maandag 20 november 2023

20 november 2023


Dag van:
Dat hoofd, dat hoofd ......
Wil ik koffie zetten.....
Willem wil dit keer gewoon een kopje Senseo in plaats van Nespresso en ik heb zin in van die lekkere cappuccino poeder koffie uit Duitsland.....
Ik zet de Senseo aan....ik zet de waterkoker aan....
Ik doe de poeder in mijn kopje en wil het deksel weer op de bus doen....
Maar waar is nou dat deksel.....?
Zo'n wit plat dekseltje.....
Ik zoek me het klimbim....
Nergens dat witte dekseltje meer te vinden....
Niet in de gootsteen, niet in de prullenbak, niet op de buffetkast....gewoon niet dus...weg....helemaal weg....
Ik doe een plastic zakje over de het poeder busje....dat ding moet toch afgedekt worden ...ja toch....
De waterkoker kookt....water op de poeder....

De Senseo is warm, nu nog een koffiepad en............jawel het deksel gevonden....als koffiepad gebruikt dus.....
En meen je nou dat dat deksel wit is.....
Nee dus....het deksel is donkerblauw....
Donkerder dan donkerblauw....

Zulke dingen gebeuren er dus als ik corona heb....
Ik wil nog een bol katoen voor die monstertjes uit de schuur halen en ik weet toch zeker dat ik de voordeur op de knip heb gedaan....
Waait de voordeur dicht....
Nou heb ik mazzel dat Willem thuis is dus ik bel aan ...
Hoogst verbaasd opent hij de deur....'ja sorry ik dacht dat ik de deur op de knip had'.....zeg ik, mezelf verontschuldigend.....

Hij kijkt nog steeds verbaasd....
En lichtelijk geïrriteerd vraag ik waarom hij zo kijkt....
"Je bent toch in de schuur geweest of niet?".....
En ja, dat klopt.....
"Dan heb je toch de sleutel bij je"......
Ik kijk naar mijn hand waar de sleutelbos in zit.....pfffft ja natuurlijk....ik had zo binnen gekund....

En nog zoiets....
Ik match graag kleding als het eventjes kan....
Doe ik iets bruins aan dan een gele sjaal, gele panty's en bruine laarzen....
Kleuren moeten terugkomen....dat vind ik nou eenmaal leuk....
Vandaag heb ik zwart aan....
Zwart tuniek jurkje, rode panty's, dus rode sjaal en......chips, geen zwarte laarzen....
Ik wil me alweer omkleden als Willem vraagt waar ik in hemelsnaam mee bezig ben....

'Geen zwarte laarzen' zeg ik....
"En die heb je donderdag nog gekocht".....is zijn verbaasde opmerking met hopeloze oogopslag....
Oh ja, dat is waar.....ik heb wel zwarte laarzen.....

Dat ben ik dus....met corona.....
Ik hoef niet meer dement te worden....doe maar gewoon corona en het effect is zo goed als hetzelfde....
Gelukkig komt mijn dochter even gezellig op de koffie na haar werk en vergeet ik de vergeetachtigheidsblunders even.....
En zij beweert "nou mam jij wordt niet dement hoor, jij onthoud helaas alles"....
Nou ja, als ik geen corona heb dan....


Maar...........!!!!!!!!!!!
Ik ben er wel uit....
Waaruit......??????
Wat ik moet gaan stemmen dus.....
Vanavond bij het laatste debat viel eindelijk de beslissing....
Niet omdat ze het zo met elkaar eens waren, maar omdat ze nou eindelijk ook eens hun verschillen op ietwat brute toon, kenbaar maakten....
Alle stemwijzers ten spijt....ik ga woensdag opgewekt naar de stembus met een keuze die geen stemwijzer mij had toebedeeld....
En nou wil ik ook geen debat of wat dan ook meer zien want anders zou ik weer kunnen gaan twijfelen....

Of in het ergste geval zou ik in mijn toestand zelfs daardoor weer kunnen vergeten op welke partij mijn keuze vandaag gevallen is....
Ik zal het voor de zekerheid toch maar even in mijn notities zetten, met de reden waarom mijn keuze erop viel....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten