donderdag 17 augustus 2023

17 augustus 2023


Dag van:
Hectischer dan vandaag kun je bijna niet wakker worden...
Eerst Willem die met het bericht van zijn zusje boven komt...
Hondje Woezel overleden... verdronken in hun zwembad...
Op het dekzeil van het zwembad gesprongen, verstrikt geraakt, er niet meer uit kunnen en verdronken....
Zo verschrikkelijk verdrietig...
Iedereen, en ook wij zijn in diepe rouw....lieve kleine stoere Woezel....

Ik ben net beneden en Willem komt van de wandeling terug met de honden en de

mededeling dat er bij de buren een zwaan dobbert met een dobber in zijn snavel...
Ze kan niet eten en lijdt pijn zo lijkt het want ze blijft maar aan de kant, in de buurt van hun vlonder zwemmen....
Willem gaat naar de buren en de dierenambulance wordt gebeld....
De mensen van de dierenambulance komen met netten en andere attributen al snel om de redding in te zetten....
Maar dan komt manlief zwaan er tussenin...
Je komt uiteraard maar niet zomaar aan zijn geliefde.....

Wat weet hij immers van dobbers aan een in de snavel van zijn vrouwtje.....en goedwillende mensen....
Wat er ook aan hulpacties geprobeerd worden, de zwanen hebben niet door dat ze alleen maar hulp wordt aangeboden, en mensen het vrouwtje willen verlossen van het ongemak.....
Het lukt dus niet....maar er is wel geconstateerd dat de zwaan gewoon kan eten......

Om maar even te ontsnappen aan al deze sombere gebeurtenissen, duikt Willem de tuin in om een eerste aanzet te maken de tuin weer van onkruid te ontdoen...

Van oerwoud naar tuin project zeg maar...
Zelf pak ik de keuken aan ...
Alle kastjes schoon en weggooien wat weg kan ..
Te beginnen met zo'n veertien bewaarde bekers en mokken met de teksten 'beste meester, lieve juf bedankt'........
Willem was, en ik ben, er elke keer weer blij mee als we hem kregen maar veertien is wel veel....
Het witte servies kan weg aangezien ik begin deze week meedeed met vakantieveilingen en mijn idioot lage bod op een lichtblauwe bordenset won, is de oude overbodig....
Vandaag kwamen de prachtige borden binnen....platte grote, diepe en platte kleine....

Meteen alle glazen en andere verzamelde zooi maar uitzoeken....kastjes schoonmaken en......prima resultaat...!!
Nu is de buffetkast aan de beurt...
Ik hoor Willem buiten kreunen en steunen, hijgen en puffen....
Dat is toch heel wat zwaarder werk...

Het verschil is dat Willem om vijf uur gezellig met twee oude schoolkamp ouders uit gaat en ik door blijf bikkelen...
Het was dan ook hard nodig...
Wat verzameld een mens toch een idioot aantal rommel...
Waarom ben ik zeven schalen nodig en tweeëndertig kopjes.....?
Vijf pakken servetten vind ik en ik weet niet hoeveel doosjes kerstverlichting.....
Met alle glazen die we hebben kan ik wel een kroeg beginnen....weg ermee!!....


Dan de hoge kast...
Nog meer glazen, dieren medicijnen van ver over de datum, vogelvoer (nee, dat kan niet weg) en benig veel te veel hand-en theedoeken....de oude versleten maar weggooien....

Opruimen, schoonmaken, inrichten, weggooien.....
Druk, druk, druk tot ver in de avond....
Maar je kunt zeggen wat je wilt....de keuken is schoon en opgeruimd....

En we sluiten de dag zoals hij eigenlijk een beetje begon...
De poes van onze dierenpension houders is overleden....
Zo'n leuk beestje....
Wat kan een dag toch bizar verlopen....










Geen opmerkingen:

Een reactie posten