woensdag 2 augustus 2023

2 augustus 2023 dag 5 kampeervakantie Strandheem


Dag van:
Regen, regen...ik begin er maar weer eventjes mee, dan hebben we het ook maar weer gehad hè....
Heerlijk hoor, dat getik boven je....maar op een gegeven moment wordt je er ook wel getikt van.....
We zeuren echter niet....
Onze tent is waterdicht en dus zitten we droog...
Dat is voor velen op dé (onze) of een camping wel even anders...
Lekke tenten, natte voeten, doorweekte kleren en luchtbedden en dus opbreken en wegwezen....
Dag vakantie...
Dat blijft ons gelukkig bespaard...
En vanmorgen regent het onafgebroken maar wij zitten heerlijk droog....
Laten we onze zegeningen maar tellen dus....
En laten we hoop houden ook al is het
moeilijk om een regenboog te kleuren met alleen maar donkergrijze wolken......

Ik had trouwens een behoorlijk ongenode

gast in mijn tent vroeg in de ochtend....
Willem kon al niet goed slapen, ik zeg door volle maan, hij zegt van drank ik de middag....
Hoe dan ook, de meningen verschillen hierover...
Maar ik werd dus vroeg wakker, zo'n plas moment en dan weer verder slapen, alleen sliep ik niet meer verder.....
Je opent je ogen en echt hoor, als je net wakker bent lijkt alles op een monster....
Zelfs de naam is angstaanjagend....scolopendra oftewel tijgerduizendpoot....
Scolopendra is een geslacht van duizendpoten uit de familie der tijgerduizendpoten..... (Wikipedia).....
En ineens vertrouw je geen opening in je lijf meer....
Oren, neusgaten, mond....alles kriebelt en jeukt ineens.....
En Willem die net eindelijk was ingeslapen, maak je na een rusteloze nacht ook niet even wakker....
Dus pak je maar een wc papiertje, je knijpt je ogen dicht en doet op hoop van zegen een greep....
Niet nadenken en knijpen maar....



Willem, Marcel en dochter met vriendin zijn vandaag naar Groningen....
De meiden gaan shoppen, de mannen spiegeleieren proppen.....
Esther en ik houden ons bezig met onze wolletjes en katoentjes......
Eigenlijk bestaat het wat dit laatste betreft vooral uit uithalen en opnieuw opzetten grrrrr.....

Bij de bananenrepubliek aan de overkant staan de gezichten steeds sacherijniger...
De kinderen vermaken zich wel maar oh oh oh die twee grote....
Ze lopen nog wel in alle hevigheid  omarmd samen onder één parapluutje maar eenmaal weer bij de tent komt dat dat moment van loslaten....en dan hè.....wat ga je dan samen doen....?
Je kan niet eeuwig bananen eten of pellen....op een gegeven moment heb je toch even zo'n periode van rust nodig voor een volgende ronde....
En die periode is nu....
Stilte voor de seks zullen we naar zeggen....
Dit noemen wij ervaringsdeskundigen 'de ultieme relatie test' ....
Als je dat ben uitgevrijd moet je maar kijken wat er overblijft....
Praatje maken zou leuk zijn maar de twee zitten, met de handen diep in hun jaszakken weggestoken, elkaar tegenover elkaar aan te kijken....
Heej neem eens een kiwi zou ik willen roepen....of lees een boek....ga rummycubben ....
Weer eens iets anders dan bananen...
Tjonge wat ben ik blij dat ik een hobby heb....

Brmmmmm....brmmmmm ...een vette

motor op ons veldje....
Brmmmmm...brrrrmmmm....alweer voorbij...
En in dat voorbijgaan zie ik zijn staart van onder zijn helm voorbij wapperen....
Oh, oh, oh en Wampie en mannen met lang haar....
Of, oh, oh en Esther met Outlander types....
In afwezigheid van onze echtgenotes bekijken we onze Outlander vol interesse....
Een klein tentje heeft hij bij zich welke hij in een mum heeft opgezet....
Alleen, wat een timing....onze mannen komen eraan.....
Terug van een dagje Groningen ofwel spiegeleieren, haring en speciaal bier....
De meiden met tassen kleding....

Onze Outlander komt voorbij...
Stoer lijf maar niet doorleefd genoeg concluderen wij....
Hij mist wat groeven en littekens....
Onze mannen halen weer opgelucht adem.... 

Even later blijkt Outlander hier niet voor

niets te staan....
Iets met echtelijke ruzie....?
Iets met iets uitgevreten hebben....?
In ieder geval is het iets dat niet pluis is....
Hij is, met zijn mobiel, in zijn tent en maakt een zeer heftige ruzie....
Aangezien er één tent tussen ons in staat kunnen we, al praat hij overdreven luid, niet alles verstaan...
Maar dat hij iets zat is....de politie er niets aan doet....hij er klaar mee is....hij nu hier ondergedoken zit en niet wil vertellen waar....zijn flarden van lange zinnen die wij opvangen....
Hij is ook behoorlijk onrustig al probeert hij niks aan ons en de bananenfamilie met wie hij een praatje maakt, te laten merken....
Maar hij loopt van de wc naar de tent, van de tent naar het cafetaria, van het cafetaria terug naar de tent, dan weer naar het recreatie gebouw en weer hevig schreeuwend in zijn tent....
Maar opeens is het dan toch stil en donker....

"Heej maat heb jij een jongo voor mij?"....

Er staan wat jongeren bij het toiletgebouw waar ik ze voorbij loop...
Een 'jongo'?, vraag ik mij af....
Of zou ik het verkeerd verstaan hebben....?
Het antwoord heb ik echter eerder dan ik verwachtte...
Het antwoord ruik in namelijk direct als ik weer buiten ben....
In mijn ouderwetse wereld noemen ze zoiets een joint....

Mijn vaste wc is bezet....
Ik neem er eentje naast de douches...
Blijkbaar staan er twee zussen of camping vriendinnen of weet in veel naast elkaar te douchen....
"Ruik jij mijn Magnolia?" vraagt links....
"Ja heerlijk hoor" antwoord rechts....
"Die is van een Duits merk" antwoord links....
"Ja maar ik heb een scrub en die ruik je niet" antwoord rechts weer....
"Een scrub?" vraagt links dan....
"Ja want ik heb last van schilfers " antwoord rechts.....
En één ding weet ik zeker.... rechter douche is wat mij betreft vanaf nu ontoegankelijk terrein.....


Dan kom je zelf fris gedoucht...(niet in de rechter douche)....terug in je tent...we gaan namelijk kezen, ruik je iets dat beslist niet naar je eigen Dove met amandel olie ruikt....
Zitten de mannen daar doodgemoedereerd nog even wat meegebrachte harinkjes te nuttigen....

Maar de zon schijnt (eventjes) en mij hoor je niet klagen.....
Ik tel mijn zegeningen....





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten