maandag 28 augustus 2023

28 augustus 2023


Dag van:
Het blijft een vreemd idee, iedereen die de week begint en jijzelf die 's morgens in je tuintje je eerste kop koffie drinkt en een gisteren jarige vriendin belt....

Willem komt beneden en ziet er niet uit...
Och ja, hij moet naar de kapper dus zijn haar is gelloos....maakt hem toch een stuk minder knap zonder die malle piekharen....
Nu maar hopen dat de kapster het niet weer te kort knipt....

Morgen wordt Robbert (mijn zoon) 40....
Hij zit in Rhodos met zijn gezin en dus moeten we maar iets speciaals op afstand bedenken....
Het muziekstuk van Willem en natuurlijk het gedicht van mama....
Nu is het alleen een kwestie van foto's uitzoeken die een beetje de 40 jaar weergeven....
Wat een werk is dat op zich al, maar zet daarnaast al je gedachten en herinneringen die voorbij komen en je bent zo vier uur verder.....

Foto's helpen veel om herinneringen op te


roepen.....al die mijlpalen  herbeleven...
Eerste stapjes, eerste keer met twee wielen fietsen, eerste zwemdiploma, eerste scooter, eerste vriendinnetje, eerste rijles,.....en toen uit huis om te studeren....
Voor mij veel te vroeg....ik had ze nog zoveel meer willen geven....
Maar het is goed zoals het ging en nu is....

Op naar de Hypotheker....
Even zorgen dat alles in deze hectische tijden goed geregeld is....
En dat is het, blijkt al snel....
Laat je niet gek maken is het hypotheek advies....jullie hebben het goed voor elkaar....
Maanden van stress vallen van Willem af....ook ik ben behoorlijk opgelucht....
Ik snap namelijk weinig van al dat gedoe met cijfertjes, rentes, aflossingsvrij of annuïteit.....
Gelukkig weet deze man het in simpele bewoordingenen uit te leggen....


"We moeten Dasty halen", zegt Willem....
"Dat werkt ook tegen onkruid zegt mijn kapster"....
Nou heeft zo iemand van haren meer verstand vermoed ik, maar ik wil haar woorden graag geloven....
"Dat moeten we bij Zeeman halen zegt ze"....
Zullen we het maar Wibra noemen wij Willem...?
Ik denk dat ze het verward met elkaar want de winkels zijn ongeveer hetzelfde maar Zeeman verkoopt geen Dasty.....
"Het mocht ook andere ontvetter zijn"....
En nou begin ik helemaal te twijfelen...
Dat ze Dasty bedoelde oké, daar kan ik iets mee want dat spul blijkt van alle markten thuis te zijn.....maar ik zie onszelf nog niet met Dreft of Ajax het onkruid verdelgen....het gaat er eerder van glimmen....
En daarbij hoop ik dat zij geen shampoo met allesreiniger verwart....
Maar goed....de Dasty is in huis en aangezien Willem de ene fles na de andere in het mandje gooit, denk ik dat hij in de hele wijk het onkruid wel kan verdelgen....
Nu nog zien of het écht werkt....

Ik ga verder met het project zoon....
Film fragmentjes erin verwerken en muziek erbij zoeken....
Het wordt een waardevol filmpje zo....
Wat zal hij verbaasd zijn morgen....

Och lieve help...het is daar een uur later...

Mag ik wel vroeg opstaan morgen, want zij gaan al vroeg op eilanden tour en worden om half acht opgehaald door een bus....
Panormitis en Symi....wat zullen ze genieten.... Willem en ik waren er immers toen ook en vonden het zo mooi....

Film is klaar....40 jaar in een kwartier film....
Ik zeg; netjes gedaan....
En nu op naar morgen....zoonlief 40 en mijn eerste werkdag van een nieuw schooljaar......


Geen opmerkingen:

Een reactie posten