dinsdag 16 mei 2023

16 mei 2023


Dag van:
De nacht echt wel goed geslapen maar moe en transpirerend wakker worden...
Nuchter als ik ben denk ik dan direct ' denk eraan dat de angst tussen je oren zit en geen bezit van je neemt '....
Maar vervelend is het wel....
Want dat is het hè....de angst om zulke duizeligheidsaanvallen te krijgen....en wat dan als je voor een klas staat ....?
Nou ja, in ieder geval maar de traktaties in de grote tas en hupsakee aan de slag....

Toch wel weer bij zijn als je de school

binnenloopt...
Toch ook blij verrast als er tijdens de briefing gezongen wordt een je verwend wordt met een lieve kaart en notabene heerlijke badschuim....
En natuurlijk helemaal heerlijk als de kinderen binnenkomen....

Lachen als ze de vlinder traktatie krijgen en je ziet dat een aantal toch de druifjes voorrang geeft op de spekkies.....
Nog harder lachen als je nog even vraagt hoe Moederdag was en het woord 'oma valt', want natuurlijk gaan veel kinderen op die dag naar oma, dat is immers mama's/papa's moeder...
En dan één kleuter horen zeggen "jouw oma is in de Hema hè juf"......(hemel)....
Nu weet ik in ieder geval waar Petrus zijn ondergoed vandaan heeft....


Collega's verwennen met lekkers is ook altijd leuk...
Ik had van alles wat....
Van soesjes, roze koeken, brownies, confetti gebak enz.... maar de volgende keer geloof ik dat ik meer boterkoek moet meenemen.....

Aan het eind van de schooldag wel behoorlijk moe....
Van ingehouden angst om wat niet kwam....om maagpijn van die ingehouden angst....en krampachtig rustig blijven....

Misschien ook nog leuk te vermelden dat het vandaag de internationale dag van het licht is ...
Maar tegelijkertijd ook de internationale dag van samenleven in vrede....

Nou vind ik veel meer informatie over dat licht dan over die vrede...
Ik denk dat het heden ten dage ook makkelijker is om een gloeilamp te verwezenlijken dan ook in vrede samen te leven....

Misschien ook leuk te weten dat.....
Dat het de 253ste trouwdag is van Marie Antoinette met Lodewijk de XVI....zij was toen 14, hij 15....
Het liep allemaal vroegtijdig niet goed met hen af....

En het is de sterfdag is van de schrijver van Klein Duimpje en andere moeder de Gans sprookjes....Charles Perrault....
Maar ook die van de poppenmaker van de Muppets Jim Henson....

Tjonge, die zestiende mei heeft wat voeten in....en nou ja, ook onder,..... de aarde gehad zullen we maar zeggen....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten