maandag 29 mei 2023

29 mei 2023


Dag van:
 Van het ziekenhuis kreeg ik een vragenlijst in verband met alle op handen zijnde onderzoeken....
Één van de vragen was: 'heeft u levendige dromen'......
Nou....dat moeten ze me na vannacht niet nog een keer vragen....
Ik heb mijn hele vroegere leven er letterlijk uit geschreeuwd en eruit gekotst.....
Zwetend en om me heen slaande word ik wakker.....maar voel wel ineens een enorme rust over me komen.....
Weer wat verwerkt.....
Met mijn handen onder mijn hoofd lig ik nog een tijdje na te denken....
Nee, een makkelijk leven heb ik niet gehad nee....
Maar des te meer geniet ik dus nu, eindig ik mijn lange gedachte, en haal de armen weer onder mijn hoofd vandaan...
Laat ik de dag maar beginnen....
Een dag met de liefste, ook niet perfecte (maar wie is dat wel?) mens van de wereld.....
En laat ik dat vannacht alsjeblieft eens in een droom mogen uitschreeuwen.....

Het is niet waar hè.....ik die het eerste

beneden is....
Willem ligt nog heerlijk te slapen, Borre op de grond aan zijn zijde....
Ook al heb ik maar een uurtje of vier slaap gehad, zelf kan ik de slaap niet meer vatten...
En dus daal ik de trappen af waar de drie andere hondenbeesten me enthousiast staan op te wachten....
Kwispel, kwispel, kwispel, aai, aai,aai....
Zou er voor honden wel eens een 'niet Goedemorgen' bestaan....?
Het enthousiasme blijft tot ik met mijn koffie in mijn stoel ga zitten....pas dan keert de rust terug.....

Tijd om af te kicken van drie dagen jazz, heb ik niet....
Vandaag moet ik weer aan de bak voor een PowerPoint....
En dat daar dan nog een extra klus aan vast zit, had ik me van te voren niet kunnen bedenken....
Het geval wil echter dat YouTube het niet fijn vindt als je clips met auteursrechten gebruikt....
Je krijgt tegenwoordig drie

waarschuwingen en bij de vierde wordt gewoon je kanaal verwijderd...
Tja, en dat kan de kerk niet gebruiken natuurlijk...
Één waarschuwing hebben we namelijk al binnen...
En laat ik nou een sterk vermoeden hebben van welke clip dat komt ....
En laat dat nou ook van iemand zijn waarvan ik vandaag een clip wil gebruiken....
Ik check het dus maar even...
En ja hoor auteursrechtelijk beschermd....
Dat is hoogst balen...
En ander nummer dat bij Willems stukje voor kinderen in de preek past, is er namelijk niet....
Dat wordt dus de audio eraf halen en zelf een filmpje maken...
Jaaaaaa, je zou een linkje in de PowerPoint kunt zetten.....dan heeft niemand er weet van....
Maar hé....reclame voor die clip begint....en dat in de kerk, dat gaat natuurlijk niet....
Audio er dus af en aan de slag met mijn eigen filmprogramma....
Tuuuuuuuurlijk....abonnement verlopen....
Dat eerst maar regelen....
Gelukkig krijg je dan meteen een activeringssleutel zodat je direct verder kan....
Ik zwoeg....ik zucht....ik kreun en steun....zoek plaatjes en filmpjes van vogels in vogelvlucht....
Ik voeg de liedtekst regel voor regel erbij onder de plaatjes en filmpjes...

Nou ben je al zo'n kleine drie uur meestal bezig met zo'n PowerPoint....nou, teken er nog maar eens drie uur bij....
Maar, de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik het ook wel onwijs leuk vind om zo'n film maken....
En het resultaat is hartstikke te gek....
Jammer dat ik hem hier niet kan, eigenlijk niet mag, delen.....want ook de audio is beschermd.....

Je snapt dat ik dus niets zinnigs te melden heb....
Behalve dan dat Willem na het goedkeuren en blij zijn met PowerPoint en filmpje nog eventjes vrolijk uitroept 'en nu kijken of je vliegtickets naar Thessaloniki kan boeken'....
Heus waar.... mocht er onverhoopt toch nog een volgend leven op mij wachten, dan verkies ik een handige man met twee rechterhanden.....
Alhoewel......nog een keer Willem maar dan jonger, heeft natuurlijk ook wel weer wat ....

Op zoek naar tickets....

Neeeeee liever niet vanuit Amsterdam....
Neeeeee liever niet met Transavia....
Tja, wat blijft er dan over hè....
Tickets België zijn nog duurder dan die van Nederland....
Duitsland dan....?
En ja....ik vind er nog twee....
Hmzzzzz gaat wel ten koste van de verjaardag van mijn schoondochter.... da's weer minder....
Maar ze zal het me vast wel vergeven want het is niet de eerste keer dat die verjaardag ongelukkig valt door vakantiespreiding....
En dan vier ik het gewoon het weekend daarvoor.....

Nu het pension van de honden nog bellen of het een week eerder mag dat we ze zouden brengen....check ....!!
Het kan....
Gegevens invullen en boeken maar....
Twee tickets Düsseldorf Thessaloniki in de pocket....en weer terug ook natuurlijk hihi.....

We bellen Griekenland...
Twee uitgetelde ouders van een door hen veel te verwende peuter in een stoel....
Maar ze veren op als ze horen dat het ons gelukt is.....
"We gaan ook naar Nikiti naar Dimitris hoor", hoor ik Evangelos roepen...."maar mondje dicht....wordt een verrassing"....!!!!

Ik sluit de computer af....
Dat was mijn dag...
Maar heeeeeeeee....nog zeven weken en we zitten in Griekenland....en daarna nog twee weken kamperen.....
Mij hoor je niet....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten