donderdag 10 augustus 2023

10 augustus 2023 dag 13 kampeervakantie Strandheem


Dag van:
Een ochtend vol excuses....en verZOENing 
Het maakt dat het bittere gevoel van gisteren weer zoeter voelt....
En ach....de mannen hebben er een grotere kater van dan wij vrouwen.....
Bij hen bestaat naast de figuurlijke kater ook de letterlijke....of zal ik het niet letterlijke maar liederlijke kater noemen.....

De gezellige vader met drie kinderen in het mini tentje zijn net klaar met tent inpakken, rijden net de uitrit uit of de volgende auto met karretje rijdt het veld alweer op....
Je bent altijd weer benieuwd wat er nu weer komt....
Maar oh gut, ze rennen direct naar de familie Afzondering....
Ze hadden beter een prive veldje kunnen regelen....met een groot hek eromheen...
En ja hoor....ook deze tent wordt niet met de opening naar ons allen maar naar de zijkant opgezet....
Je mocht eens zien wat er zich afspeelt tussen die tentdoeken....
Ik ben benieuwd hoe zulke mensen dan thuis wonen hè, en ik krijg allemaal beelden van hoge schuttingen en hekwerken voor mijn ogen....
Misschien zelfs wel

verduisteringsgordijnen....
Of zouden ze allemaal in hetzelfde straatje wonen en terroriseren ze de rest van de buurt ...?
Ik vind het in ieder geval een soort van 'rijdende rechter camping' gevalletje....
Niet 'dag vakantieman' maar ' dag vakantierechter'.....
Maar goed....ieder z'n meug.....

Weet je wat we doen, er is braderie op de camping.....
Nou jaaaaaaa....braderie.....meer iets van brad.....euh...rie.....
Tien kramen en iets met suikerspinnen....
Oké, een leuk Gronings Fries kraampje met eigengemaakte weerhuisjes die nergens op slaan en zeker niet het weer aangeven......een mini palingrokerijtje met niet te betalen paling 18,50 per pondje....en je zit altijd over dat pondje heen natuurlijk want je krijgt nooit een aantal palingen bij elkaar gezocht die precies dat pond wegen....
En verder zijn er kraampjes waaibomenkleding die misschien net één kampeervakantie overleven, wat speelgoed dat

waarschijnlijk bij de ingang van je tent al stuk is, en een Gronings Friese droge worst kraam....
Maar......ik zie ook een indianenachtige kraam .....
Ze hebben er wolven en indianen tshirts...
En dat is wel wat voor Willem natuurlijk....
Maar ja...of ie dat nou verdiend heeft na gisteren....????
Toch zijn ze wel heel goedkoop nu....
De helft van de prijs .....en normaliter betaal je voor zo'n tshirt een vermogen....
Dus dan toch maar die hand over het hart...
Een mooie blauwe wordt het, met vier wolven, symbool voor zijn vier Herders....


Aangezien we onze mobieltjes in de tent hadden laten liggen en ik toch wel graag foto's wil van de brad....euh....rie....lopen we terug naar de tent....
Willem is de koning te rijk met zijn nieuwe shirt....
"Meteen aantrekken" roept hij.....waarop Esther en ik zeggen "maar oh wee als je hier een vlek op maakt vandaag".....we kennen hem immers....

Gezellig met z'n vieren en de honden terug naar de brad....euh....rie....
Nu worden dan toch de worsten gehaald en we deinen even mee op de klanken van de live muziek....
Gauw maar weer terug naar de tent...
Hollandse smartlappen is nou niet geheel het genre waar we ons op uit kunnen leven....

Langs de Harley Davidson camper mensen die flink onder de indruk zijn van Willem in zijn tshirt en de twee Herders die met ons meelopen....
De twee stoere Harley kampeerders staan naast een camper met hoogopgekamde blonde kuifeenden....euh dames....
En deze dames hebben een hond....euh hondje....euh.....verschrikkelijk klein pokke keffertje met eveneens opgedofte kuif....
Of we die Herders niet even los kunnen laten....
Hap hap slik en weg zijn ze, zegt Esther dan...
Ik denk persoonlijk dat het meer iets van hap, niet eens slik, en weg, zal zijn....
Een groter contrast dan deze twee campers op een veldje ben ik nog niet tegengekomen deze weken....
Je zult er maar naast staan....

Nu eerst even douchen...

Gelukkig is het tijdens het middaguur niet druk....
Behalve dan die ene dame die me toeroept (op geheel eigen wijze en ik citeer), "daar gaat je lekker douchegeur...ik moet schijten".....
En bedankt hè.....
Douches en wc's naast elkaar, ik vind het geen combinatie....

Kleine tentje alvast afbreken...
Dat scheelt morgen weer....
"Nee jullie hoeven niet te helpen, ik doe het zelf" zegt Willem nog steeds schuldbewust van gisteren....
Tot de tent op de grond ligt en een klein stemmetje zegt "ik ben niet zo goed in tenten vouwen"....
Dus daar gaan Esther en ik dan maar weer....

Krijg nou wat....daar loopt oma sliederhaar

Afzondering met fiets over het pad....
Een jonge ongeschoren sujet achter zich aan die een enorme plunjezak op haar bagagedrager vasthoudt...
Ze lopen niet over het veld maar sneaken achterom door de struiken.....
Oma sliederhaar loopt terug en loopt nu met fiets, zonder sujet met plunjezak, over het veld.....
Daarna voert oma sliederhaar met haar kleinkinderen een zumba oerdans uit op het veldje...
Oke, ze krijgt haar benen nog flink omhoog maar allemensen (sorry) wat een kromme spatader 'poten'....


Onze kapotte tuinstoel moet weg....we hebben geen zin die kapot mee naar huis te nemen.....
Maar ze mogen niet bij het vuil hier gezet worden....
En als we hem nou in elkaar stampen en in kleine stukjes in de container dumpen....?
Goed plan......!
Ons lukt het echter niet zelf .... twee flinke knapen uit de campingvriendengroep van de dochter van Esther en Marcel, schieten te hulp....
En dan volgt een staaltje donder en geweld.....human against steal....dag stoel in stukjes....

De mannen willen kip....liefst een hele....

Maar daar beginnen we natuurlijk niet aan....
Ze kunnen kippenpoten krijgen....heeeeele kromme hihihi
Op naar de winkel....langs de drukte van de brad....euh...rie....
"Mevrouw het is hier te krap om te rijden"...
Ik rij niet, ik verkoop auto-onderdelen pfffft zeurpiet.....ik zal er toch uit moeten hè....

Waar was die Jumbo waar ze de lekkerste kippenpoten hebben nou ook alweer....?
Drie rondjes verder.... herkenning....een toren.....
Waren we die nou links of rechtsom langs gegaan....
Foute gok....nog maar een rondje....
Jumbo gevonden....kippenpoten ook....en bij de kassa een man die onwel op de grond lag....ambulance erbij dus....


Bakker Bart of anders....hoe de provincie Friesland het woord 'druk' interpreteert....
Er staan drie mensen in de winkel waaronder Esther en ik...
"Jeroen kun je even bijspringen, het is nogal druk"....

Waarom het altijd belangrijk is dat je je mobiel meeneemt naar het toiletgebouw....
Er staat een vijfjarig jongetje bij de wc....
"Mevrouw weet u waar mijn moeder is?".....
Nee, dat weet Esther niet....
"Ik weet wel haar nummer"...zegt het mannetje....
"Maar ik heb geen telefoon bij me"zegt Esther weer....
Gelukkig staat er jeugd....
Nu eens geen provocerende jeugd met keiharde muziekboxen maar hulpverlenende jeugd met mobiel waarvan er eentje mama belt....
Mama was haar zoontje vergeten bij de wc....
En hier zeg ik dan maar even niks op.....u mag het vervolg van eigen commentaar voorzien....

Het veldje stinkt naar kip....veeeeeel kip....

dooie kip....
En gesmuld wordt er....

Vandaag buiten Kezen...hoe is het mogelijk dat het deze vakantie nog kan....
In de rest van Nederland scheen de zon en was het warm....bij ons op de camping zagen we enkel wolken in de lucht en was het grijs....
Maar koud was het niet, en daarom spelen we ons spel vanavond buiten...
Wellicht overstemmen we de pokke keffer....
En anders stuur ik er toch echt Borre op af......hap weg......
































Geen opmerkingen:

Een reactie posten