maandag 14 augustus 2023

14 augustus 2023


Dag van:
Dat je dan na zes wassen zo 'was moe' bent dat je boven op je bed ligt te wachten tot de zevende was klaar is en je na anderhalf uur erachter komt dat je de wasmachine bent vergeten aan te zetten....
Dat je dan het liefst die op één na laatste was aan de wilgen zou willen hangen met een opmerking van 'zoek het zelf maar uit hoe je schoon wordt'....
Maar dan toch die knopjes maar weer indrukt; katoen, 40 graden, centrifuge 1800, snelprogramma.....

Willem komt terug van de tandarts...weer met honderd verhalen over hoe leuk die tandarts (vrouwelijk) toch is...
Ik heb nog nooit een mens zo blij naar een tandarts zien gaan en zien terugkomen...
Ik heb zelf heus geen onogelijke tandarts, nee echt hij mag er voor zijn leeftijd heus nog zijn met zijn mooie kop.....maar ik ga er niet blij heen en kom ook niet dito terug ....naja, opgelucht soms wel naar zeker niet blij.....
Willem straalt echter....ze had weer zulke leuke verhalen en ze deed zo leuk ...ze had hem ook bijna een frame aangemeten voor zijn verloren kiezen...

Maar zo snugger was hij dan weer wel om daar niet in te trappen....
"Ik ben geen mens voor een frame Wampie"....
Nee lieverd, jij moet meteen aan een kunstgebit, hup erin en hup eruit....maar voorlopig kun jij best leven met een gat in je mond....

Ach en over ouderdoms kwaaltjes gesproken....onze Willem mag vandaag ook zijn nieuwe bril ophalen....
We hangen ondertussen van hulpstukken aan elkaar....
Op naar de brillenwinkel....
Een beetje opgewonden is Willem wel.... altijd leuk om een nieuwe bril op te halen....
De winkelmevrouw pakt het zakje, haalt de bril eruit tevoorschijn en plant hem op Willems neus....
Willem is stil....en dan...."ik zie niks"....
Natuurlijk.... Willem heeft zijn clownsneus zeker weer op....grapje zeker....

Maar hij blijft bloedserieus kijken en zijn kleur trekt wit weg....
Volgens mij meent hij het...
Hij houdt de hand voor één oog....dan voor de andere...."ik zie écht niks"....
Wat zie je dan wel, vraag ik nog...
"Niks"antwoord Willem.....
"Alles is één grote waas".....
Het meisje pakt de bril weer van zijn neus...
"Ik meet hem even door" zegt ze rustig zonder enige vorm van paniek....
Paniek die ik bij Willem zie groeien....
Ze meet de bril door, loopt naar de zijkant en begint te poetsen.... tenminste daar lijkt het op....
Na een minuut of wat draait ze zich om en zegt: "Probeer nog eens".....
Er verschijnt een enorme opgeluchte lach op Willems gezicht...
"Jaaaaa, jahaaaaaa" zucht hij....
"Ik zie alles"......
"De glazen waren gedraaid, zegt het meisje...dat gebeurt wel eens".....
En wij denken alleen maar, welke sukkel zet glazen nou gedraaid in een montuur....?
Enfin Willem kijkt weer helder de wereld in en dat na twee maanden zijn oude bril gedragen te hebben want op zijn eigen bril zaten krassen....
Hij is de koning te rijk en terwijl we de winkelstraat in Elst doorlopen hoor ik alleen maar "goh wat zie ik alles helder.....jeetje ik zie alles weer....pfffft wat is het heet.....tjonge het lijkt wel of de bril steeds helderder wordt.....warm hè".....

De volgende blunder....

Drie winkels onder één gevel....
En we moeten naar Blokker....
Willem loopt de tweede deur onder de gevel in en loopt een peperdure servieswinkel in....
Ik denk nog 'wat is die Blokker hier verandert'....
Willem vraagt aan de medewerkster om stofzuigerzakken....
Ze kijkt hem verbaast aan....."die verkopen wij niet meneer, ik denk dat u hiernaast moet zijn"....
"Maar hier stond de deur open" zegt Willem nog....en dat zag hij inderdaad goed met zijn nieuwe bril....
"Ja meneer maar hiernaast hebben ze automatische deuren"....
Tja en dat had de nieuwe bril natuurlijk nog niet gezien...
Even wennen die nieuwe glazen zullen we maar zeggen....

Nou heeft hij in Blokker ook niet zomaar de stofzuigerzakken want mevrouw Blokker heeft een verouderd boekje waar ons type stofzuiger nog niet in staat...
"Maar ik denk dat u PH99 moet hebben meneer"....
Maar alleen al dat 'ik denk' maakt dus dat Willem al begint te twijfelen....
Ik kijk op de doos...zie Philips 4000 serie staan en zeg "deze".....
En dan begint Willem met gejamaar.....
Ik trek gewoon de doos open, laat Willem de zakken zien, vraag of dit ze zijn en ja hoor.... herkenning....


"Zo ik trakteer op koffie" oppert Willem....
Waar? vraag ik ..
"Nou daar" wijst Willem....
Willem!!!!!! daar verkopen ze alleen maar ijs.....!!

"Dan bij Rijkerswoerd" zegt Willem....
En dus rijden we naar de Rijkerswoerdse Plassen.....
Wat denk je.....geen parkeerplek te vinden....
Ach Willem, de koffie thuis smaakt ook heerlijk..!!!

Eerst boodschappen...
En echt hè; hondenbrokken, hondenblik, doosje kattenvoer, twee zakjes kerriesaus, rijst, blikje mais, spitskool en champignons......40 euro heeft de zelfscan aan ...
"Dat kan nooit" vindt Willem....
"Ik ga naar de gewone kassa, kreeg die zelfscan naar erg want die klopt niet"....
Willem het klopt wel...!!!
Maar ongelovige Willem gaat eigenwijs naar de kassa....
En de kassa geeft natuurlijk hetzelfde aan....alleen ben ik nu mijn spaarpunten kwijt, want die zaten al op de zelfscanner....
Hij gaat goed Willem!!!!......

Elk mens heeft een vorm van spanning

nodig....
De een springt aan een elastiek naar beneden in een ravijn, de ander rijdt 300km per uur in een raceauto over een circuit, de volgende kijkt misdaadfilms met veel geweld....
En ik die niet zo van film kijken houd, ben dol op Jaws....
Ontdek ik me daar toch dat er nog meer haaien films bestaan behalve Jaws....
Ze heten 'the Meg'.....
The Meg 2 draait in de bioscoop, maar the Meg 1 heb ik nog niet eens gezien....
Maar die heeft Ziggo dus weer in zijn assortiment zitten....
Oké, benen onder mijn gat in de stoel

gekropen en Willem die de film aanzet...
En griezelen maar....ogen dicht bij te enge stukken.... schreeuwen bij heeeel enge fragmenten en Willem bont en blauw knijpen als het echt niet meer gaat....
"Hij is niet echt hoor" probeert Willem nog....
Maar ik zit er helemaal in....alsof ikzelf daar zwem en de vin boven zie komen....
Wat een heerlijk concept/script weer....
Bij deze film vergeleken is Jaws maar peanuts.....
De vraag is alleen....durf k deel 2 in de bioscoop te kijken....?
The Meg 2 is immers nog lang niet op tv....
Eerst maar eens kijken of ik slapen kan zonder nachtmerrie......
Nee, niet van de film....maar van Willem die aan het eind van de film zegt: "en toch genoeg ik dat mijn linkeroog wat wazig ziet.....morgen toch maar even terug naar de opticiën"....
Zucht.....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten