woensdag 23 augustus 2023

23 augustus 2023


Dag van:
Twee jaar geleden alweer..... maar op mijn netvlies gegrift....
Willem die op de knieën ging in de Sagrada Familia....ten overstaan van een paar honderd toeristen die allemaal applaudisseerden....
En ik die echt geen nee meer kon zeggen toen....
Soms weet ik gewoon niet welk moment ik mooier vond; het ja-woord of de aanzoek....

Maar goed, ik loop nu niet in de Sagrada in Barcelona maar in de tuin van het oerhollandse hete Arnhem.....

En we hebben notabene een meningsverschil....
Of eigenlijk meer een ergernis....
Soms is Willem net een vrouw....tjonge wat kan die kan oude koeien uit de sloot halen....
En dan niet één keer, maar liefst een paar keer achter elkaar.....
En op zich is dat misschien nog niet zo erg, maar het geschil was allang....
a l l a a a a n g uit de wereld geholpen.....
En dat maakt mij dan weer kriegel....
Zeg gewoon tien keer dat je zo blij bent dat het opgelost is in plaats van tien keer terug te komen op toen het nog niet opgelost was....
Dus hup boem van beide kanten stemverheffing...


Maar nu komt het....
Dan ben ik van achter uit mijn keel gegaan, daarna dat moment van akelige zwijgzaamheid en als ik dan ga zitten die ik dat niet met een rot gevoel maar met een glimlach....
Vroeger zou ik het immers wel uit mijn hoofd laten om mijn ex tegen te spreken....want of ik nou wel of niet wat zou zeggen, het zou nooit goed geweest zijn en dus zou er echte ruzie van komen met alle gevolgen van dien....
Maar nu bij Willem mag ik zeggen wat ik denk, zeggen dat ik het oneens ben en dan volgt er geen handgemeen....
Er zijn misschien wel boos maar boos zonder gevolgen....
Willem snapt even het lachje om mijn lippen niet....
"Lach je me nou ook nog uit?"....
En als ik het uitleg is meteen weer onze boosheid en ergernis weg...
"Sorry maar ik word zo blij als jij boos bent" zeg ik....
En dat zegt alles....!!!!
Wij zijn weer blij met elkaar.....

Na een paar uurtjes zon op mijn neus,

Willem onder de parasol en een paar goede gesprekken over het feit dat de fantasie en de magie steeds meer uit het leven verdwijnen, denk maar aan de Efteling waar het Sprookjesbos allang niet meer toereikend is en er ik weet niet hoeveel krankzinnige rollercoasters moeten verschijnen om het park aantrekkelijk te houden, begin ik toch maar aan nog wat schoolwerk....
Vastbesloten ben ik om de fantasie en magie nog mee te geven komend jaar....

Schoolwerk; naamplaatjes, eindelijk toch die tabellen in de overdracht gekregen, ouders antwoorden over de startgesprekken en yesssssss na vrijdag heb ik ze ook allemaal al gesproken....
Kan ik al mooi de huisbezoeken gaan inplannen....

De welkomstbrief met eerste mededelingen is klaar....
En ach kijk nou....de ict afdeling wil alwéér dat ik opnieuw opstart om updates te realiseren....
Fijn bezig jongens....schiet lekker op voor mij.... pffffffft.....
Smoelenboek up to date.....taxi rooster format klaar....hatsekidee het gaat lekker....
Eerste Prowiseles is weer een feit....
Nu het weekend nog even de yurls en het digikeuzebord vullen want dan regent het toch....

En met dat ik dat denk begint het berichtjes te regenen in de school groepsapp...
Jemig wat een nieuwe collega's dit jaar....
Waar hebben ze die vandaan getoverd....?

Op Facebook zie ik, voor de teambuilding,

al de eerste teamuitjes van collega's van andere scholen voorbij komen....
Met z'n allen op scooters op pad....toch best veel spannender dan onze vergadering en barbecue morgen....
Het midden van het land is vorige week al begonnen....
Die berichtjes in de Facebookgroepen zijn al van dien aard dat je zou denken dat ze alweer een half jaar bezig zijn.....
Ach en zo zal het ons na maandag ook vergaan....
Na een halve week weet je alweer niet beter....
Wat was dat ook alweer, 'vakantie', denk je dan....
En dat weet je dan pas weer als de herfstvakantie zeven weken later begint....nadat je er alle OPP's hebt moeten schrijven en de eerste Sinterklaas voorbereidingen alweer in volle gang zijn...

Mijn Haarlemse kids gaan morgennacht nog een week naar Rhodos....zij hebben nog vakantie voor de boeg....
Maar jaloers ben ik niet hoor ...
Vandaag kreeg onze kampeervriendin

Esther de spencer klaar van de Kollumse wol....trots stuurde ze een foto....
Uit Griekenland kregen we zonovergoten strandfoto's van onze Griekse vrienden....
Mensenkinderen wat hebben we veel beleefd in vijf weken tijd ...
Zinderende zon in Griekenland, zeikende regen op de camping en zoveel liefde in een weekend Westerhaar.....

Het is mooi geweest....
Begin deze vakantie dacht ik echt dat ik er

compleet doorheen zat en dat de drukke vakantieplanning me geen goed zou doen....
Maar tjonge wat voel ik me weer vol energie....
Oké, meer in mijn hoofd dan in mijn lijf maar dat lijf hobbelt wel mee met dat hoofd....dat is nu eenmaal niet anders....
Ik ga er weer voor vanaf morgen....
De terugkom en voorbereidingsdagen....
Yes ....!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten