan ik nog nee zeggen....
Behalve dan dat ik het prettig zou vinden als hij toch nog even een tijdje bij me blijft....

Op naar de audiciën.....
Jacqueline....(alweer een Jacqueline)....staat al klaar...
"Ben jij het?" vraagt ze verbaasd...
Ja, ik ben ertussen gepland antwoord ik lachend....
"Gezellig, maar vertel!"....

Ik vraag haar of ze de korte of de lange versie wil horen....
"De lange natuurlijk" zegt ze....
Dus ik doe mijn verhaal maar weer....van de sleutels....van de run naar de douane......van de Ohra....enz enz....
"Ben je hier ook verzekerd?" vraagt ze...
Ik antwoord haar dat ik bang ben van niet....
Ze kijkt in de computer....
"Nou dat ben je dus wel" lacht ze....
Ooooooh wat kan ik toch soms verstandig zijn.....
Yes yessssss.....
Ze rekent even uit wat ik moet betalen voor dat achterstukje, want wat in het oor zit heb ik immers nog....
Dan kijkt ze op en noemt het bedrag....
"Nou, dat is dan zes euro zesentachtig"....
Mijn mond valt open....
Van de Ohra het standaardbedrag.....van Hans Anders bijna het gehele bedrag......en voor jezelf de rest....zes euro zesentachtig dus.....
En dat door mijn eigen stommiteit...
Nou ja stress dan ......
Kan mijn dag nog beter worden na alle ellende van gisteren????....

Ik huppel bijna door de straten, zo blij ben

ik....
Met een op handen zijnde verjaardag van mijn oudste kleindochter en mijn eigen verjaardag waarvoor ik een familie uitje gepland heb, komt dit wel heeeeel mooi uit.....
Wat een meevaller...

Willem heeft zijn dieet nog maar weer een

dag uitgesteld...
Lekker dan hoef ik niet na te denken over wat hij eet vandaag....
Kippenpoten uit de Airfryer....eet ze Willem!!
En kijk ook maar zo lang snooker finale als je wilt want mijn dag kan echt niet meer stuk!!!!.....



 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten