woensdag 16 augustus 2023

16 augustus 2023


Dag van:
Willem zit al aan de buis gekluisterd.....zelf ruim ik de voorlopig allerlaatste (vakantie)was op.....
Willem slokt alles op van het vrouwenvoetbal, dat vandaag een Nederlands tintje heeft omdat Engeland speelt en die hebben de trainster die Nederland ooit ook naar de finale hielp en zelfs won....
"Hier bij die vrouwen zie je nou nooit voetbalgeweld rond de wedstrijden" zucht hij...
Nee inderdaad, misschien zijn wij vrouwen toch ietsje vredelievender....
Toch vind ik persoonlijk bijvoorbeeld een jongens klas, althans met een meerderheid aan jongens, fijner dan een meiden klas....
Jongens knokken iets uit en zijn het kwijt...
Bij meiden kan iets maanden blijven sudderen en laait meidenvenijn steeds weer op....
Jongens hebben baat bij duidelijkheid en meisjes meer bij erkenning.......
Maar hoe dan ook, laat Willem maar lekker kijken ik moet nog allerlei prullaria

boodschappen doen; van batterijtjes tot Hema koffie en van een spelletje bij game Mania ophalen tot vlekkenspray om Willems kleren schoon te krijgen....
Dat zeg ik, van die dingen die moeten gebeuren maar waar je nou nooit eens aan toe komt omdat ze het in allerlei winkels hebben en niet in één en dezelfde supermarkt....

We eten vanavond pannenkoeken.....
Niet zomaar pannenkoeken natuurlijk, want daar neemt Willem geen genoegen mee ...
Pannenkoeken met kaas, champignons, spek, uitje en zo....
Hij had beter een pizza kunnen bestellen zeg maar....maar oké, we noemen dit Ben's pannenkoeken....want Ben maakte deze pannenkoeken als de beste als we samen kampeerden....
Ik bak eerst Willems pannenkoeken want zelf hoef ik ze niet zo uitgebreid....
Vier 'Ben' pannenkoeken voor Willem...
Dan bak ik er een met spek en twee met spek en gember....
Maar na de twee laatste zit ik al bomvol...
"Geef maar hier" zegt Willem die, nadat ik vanmiddag batterijtjes voor de weegschaal had gekocht, zichzelf gewogen heeft en vol blijdschap juichend door het huis danste omdat hij de hele vakantie maar 1 kilo was aangekomen....
(Hoe dan????????)......
Ik geef Willem mijn pannenkoek met spek...

"Mmmmmm, heerlijk hoor die ketjap eroverheen".....
Ketjap???????......
Oooooh hij bedoelt stroop....
En weer een bewijs dat Willem toch echt een culinair barbaar is.....hij zou aardbeienjam nog sambal kunnen noemen.....

Naar programma's als 'de rijdende rechter' moet ik eigenlijk helemaal niet kijken....
Als Willem thuis was geweest dan was het programma er ook echt niet op geweest want hij weigert ernaar te kijken....hij vindt het het ergste waar je naar kunt kijken...
Maar Willem is de honden uitlaten en dus laat ik het maar aan staan want het journaal komt erna.....
Onwillekeurig ga je dan dus ook kijken....zo werkt dat....
Het probleem betreft (natuurlijk) een schutting....
Maar eigenlijk gaat het over verjaring....
Er is onrechtmatig steeds een beetje ruimte van buurmans tuin ingenomen en nu kan de man aan de andere kant van die schutting niet eens met de fiets door zijn poortje....
Gedoe links, gedoe rechts....beetje geharrewar heen en weer....geen gescheld, hooguit een beetje stemverheffing want het zijn nette mensen....
Maar de uitspraak maakt me razend...
Want, zo zegt de wet, als je iets steelt, (of het nu grond is of een portemonnee) is het gestolene de dief zijn eigendom geworden....en dat komt dus door de verjaring....
Als er iets is waar ik niet tegen kan is het onrecht....
Maar dit mag je dus geen onrecht noemen, maar recht.....
Pffft.....wetten......
Weg met die wet......
Willem heeft gelijk....naar zulke programma's moet je niet kijken....zeker ïk niet.....

Beter is het ook naar de bioscoop te

gaan...
Oh jongens het gaat echt gebeuren...ik ga naar de bios....
We gaan dan toch heus the Meg 2 in 4D bekijken en beleven....
De film begint om tien over half tien en ik voel me net een klein kind dat op mag blijven....
Het is al donkerder dan schemerdonker als we de weg naar de bioscoop inrijden...
Wat een schitterend gebouw is het toch die Pathé bioscoop langs de N325 naar Nijmegen....
En binnenin is hij evenzo mooi....
Nu de online ticket scannen, brillen in ontvangst nemen en ons parkeerkaartje inwisselen voor een uitrijkaart....
Zaal 8 moeten we hebben....en mijn tas moet in een kluisje....
Het is geen grote zaal, maar dat moet je ook niet verwachten in een zaal waar zoveel techniek bij komt kijken....
We zitten op rij 1....
Dat is raar want op de plattegrond had ik toch echt achterin aangegeven...
Nu komt straks die haai helemaal schrikbarend dichtbij....

Na de reclame krijg je eerst een test

filmpje, om je te laten wennen aan wat je te wachten staat....
Dat hadden ze beter niet kunnen doen want Willem en ik liggen helemaal in een deuk en kunnen niet stoppen met lachen als we elkaar als een soort milkshake door elkaar gehusseld zien worden....
Daarna worden we flink nat gesproeid en in ons rug gebeukt....
De pufjes wind tegen mijn kuiten vind ik het akeligst....
Gelukkig zijn we net op tijd uitgelachen als de film begint....

We deinen letterlijk mee op de golven, knallen met een schok door de thermocline....
We zijn nat als de spetters van de boot afvliegen en er worden vieze luchtjes de zaal in verspreid....
Zelfs bij brand komt er rook en een brandlucht vrij....
De aanstampende poten van onderwater engerds voel je door de stoel trillen....
En net als ik een slok uit mijn flesje groene liptonice thee wil nemen gaan we alle kanten op omdat de haai het bootje door de lucht slingert...

Je raadt het resultaat al....niet alleen de sproeier maar ook de helft van mijn thee over mijn kleren....
Willem en ik weer in een deuk dus....
Ondertussen heb ik zijn arm al fijngeknepen....die mag ondertussen wel geamputeerd worden, en we zijn pas op de helft van de film ...
Geen pauze dus ik knijp fijn door....
Nee, er zit amper verhaal in de film maar och och och wat is ie spannend en gaaf....
Om twaalf uur hebben we niet eens door dat we al twee uur gebeukt, geschud, besproeid, vol geblazen en gezinnenprikkeld zijn....maar de aftiteling komt toch echt in beeld....
Wat een ervaring....!!
Wat een belevenis....!!!
En wat was het eng, super, angstaanjagend, geweldig, griezelig, gaaf, shocking, mega vet.....













Geen opmerkingen:

Een reactie posten