woensdag 17 mei 2023

17 mei 2023


Dag van:
Mijn wekker geeft geen geluid...
Geen nood gelukkig want ik heb ongeveer 10 uur geslapen dus word ik zomaar vanzelf zo goed als op tijd wakker...10 minuutjes na mijn onhoorbare koekoek wekker....
Geen gehaast dus...lekker rustig aan...
Ik denk dat de koekoek gevlogen was...

Ruimschoots op tijd op school en de rit zonder duizeligheid gered....
Alleen als ik opsta, omdat mijn licht in de klas altijd een tweede keer beweging nodig heeft om aan te blijven, word ik eventjes lucht in mijn hoofd...
Maar dit kan ik händelen....

Tjonge wat zijn de kleuters rustig.... rustig

en doodmoe....en dat na het twee weken vakantie...
We wijden het aan het onregelmatig ritme van deze tijd...
Voorjaarsvakantie, meivakantie, Pasen, morgen Hemelvaart...je houdt het ook niet meer bij....
Laat staan de kinderen....

We hebben een onwijs leuke les over dierengeluiden waarbij ik als ik fluit om een vogel na te doen, een geheel nieuw beest voorgeschoteld krijg...."jij bent een blaas juf".....
En ik benoem spannende of grappige diereneigenschappen waarna ze het beest moeten raden....
Maar hé...een kangaroe zegt de kleuters niets....
Toch binnenkort maar eens uitgebreid over hebben dan ...

En van degene waarvan we het het minst verwachtten, komt vanmorgen de leukste input....
Heerlijk verrassend!!....


En nog een leuke les.... Rekenen, meten/wegen onderdeel en dan dus meten....
Een kale zebra waarvan zij de strepen op maat moeten knippen en opplakken....
Nee....geen zwarte strepen op een kaal wit zebrapaard, maar vrolijke gekleurde strepen....
En weer verbazen we ons over de resultaten...
Wat hebben ze dan in een jaar toch veel geleerd eigenlijk...
Voelt voor ons toch ook wel als een schouderklopje....

Dan belt de huisarts...

Ze is het zelf....is dat een goed of slecht teken...?
De bloeduitslagen....
Cholesterol aan de hoge kant...
HB veel te hoog....
Schildklier iets verhoogd....
Eet je wel goed vraagt ze....?
Ik heb vandaag nog geen tijd gehad om echt te eten en heb een half bakje aardbeien op, antwoord ik....
Maar je moet toch goed eten zegt ze....
Ik begin te lachen en vraag haar: "jij bent toch huisarts....en je belt op dit tijdstip....waarschijnlijk na al tien consulten of meer en nu dus je bel afspraken...heb jij al gegeten"....?
Nu begint zij te lachen...."je hebt me" lacht ze....
Ze herkent het probleem en samen geven we zonder dat de woorden zeggen waar het op staat aan, dat we best wel een drukke hectische baan hebben waarbij eten en rust er meer wel dan niet bij inschieten....
Ik ga je medicijnen erbij geven, gaat ze dan verder....
Maar oh wee als dat simvastatine is, val ik haar in de rede, want die ga ik écht niet meer slikken....ik werd er hondsberoerd van.....
Maar dat weet ze dus nog....
Ik ga je een andere vastatine geven zegt ze geruststellend....
(De huisartsen praktijk)

En ze vervolgt haar geruststelling met de woorden dat als die ook zo'n nare bijwerking hebben, we samen gaan zoeken naar nóg een andere oplossing....
Er blijken nogal wat vastatines te bestaan dus....
We wensen elkaar lachend wederzijds een  welverdiende vrije dag morgen en dat was dat....

Nu nog een zeer nuttig, gezellig overleg met een Discrete Trial Teaching trainster.....en hup weer eens twee OPP's van nieuwe leerlingen afmaken en uitprinten.....
Nog twee te gaan....
Maar dan lekker naar huis...
Ik heb het weer gered....

Als ik thuiskom moet ik van Willem direct

bij de tv komen...
Fay Claassen op tv roept hij....kom snel...
Fay is een jazz zangeres waar we allebei fan van zijn...
Het doet me er ineens aan denken dat we volgende week met Pinksteren weer Jazz in Duketown feesten hebben...
'S Hertogenbosch op z'n best zal ik maar zeggen....
Heerlijk!!.....

Vanavond kook ik vispotje....
En dat is dan ook het enige positieve aan de avond want er is straks halve finale Champions League op tv..... Manchester City tegen Real Madrid....
Tja en zulks kun je Willem niet ontnemen toch....?!
Ik pak dus maar mijn haakwerkje...

De deken met windmolentjes die ineens heel simpel lijkt tegenover de dekens waar twee vriendinnen mee bezig zijn....
Wel een leuk toeval dat we alledrie dekens haken maar ik voel me in het niet vallen bij hun kunstwerken....
Al moet ik me natuurlijk wel bedenken dat die van mij voor kindjes is....

"Kijk dan Wampie wat een doelpunt"....
Ik kijk en......daar gaan we weer.....de wereld draait.....duizend en een duizelingen.....
Willem ziet het gebeuren...
"Hoe kan dit nou, je zit rustig en dan komt het gewoon"....
Het zal ook wel iets met oogbewegingen te maken hebben, denk ik dan ...

Maar dan ga je toch weer zitten malen

hè....
Over dat duizelen....over die medicijnen...
En wat ben ik dan blij dat ik zoveel lieve mensen om me heen heb waar ik om raad bij kan vragen....
Ik bestook een altijd klaar staande collega en tevens ervaringsdeskundige op gebied van dit medicijn over het hoe en wat....
En ik krijg een heel uitgebreid antwoord terug....
Van een andere vriend en vriendin, die me net vragen hoe het met me gaat, komt ook goede raad....
En ik weet inderdaad dat het allemaal persoonlijk is hoe je zal gaan reageren op de nieuwe medicatie maar het geeft me wel moed om er morgen met positieve inslag aan te beginnen na de zo negatieve ervaring van weleer....

Pffft vanaf morgen elke ochtend beginnen met het slikken van nu dus 10 pillen/capsules....
Ik geloof dat ik ouder worden ineens een stuk minder leuk begin te vinden....
Oh nee....ik zou positief beginnen....
Nou ja....vanaf morgenochtend dan maar....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten