maandag 22 mei 2023

22 mei 2023


Dag van:
Alsof er een fee met een toverstaf door de klas was gegaan....
Dat moet haast ook wel echt zo zijn want mensenkinderen wat heerste er een rust en harmonie...
Zelfs de grootste belhamel was gezellig, behulpzaam en volgzaam....
Er werd wel volop gespeeld en gelachen....
Er werd ook gezongen en door de klas gelopen om bij elkaar te kijken...
Maar alles in harmonie...
Geen onvertogen word, geen wandaden....
Dat zeg ik....de goede fee was langs gekomen....

En wat kunnen wij als klassenteam daar

dan heerlijk van genieten....lekker bij gaan zitten om te observeren en weer van alles te ontdekken....
Om daarna in de kring te gaan waar ze ongekend naar elkaar luisteren en meekijken naar opgestuurde fotos van het lang Hemelvaart weekend.....
De Efteling wij uiteraard van alle verhalen....
Het deuntje van de 'Efteling carnaval' heb ik nog steeds in mijn hoofd....
Maar ach, misschien ben ik zelf wel de grootste fan van die Efteling....
De Sprookjesboom, de draak, de dansende schoentjes of de paddenstoelen waar muziek uit komt....

Het mooiste vind ik wel dat de kinderen altijd van de sprookjes vertellen maar je nooit hoort van de achtbanen....
En ik maar bang zijn dat die pokke achtbanen de plaats van de sprookjes zouden innemen....
Nou mooi niet dus...
Nou ja....behalve dan die carnaval...dat vinden ze toch wel allemaal een belevenis....
Maar lang leve de sprookjes, lang leve Anton Pieck...

Dan komt de handvaardigheid juf....

En yeahhhhh we mogen kliederen....
We gaan een heel vies moddervarkentje kliederen....
Met repen papier die in water gekneed worden...dan lijm erdoorheen...en dan lekker vieze bruine verf....

Als het dan hele vieze derrie is, dan op een varkentje smeren....
Lekker vies, lekker kledder....
En dat zoveel en zolang je maar wil...
Geen juf die roept NEEEEE of BAHHHH of NIET DOEN....!!!

Ondertussen hebben we ons de benen onder het lijf vandaan gerend, van de een naar de ander....
Dus ....tijd om ze naar buiten te bonjouren....het zonnetje schijnt en het is al lekker warm....

De hele verdere dag verloopt vlekkeloos....
Nou ja.... behalve dat telefoontje van die huisarts dan weer....en die internist....
En dat ik toch door de mallemolen moet...
Longfoto's, slaap onderzoek (nou jaaaaa???).....en ander gedoe....

En zo snel als zoiets dan gaat hè in die digitale wereld...
Tien minuten later zit er al een verwijskaart in mijn mail....
Nog eens vijf minuten later heeft het ziekenhuis al mijn gegevens in de computer zitten en dus heb ik weer vijf minuten later naar liefst drie afspraken...
Niks geen overleg, gewoon hup drie afspraken in je mik geschoven....

En dat allemaal IN DE ZOMERVAKANTIE!!!!.....

Hier ga ik dus nog even over nadenken....
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het niet ga doen maar een beetje overleg was toch klantvriendelijker geweest nietwaar....?

Laat ik de dag maar afsluiten met de film van....'De Luizenmoeder'.....
Ik had m nog niet gezien....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten