woensdag 30 augustus 2023

30 augustus 2023


Dag van:
Dag twee weer werken en totally happy....
De laatste leerling is nu ook binnen, we zijn compleet....
Af en toe hoor je het woord in vragende vorm 'papa/mama?' nog maar als je dan zegt "eerst gymmen en dan naar huis" dan zijn papa en mama allang vergeten...
Dat iedereen er nog even in moet komen blijkt wel uit het feit dat de nieuwe handvaardigheid vakleerkracht om elf uur aan de deur staat....
Ze reageert direct op mijn vragende blik "oh ben ik niet goed, groep vlinders toch?".....
Wat dat betreft sta je goed ja, maar we verwachten je pas donderdag.....
Oeps.....het is ook wat al die klassen....
Lachend loopt ze weer weg met een "tot donderdag dan!"....

Succesjes vandaag al, want de tussenpersoon van de Oekraïense familie heeft gebeld om te vertellen dat mama het heel veilig vindt in de klas en niet meer meekomt....

Juf is erg lief voor kinderen.....
Vrij vertaald.....
учитель очень добр к детям
Dus.....

En ook de 1 op 1 verpleging van de andere leerling zijn in hun sas....
Het mannetje komt los en lacht.....zelfs allerlei voorzorgsmaatregelen kunnen al achterwege blijven....
En al voelt het, zoals ik al verwachtte, alsof ik al weken weer aan het werk ben, ik besef me goed dat het pas dag 2 is, en dat maakt me blij....

Het lesrooster loopt gesmeerd....
Zelfs de regen kan ons niet deren....en we ruilen zonder probleem het natte schoolplein in voor de speelhoeken....

De kinderen blijven gemotiveerd en gezellig.....
Gelukkig kunnen we in de middag echter toch nog even naar buiten....en sluiten we de dag af met nu al groepswerken duplo....
Samen iets moois bouwen, hoe leuk is dat....

Niet al te laat verlaat ik vandaag de school...
Het zal me toch niet gebeuren dat ik weer pas om kwart voor zeven thuis ben....
En wat een genot dat Willem alleen de gister door hem gemaakte spaghetti, hoeft op te warmen....en ik niks hoef te doen dan alleen het prutje op te eten....

Oh jee.... Willem is de boter vergeten toen hij boodschappen deed....
En ik vergat vanmorgen door te geven dat ikzelf door mijn koffie heen was....
Niet getreurd, ik heb energie over en ga nog even naar de winkel....het avondzonnetje schijnt, dus wat let me....
Het avondzonnetje schijnt.....?

Ja aan de waterkant wel.....maar als ik de voordeur open help, krijg ik hem dubbel en dwars tegen mijn snuffert terug door de harde wind en gutst de gietregen in mijn gezicht....
Hoe is dat mogelijk......aan de voorkant een wolkbreuk en aan de achterkant niks.....?
En zo blijft het ook....
Als de regen minder hard gaat, is de achterkant aan het water nog steeds droog en daar is de lucht blauw....
Dat is nou letterlijk een wolk die langs ons huis schampt en zijn lading voor het huis dropt.....
Als ik terug kom van de winkel levert het wel mooie regenboog plaatjes op.....


Een 1, 2, 3, 4tje.....
1 De tevredenheid zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [tə'vredə(n)hɛit] mate waarin je tevreden bent Voorbeeld: `klanttevredenheid`Antoniem: ontevredenheid © Kernerman Dictionaries. Synoniemencontent genoegen genoegzaamheid goedkeuring satisfactie.....
Gevonden op https://www.woorden.org/woord/tevredenheid


1) Bevrediging 2) Content 3) Contentheid 4) Gemoedsrust 5) Gemoedstoestand 6) Genoegen 7) Genoegzaamheid 8) Goedkeuring 9) Instemming 10) Satisfactie 11) Schik 12) Voldaanheid 13) Voldoening
Gevonden op https://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek......

Toestand waarin je niet meer verlangt dan wat er is vb: dat het ons zo goed gaat, is reden voor tevredenheid
een boterham met tevredenheid [zonder beleg, alleen met boter]
tot volle tevredenheid [iedereen is er helemaal tevreden over]
Gevonden op http://www.muiswerk.nl/mowb/?word=tevredenheid......

Het gevoel genoeg te hebben en voldaan te zijn. •tweede betekenisomschrijving. •enz.
Gevonden op https://nl.wiktionary.org/wiki/tevredenheid........

Tevredenheid is willen wat je al hebt.....
Het is beseffen hoeveel dingen er goed zijn in je leven, en hoeveel er is om dankbaar voor te zijn......
Door bewuster stappen te zetten om het gevoel van dankbaarheid te ervaren kun je je vrij snel meer tevreden voelen.......

Tevredenheid is nog geen geluk zeggen de

wijzen die denken het te weten..... die er verstand van denken te hebben;....
Zolang we aan de hand van vergelijkingen en oordelen over ‘ons leven als geheel’ concluderen dat we wel gelukkig moeten zijn, hebben we het over tevredenheid en niet over geluk......
Tevredenheid kun je beredeneren vanuit je hoofd........
Geluk voel je in je hart......
Nou pffft dan ben ik toch gewoon gelukkig tevreden.....of......tevreden gelukkig.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten