zondag 27 augustus 2023

27 augustus 2023


Dag van:
Het is weer even wennen dat andere ritme...
Willem preekt vandaag in Drachten dus vroeg weg naar hoewel ik best wel kan blijven liggen, sta je dan als hij weg is maar op....in slaap kon ik toch niet meer...

Dan maar een jaarschema maken voor de taallessen voor komend jaar....dan is dat ook maar gebeurd....

Schatkist methode open...en afwisselend de digiregie en de leerkracht assistent maar openen...
Uitgeverij Zwijsen denkt met je mee....

Ondertussen zijn de kinderen op Rhodos in Rhodos-stad beland....
Kijk nou die foto's en filmpjes, daar hebben Willem en ik ook gelopen....meerdere keren zelfs....

Via de app wijs ik de kinderen naar leuke plekjes....en vertel bij alles wat ik zie, voor hun de beelden danwel een anekdote....
Daar op dat dakterras werd Willem ziek van het vele eten dat hij op had....
En dat oma toen een dokter moest bellen van hem en vervolgens zei dat hij maar een goeie wind moest laten, jaagt de hilariteit hoog op....
En op dat terrasje zat Willem altijd uren en uren....
Willem houdt van terrasjes maar oma wil altijd op avonturen- en verkenningstocht....
Maar het is zo heet nu op Rhodos dat de kleinkinderen al snel roepen dat ze bij team Willem horen en ook alleen maar willen zitten.....
Ach ja, je kunt ook niet al je genen van je oma erven natuurlijk....

Met de andere kids ben ik aan het grappen

dat wij vanavond ook uit eten gaan wat zij gisteren waren... beetje schoonzoon schoonmoeder humor.....

Dan breekt er een enorme regen en onweersbui los....
Daar zouden ze op Rhodos nu jaloers op zijn....
Het lijkt er nu echt op alsof de zomer op z'n retour is....
Jammer want ik heb wel zin in een mooie nazomer....

Willem komt thuis....
Toch apart dat hij op de bestemming van onze zomerkampeervakantie was....
Vorige keer dat hij er preekte ging hij nog vanuit de tent....vandaag was het weer twee uur rijden....

We gaan uit eten...
Zoals we de vakantie begonnen, sluiten we hem ook weer af....

Dit keer eten in een steakhouse.....
Joelende kinderen, hutje mutje vol en zo van het bord van je buurman mee kunnen eten..... Hij gesprekken woordelijk kunnen volgen.....maar lekker eten is het absoluut....
En de bediening is meer dan gewoon leuk....
We nemen zelfs een dessert...
Willem een sorbet die oogt en smaakt zoals een ouderwetse sorbet van vroeger smaakte...
Zelf heb ik een crazy roadhouse shake...
En crazy is die....ik weet niet eens waar ik moet beginnen bij dit bouwwerk....


Verzadigd en vol naar huis nu....
Via mijn oude woonplaats naar huis, want Arnhem ligt nog half opengebroken....
"Kijk hier gingen we schoolzwemmen en hier zijn we getrouwd vorig jaar.....hier staat het kerkje waar jij altijd moest oefenen met het koor....en hier was vroeger het politiebureau waar ik de weg omhoog moest om bij school te komen....waar ik echt voorbij rende want de politiecellen zaten daaronder...wel met tralies maar ook met ramen ervoor, waar de boeven doorheen keken als je langskwam....doodeng vond ik het...
Kijk en hier woonden we, dat is mijn kamer waar ik uitkeek op de kastanjeboom en de altijd roekoeende duif vervloekte als ik uit wilde slapen....maar ach, kijk nou, de kastanjeboom is weg ".....

De vakantie zit erop....
Ik begin de werkweek dan wel met een vrije dag, want die heb ik dit jaar op maandag, maar het voelt toch als begin...
Voorbije vakantie, wat was je intensief...
Wat was je ook mooi....en wat hebben we genoten van even zes weken niets moeten....

Ik ben weer klaar voor een nieuw schooljaar...
Voor mij voelt dat als zoveel meer dan een nieuw kalenderjaar...
Als morgen het vuurwerk zou knallen zou dat veel logischer zijn dan met het kalender oud en nieuw....
Alleen zit tussen oud en nieuw van school zes weken en niet die ene tik van de wijzers van de klok...
Misschien hoort dat wel bij een leerkracht, dat nu voor hen pas echt het nieuwjaar begint....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten