zondag 12 november 2023

12 november 2023


Dag van:
Het is natuurlijk geweldig vier honden....
Zeker als het niet zomaar honden zijn, maar ook nog eens vier Duitse Herders....
En niemand kan zich ook maar een greintje voorstellen van hoe één Willem en die honden zijn....
Één energie met z'n vijven.....
Ze hebben geen woord nodig...enkel een gebaar of zelfs maar een onzichtbare gedachte is genoeg om elkaar te begrijpen....
Dat gaat verder dan mensen met mensen zegt Willem altijd....
Of ik dat lastig vind....??
Nee hoor, want ik weet heus wel dat Willem ook van mij houdt en dat liefde van mens en dier toch écht wat anders is dan liefde tussen mensen....
Maar dat het dieper dan diep gaat zie ik zeker...

Er kleven echter ook nadelen aan...

Nadelen die natuurlijk niet afwegen tegen wat ik elke dag zie en voel als ik naar Willem en zijn roedel kijk, maar die er wel degelijk zijn....
Je huis is altijd een afgeleefde bende, het is nooit schoon en je huis ruikt naar hond....
En toch wil je nog een beetje een leven hebben in dat dierenhuis....
Een mensenleven zeg maar....
Tenminste....als het aan mij ligt dan....
Willem zal het een worst zijn....hij leeft liefst als een Tarzan in de hondenjungle tussen zijn vier lievelingen....
Heeft hij toch de pech dat hij, naast die vierpoters, met een vrouw samenwoont die nog enigzins met haar beide benen op de mensengrond staat....

Nou weet ik heus wel dat dit seizoen doorbijten is...
In de zomer als de tuindeuren open staan, de paden waar de honden uitgelaten worden gewoon droog zijn en uit de lucht geen regen komt, is er nauwelijks een vuiltje in huis te vinden...
Maar nu met het regen en modder seizoen wordt alles mee naar binnen gelopen...
Willem legt ze allevier wel even neer om te drogen in het halletje, maar het helpt geen sikkepit.....
En natuurlijk werden na elke bloeding of misselijke bui van Borre alle restanten ellende opgeruimd en schoongemaakt, maar je krijgt het nooit helemaal weg...


Enfin, om een lang verhaal kort te maken....er moet een nieuwe kleed komen...
Het welgeteld vierde kleed sinds we honden hebben...
Dat wordt qua tijdsplanning even puzzelen voor Willem want Willem wil naar de kerk, hij wil Feyenoord kijken op tv en hij wil met de honden lekker lang wandelen nu de zon schijnt....
Nou, met die planning wil ik hem graag wel een handje bij helpen...want heej Willem we zouden ook nog schoonmaken samen....

En laat het qua planning nou helemaal uitkomen vandaag....
Willem bezoekt zijn kerk, Willem kijkt Buitenhof, we halen een kleed, we maken schoon, Willem laat de honden uit en kijkt zijn Feyenoord....

Nou hebben wij een gezamenlijke

pesthekel aan Ikea.....wat in dit geval ervoor zorgt dat gedeelde smart niet voor halve smart zorgt maar het niet gaan naar Ikea gaan betekent....
Zeker als ik zie dat Leen Bakker ook kleden verkoopt....
Dat is a. lekker dichtbij en scheelt b. een hoop ergernis....
We lopen dus Leen Bakker in, de trap op, en komen op de vloerkleden afdeling....
We zien een berg kleden, zien ook het bordje 25 procent korting, kijken naar het bovenste kleed, kijken elkaar aan en zeggen 'dat is hem'!.....
Het kleed is iets smaller dan die we nu hebben maar de kleur is te vrolijk om hem daarvoor te laten liggen....
We rollen samen het kleed op, lopen de trap af, betalen, leggen het kleed in de auto en een kwartier later staan we dus weer in onze eigen huiskamer....
Zo doen wij dat dus....wat een team hè....


Nu eerst maar weer de schoonmaak...
Niet nadenken maar doen....
En samen ons verbazen over hoeveel stof en zand er na één week weer in huis kan liggen....
Oude kleed eruit, nieuwe kleed erin.....en dan dat gesnuffel van vier honden en twee katten....
Het is toch wat als je luchtjes zomaar uit huis gedragen worden en er twee bij drie meter nieuwe lucht in huis komt....
En ik wil maar even niet denken aan het feit dat er voor we het weten, weer iets minder dan twee bij drie meter aan nieuwe luchtjes toegebracht zullen worden...

Borre is de eerste die op het nieuwe, ditmaal rode, kleed ploft...
Bengel is de tweede....

En Willem roept steeds maar "wat een mooi kleed hè"...."tjonge wat een mooi kleed".....
En ik....?
Sorry hoor.... maar ik doemdenker, zucht alleen maar..... "tja zeker een mooi kleed, maar voor hoe lang"....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten