maandag 21 augustus 2023

21 augustus 2023


Dag van:
Vandaag maar eens van alles regelen wat al zo lang op zich laat wachten....
Van alles waar ik eigenlijk zo'n ontzettende hekel aan heb, maar na zo'n weekend waar we nog steeds over napraten toch beter te dragen is....
Er moet een hypotheek check uitgevoerd worden vindt mijn hypotheekverstrekker...
En ik heb al een tweede brief van ze binnen....
Willem wil eigenlijk wel weten wat zijn positie in deze is, want al hebben we alles ooit bij een notaris goed laten beschrijven, er is natuurlijk weer een boel veranderd zowel privé als op maatschappelijk financieel gebied waar de tand des tijds en politieke veranderingen voor zorgde...
Tevens zit ik vier jaar voor mijn pensioen dus....wat moet ik doen....?

Ik heb zo'n hekel aan zulke telefoontjes en

hik er zo tegenaan....
Maar goed.... ik bel de hypotheekverstrekker....
Dan volgt dus een heel verhaal waar ik echt geen snars van begrijp, vraag om een persoonlijk gesprek thuis of daar bij hen, maar nee hoor.....
"Nee mevrouw zulke dingen handelen we alleen telefonisch of online af en voor andere vragen moet u bij de hypotheekadviseur zijn"....
Ik kan nu allemaal krachttermen schrijven die ik in mijn hoofd heb en had, maar ik hou het netjes....
Ik baal....
En wie is in hemelsnaam mijn adviseur....?
Is dat die man/vrouw die ooit alles rond dit huis regelde....?

Nu doorpakken Wamp....hoe ellendig ook, maar dan ben je er ook in één keer vanaf....
Ik moet alleen een complete kast overhoop halen om bij de papieren te kunnen...
Zucht...trap op....naar boven....
Kast overhoop.....
Heej mijn baby album....
Ja eigenlijk het trouwalbum van mijn ouders, maar de laatste bladzijden gaan over mijn geboorte....toen, toen dit soort gecompliceerde dingen nog niet speelde en mijn rammelaar, door mijn ouders gefinancierd, mijn enige bezit was....

Ik vind de map....
Wat bewaar ik eigenlijk alles toch goed...
Tot in detail heb ik de papieren van het huis, de overdracht, de inboedel, de inrichting van keuken tot badkamer, en de financiële rompslomp...
Zou het nummer van de Hypotheker nog kloppen....?

Jazeker, u spreekt met de Hypotheker.....
Ik belde dus ...en ja ze bestaan nog, maar die leuke mevrouw is er allang niet meer en die aardige meneer is inmiddels met pensioen...
Maar, ze hebben gelukkig ook andere medewerkers....
Nou, kom maar op met die afspraak dan....
"U staat niet in het bestand"....
Hoe kan dat nou.....?
Er wordt van alles geprobeerd....en eindelijk na tien minuten vindt ze het adres waar ons huis staat en dat ik ooit via hen kocht....
Hoe kan dat nou dat je het niet op naam vindt dan....
"Ja, maar u zegt le spatie Comte en hier staan wel drie Le-Comte's maar aan elkaar of met hoofdletter....
Ik vraag of ze Frans heeft gehad op school....
Helemaal niet belerend maar gewoon vriendelijk....
Ik merk alleen dat ze nu behoorlijk geïrriteerd is...
"Ja, en ik spreek meer talen over de grens dan alleen die van school" snibt ze....
Sorry, zeg ik, ik wilde alleen vertellen dat le een lidwoord is....
"Dat weet ik, zegt ze weer, maar als alles aan elkaar geschreven is geldt dat niet meer"....
Ik hou maar wijselijk mijn mond verder en ze maakt een afspraak....
Niet in hun kantoor maar in dat van Arnhem....
Ook prima....

Nu zou ik eigenlijk ook voor school aan de

gang moeten maar de PowerPoint voor Willem start ook nog op de to do lijst.....en ik wil nog even naar de Action voor een kleed op de slaapkamer....
Eerst de PowerPoint maar....gelukkig gebaseerd op een preek die Willem al eerder hield....
Er zijn maar een paar veranderingen en aanpassingen nodig....
En terwijl ik daar druk mee ben, is Willem druk in de tuin...nu bovenaan de trappen....


Natuurlijk heeft de Action niet het kleed dat ik zo graag wil en ik weet me netjes in te houden met impuls aankopen...
Wel merk ik dat de eerste schooldag er weer aankomt want klei haal ik voor de zekerheid maar wel....
Voor het eerst dat ik weer aan zulke dingen denk....

Eten doen we lekker makkelijk vandaag...
Veel te heet om uitgebreid te eten...(en te koken gnagna)....
Dus ga ik de Turkse toko in en haal kleine hapjes voor op Turks brood en Gyros en Shoarma......
Meteen naar even twee enveloppen halen want op de één of andere manier zijn er pasjes uit mijn telefoonhoesje gevallen in het B&B....
Te ver om terug te rijden, maar netjes een enveloppe met postzegels en adres in een andere enveloppe stoppen, opsturen en hopen dat ze ze terug sturen zo....


Als de schemer valt ga ik zelf even kort in de tuin aan de gang en ontdoe de border van onkruid....
We kijken atletiek en zo glijden we de dag weer uit....
Morgen toch écht maar even wat schoolwerk regelen....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten