dinsdag 29 augustus 2023

29 augustus 2023


Dag van:
Je maakte zoveel mee 
Een rugzak vol verhalen
Niet altijd even mooie 
Of om ervan te stralen
Hoe is het dan toch mogelijk
Heb ik zo vaak gedacht
Dat jij zo puur kon blijven
Zelf zoveel liefde bracht
En dat niet altijd iedereen
Dat zomaar kan waarderen
Is omdat deze mensen
Zelf nog zoveel moeten leren
Soms ben je niet tevreden
Met hoe alles is gegaan
En had je oh zo graag
Hoog op de ladder willen staan
Maar dat had je vast gevormd
In wie je niet had willen zijn
Voor jou zijn andere dingen bestemd
Die maken je niet minder klein
Jij bent die rots in brandingen
Die een ieder vaak nodig heeft
En daarom lieve Robbert
Is het zo allemachtig prachtig
Dat jij al veertig jaar leeft
Om te zijn wie je bent
Jij bent een tien 
Ik hoop voor de komende jaren
Dat jij dat zelf gaat zien 
Blijf dicht bij je hart
Zoals alleen jij dat kunt
Blijf het goede uitstralen 
Dan is het jou ook gegund
Gefeliciteerd lieve kanjer!
Mama


Veertig jaar geleden dacht ik dat ik

blaasontsteking had een baalde dat ik dit kreeg terwijl ik vier dagen na de uitgetelde datum verkeerde....
Wist ik veel dat dit bevallen betekende....
Dat wist ik een paar uurtjes later wel....

We ontwaken dus ernstig vroeg....ik hoorde de wekker niet eens, zo diep was ik nog in slaap...
En in mijn schrik van wakker worden gooi ik, tot grote hilariteit van Willem, alles op mijn nachtkastje om....
Maar gefeliciteerd hebben we hem op de valreep nog....
Stomme tijdsverschil ook....

Enfin, zij op naar Panormitis en Symi en ik gewoon naar school, zonder een idee wat me te wachten staat.....
Hoe zijn de nieuwe kinderen....en hoe is de groepsdynamiek na één dag....?
Hoe is het met al die volwassenen in de klas; een verpleegster en ouders van een Oekraïens jongetje....?
Hoe zou de nieuwe ZBO-er zijn.....en is het schoolplein voller nu er een klas bij is maar we ook een stukje plein rijker zijn....?


Allemaal vragen waarop ik vandaag vast een antwoord krijg....
En zo stap ik dan  de school in....positief en vol goede moed...
Wat is de klas nog heerlijk netjes, schoon en opgeruimd....
Direct verval ik in de oude routines...
Laptop open, mail en andere mededelingen bekijken....
Digibord aan en de snelkoppelingen openen....
Digikeuzebord indelen, picto's checken.....briefing.....
Kennismaken met de nieuwe ZBO-er..... Wauw dat voelt goed!!!!.....

En als dan de kinderen binnenkomen dan vergeet je alles om je heen en geniet....
Eentje is nog op vakantie maar de zeven die over zijn, zijn voor even ook genoeg....
Lekker veel tijd om ze te leren kennen....
De volwassenen houden zich netjes op de achtergrond en laten de kinderen en ons, ons gang gaan....
De sfeer is super.....de kinderen vermaken zich uitstekend...
De leerlingen van vorig jaar pakken de draad weer op alsof er geen zes weken tussen zaten....
Heel af en toe mis ik even de druktemakers van vorig jaar maar dat gevoel gaat ook gauw over als ik de rust tot me door laat dringen...

In de kring is het weer gezellig....

Nog even wat vakantie verhalen, de dag doornemen en wat leuke filmpjes over de eerste schooldag doornemen....
De mama gaat al gauw de klas wat vaker uit want dit meneertje voelt wel dat deze oma juf het goed met hem meent.....
De mama kijkt blij....of je nou uit Oekraïne komt of uit Nederland.....een blij gezicht is universeel....

Als de kinderen weg zijn zit ik met een tevreden gevoel achter mijn bureau...
Wat een heerlijke eerste schooldag...!

Ik moest dan ook op de terugweg naar huis, goed mijn best doen om dat gevoel te behouden....
File file file....de complete stad zit vast...

De snelwegen eromheen ook....
Om kwart voor zeven rij ik mijn wijk pas in....
Willem moet vanavond naar de koor repetitie dus koken heeft geen zin meer....
Ik haal wel een halve haan met friet voor hem....

Rij ik de oprit op, denk ik....'wat ruik ik toch?'....
Staat Willem met zijn neus bovenop een Hello Fresh recept en kookt spaghetti....
Arme schat....en nou heb ik kip voor je...
Benieuwd wat hij kiest want spaghetti daar mag je hem 's nachts ook voor wakker maken....
Hij gaat.........voor de halve kip.....maar kan niet wachten tot morgen....
Maar jemig wat een held dat hij aan het koken ging....
"Ik deed alles wat er op die kaart stond" zegt hij....

Kijk Willem en dat is nou precies wat je moet doen als je kookt....
Je kunt het....!!!!

De avond vul ik met chatten van hier naar Rhodos en samen het filmpje nog eens bekijken....en uitkijken naar morgen....een nieuwe schooldag....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten