dinsdag 1 augustus 2023

1 augustus 2023 dag 4 kampeervakantie Strandheem


Dag van:
 Wat kun je nu beter doen dan slapen als het regent....
En slapen doen we dus na twee nachten doorhalen....
Elf uur gaat de mobiel van Willem ...
Zijn dochter en kleinkinderen gaan naar huis.....ze komen even afscheid nemen....
En dan dat gewroet in zo'n tent cabine hè....
Rechtop staan lukt wel, al moet je dan krom staan omdat de wanden van een tent natuurlijk niet recht lopen en je hebt maar zo'n dertig centimeter over naast je luchtbed......
Dertig centimeter om te zorgen dat je jezelf met enig fatsoen toonbaar uit zo'n cabine tovert....
Met gekromde rug dus je bh vastmaken, je onderbroek verwisselen waarbij er altijd dat moment komt dat je even op één been moet staan om je andere been door het gat te wurmen....
Pardoes val je dus weer languit op je luchtbed....
Op de rand van een wiebel luchtbed jezelf opmaken.....voorwaar ook geen pretje....want verschuif je maar even je billen dan heb je de mascara op je neusharen zitten in plaats van op je wimpers.....

Dan de rest van je kleren over je lijf wurmen en ook ik heb, gelijk veel camping gasten hier, geen maatje 38....
Maar dan eindelijk je cabine uit waar het in de tent dan weer vol staat met dochter en kleinkinderen....
Het is camping life....ik weet het....maar met regen lijkt zo'n leven en stuk minder rooskleurig....

Waar je al geen ruzie om kan maken....
Man komt uit de mannen douche.....
Wacht ogenschijnlijk op zijn partner die twee minuten later uit de vrouwen douche komt....
(Ik loop achter hen aan, dezelfde richting op)
Man tegen vrouw: "heb je nou die slippers aan,....had je net zo goed niet hoeven douchen want heb je zo weer smerige voeten"....
Vrouw tegen man: "gaat jou dat wat aan dan?"....
Man: "ik moet zo weer over jouw modder spoor heen in de tent"....

Vrouw: ja want jij zal geen doekje pakken om het even weg te vegen"...
Man: "ik maak geen spoor"....
Vrouw: ook geen remspoor in je onderbroek zeker en die was ik ook voor je....(volgens mij weet ik waar de onderbroek van gisteren vandaan komt)....
Man: " ik zal de rode loper voortaan voor je uitleggen"....
Vrouw: "zou ik niet doen want voor je het weet vertoont die ook modder sporen....
Jammer....ze slaan een ander veldje in....

In openingszinnen blink ik trouwens niet uit....
Zelf kom ik het toiletgebouw afdeling dames in...
Twee dames staan er af te wassen...
"Hallo" zeggen de beiden...
Hoi, antwoord ik, brrrr wat is het frisjes vandaag hè.....en ik loop naar een van de toiletten die zich om het afwas gedeelte heen bevinden....
"Neem de derde wc maar, zegt een van de dames, die bril is nog warm van mij, dat scheelt weer"....

Vandaag gaan we, mede op advies van

bekenden die hier wonen, toch weer terug naar Drachten....
Maar vooral omdat ik nu echt een kachel ga scoren....
We hebben er twee thuis in de schuur staan maar.....door toedoen van Willem blijven die daar altijd staan....
Hij vindt zo'n kacheltje in de tent maar eng....
Nu ben ik het echter écht zat om kou te lijden en onze kampeervrienden tonen Willem het gemak van zo'n kacheltje....
Willem gaat overstag...al was het maar om zijn sokken droog te krijgen die telkens na elke honden uitlaatbui doorweekt zijn....
Nou zit er in Drachten een campingwinkel...
Meestal verwacht je zoiets op een verlaten industrieterreintje, maar nee....deze bevindt zich midden in een winkelstraat....
Op het eerste gezicht verwacht je er dus niks van....
Kom maar, roep ik al bij de voordeur ....hier hebben ze vast geen kacheltjes....
Maar dan ga je toch die deur door ...en je beland in een soort camping Mekka....een kampeerspullen paradijs....
Het kacheltje hebben we dus snel gevonden....

Gaan we nu naar de supermarkt of zullen

we toch.....toch naar dat wol winkeltje dat gisteren dichtzit....
"Kan jij het weerstaan?" vraagt Esther....
Nee ikke niet.....maar wil ik het weerstaan....?
We gaan de Wolkaemer dus in....
En ooooooh wat een zaligheid....van Camping Mekka naar wol Mekka....
En weerstaan doe ik niets....en loop met prachtige wol de deur even later uit....


Vandaag staat andijvie stamppot op het menu...
Andijvie gestampt door Wampie's befaamde kruiden aardappelpuree... en shoarma erdoor....
Een mega soeppan vol....
"Die pan komt nooit leeg" meent Marcel....
Maar we zijn nog geen twintig minuten en twintig centimeter extra buikomtrek van Willem verder of de bodem is in zicht....
(De rest was voor de hondjes)....


Kezen doen we gezellig binnen bij het kacheltje....
En ieder van ons met rode blosjes van de warmte op de wangen....
Hmmmmm behaaglijk....
Zo houden we het nog wel even vol....






















Geen opmerkingen:

Een reactie posten