dinsdag 30 mei 2023

30 mei 2023


Dag van:
Daar sta je dan weer in je klasje....
De laatste periode gaat in...
Periode van schoolreisjes, sportdagen, laatste excursies, laatste evaluaties maar ook nog nieuwe ontwikkelingen perspectief plannen....
Maar vooral weken van; waar sta ik volgend jaar, met wie, wat verandert er in het team, komt er een extra klas bij en welke kinderen krijg ik in de klas ...
Nou ja, als die speculaties al niet gaande waren hoor.....want het gonst al weken....
Zelf hou ik me daar verre van....geen zin in gestress......
Vooral ook omdat ik uit ervaring weet dat alles zo weer kan veranderen....
"Ja maar ik hoop toch dat"....hoor je dan ...
En dan denk ik dat ik maar niks hoop want ik maak er altijd weer een leuk jaar van...!!
Daarnaast ben ik in de 'gelukkigheid' dat ik altijd wel met iedereen kan opschieten....
Soms moet je er iets meer moeite voor doen misschien of moet je wat dieper graven om het mooie en kwetsbare van mensen tegen te komen....maar het komt altijd goed en je vindt altijd een weg....!
Je voelt alleen nu de spanning bij de collega's.....
Als we buitenspelen blijf ik lekker bij de glijbaan staan ....ver weg van het gekakel....
Ik zie wel.....het komt goed....

De kinderen zijn druk vandaag....

Gezellig druk, dat wel.....maar druk...
Logisch ook, want ze zijn alweer uit hun ritme...
Niet op maandag naar school maar op dinsdag....
En ze moeten eens weten wat een rare dagen er nog aankomen....
Een studiedag, twee dagen niet naar de gymzaal want daar zijn judo examens.... De grote zaal bezet door de eind musical leerlingen....muziek valt uit....een meedraai ochtend in een andere klas als je de kleuters verlaat....en zo weet ik er nog wel een paar op te noemen....
Want dan heb ik het nog niet over het schoolreisje, de klas en de spullen in de kasten die over een paar weken opgeruimd moeten worden.....vaderdag ....
Nog even niet aan denken maar...


Een liniaal maak ik met de kinderen voor vaderdag....die als boekenlegger gebruikt kan worden....
De eerste voorbereidingen zijn in volle gang en met het puntje van de tong buiten hun mond, kleuren ze met wasco de liniaal in de mooiste kleuren....
Later doen we de geverfde voet er wel bij die een raceauto wordt bovenop de liniaal...

Nou reed ik vanmorgen om kwart over zeven weg van huis....
Ik kom er vanavond om half zeven weer in....
Schoolreisje regelen, teamuitje regelen, en uitleg over de kleuter Cito toets.....
Neeeeeeee geen toetsen op deze leeftijd denk ik nog....
Maar gelukkig gaat het om een soort  manier van observeren...
Ach ja jongens, dat kan er na een jaar werken met een nieuw volgsysteem en een nieuwe manier bordsessie, ook nog wel bij....

Dan nog nakletsen op de gang met een paar collega's.....
Het concept personeel inzet plan is namelijk klaar en met ons ieder persoonlijk besproken....
Ik ben zeer tevreden....

Dan nog wat mailtjes ertegenaan want de

Teams sessie liep vanmorgen mis....
Niemand kon in de online vergadering komen....

En dus om kwart voor zes naar huis....
Natuurlijk overal verkeersdrukte....
Ik omzeil één file maar verder sta ik strak in lange rijen autos voor stoplichten....
Ja Willem, ik hoor je bellen op mijn mobiel maar ik neem niet op....
Je ziet me wel verschijnen...

Thuis direct achter de potten en pannen en net als je dan even zit komt één van je oude leerlingen (36 jaar) binnen....
Even bijpraten over zijn echtscheiding...
En dus luister ik....en geef hier en daar wat raad....om weer verder te luisteren....
Waar zijn die drie dagen in Den Bosch gebleven.....?????

Geen opmerkingen:

Een reactie posten